2006-11-14, 17:56
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Vad får en liten nykomling att tro att man kommer flytta ett delforum bara för att han vill det?

Det ligger bra som det ligger.

Ja vem tror jag att jag är...
Citera
2006-11-14, 18:01
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Ja vem tror jag att jag är...
Kalle 16?

Inte fan vet jag.
Citera
2006-11-14, 18:11
Medlem
Sluta lipa.
Alkohol är en drog. Pallar du inte med tanken av att du nyttjar droger, så ge fan i att dricka då.
Citera
2006-11-14, 18:15
Medlem
Riddarens avatar
Allt du har sagt påminner mig om en riktigt mobbad kille på gymnasietiden... Jag ska hålla käften eftersom jag inte vet nått om datorer och internet eller hur?
Kalle 16, orginellt!
"Vem tror jag att jag är" var menat att förlöjliga din gliring om att jag inte ska uttala mig pga. att jag är ny här. Det var inte menat som en fråga. Om du skulle vara äldre än 16 borde du väl lärt dig att en fråga följs av ett frågetecken!
Citera
2006-11-14, 18:18
Medlem
core_s avatar
Citat:
Allt du har sagt påminner mig om en riktigt mobbad kille på gymnasietiden... Jag ska hålla käften eftersom jag inte vet nått om datorer och internet eller hur?
Kalle 16, orginellt!
"Vem tror jag att jag är" var menat att förlöjliga din gliring om att jag inte ska uttala mig pga. att jag är ny här. Det var inte menat som en fråga. Om du skulle vara äldre än 16 borde du väl lärt dig att en fråga följs av ett frågetacken!

Och frågetecken stavas med e, men det hör inte hit.

Nej håll inte käft du, men det säger ju sig självt att alkohol inte kommer hamna under Hobby & Fritid, framförallt inte för att en (ny) person önskar det. Kan du inte leva med att alkohol är en drog borde du nog sluta dricka, som någon sa tidigare
Citera
2006-11-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bad Mongo
Sluta lipa.
Alkohol är en drog. Pallar du inte med tanken av att du nyttjar droger, så ge fan i att dricka då.
Håller med!
Citera
2006-11-14, 18:32
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Hej. Skulle vara tacksam om ni kunde flytta alkoholsektionen från dess nuvarande possition. Stör mig på att man alltid känner sig så smutsig varje gång man besöker den, eftersom den ligger bredvid knarkarsektionerna.

Trams, hoppas du blir bannad.
Citera
2006-11-14, 18:33
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Hej. Skulle vara tacksam om ni kunde flytta alkoholsektionen från dess nuvarande possition. Stör mig på att man alltid känner sig så smutsig varje gång man besöker den, eftersom den ligger bredvid knarkarsektionerna.
Alkohol är en drog precis som Cannabis, och Heroin. Tyvärr är den laglig och inte de andra.
Men det är väl självklart den ska ligga kvar.
Vill du flytta tobaks-delen också?
Den kanske du vill flytta till Kemi och Pyroteknik, där ryker det ju också ibland.

Känner du dig så himla olustig och smutsig behöver du väl inte gå in på alkohol överhuvudtaget.
Du kan väl gå och supa ner dig istället. Fräscht va?
Citera
2006-11-14, 18:52
Moderator
tobess avatar
Som moderator i alkohol kan jag ju bara konstatera att det ligger bra där det ligger, alkohol är en drog vare sig man vill det eller inte.

Bara för att det är mer socialt accepterat än andra droger (och därmed lagligt) så betyder det inte att det är mindre skadligt eller mindre drog för det.

Jag anser inte att trådar som handlar om t.ex vilket vin man vill dricka till maten inte skulle ligga helt fel i mat & dryck, men trådar om smuggelsprit, apk, att tillverka egen sprit, värsta fylleminnena (etc.) har inget att göra i den avdelningen.
Citera
2006-11-14, 19:03
Medlem
ReNus avatar
Jösses, vilken mysig FB-mobbning.
Kika på det här: http://en.wikipedia.org/wiki/FNG_syndrome

Förövrigt tycker jag man kan diskutera tex vin i "Mat och Dryck".

.
Citera
2006-11-14, 19:26
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu

Men så är det ju?

Folk kan ju vara här mer än ett par veckor iaf. innan dom börjar tycka och klaga på allt...
Citat:
Det brukar man få också. Speciellt när vinet kombineras med mat brukar man lägga tråden där.

Jag tycker ju att det är lite seriösare att lägga tråden i Mat och Dryck, men det ser ut att finnas bra kompetens i alkoholforumet också har jag märkt.
Citera
2006-11-14, 19:35
Medlem
Riddarens avatar
Citat:

.

Du behöver inte vara orolig för att jag ska känna mig mobbad! Folk som mobbar på internet brukar(enligt mina erfarenheter), vara jävligt mobbade i "verkligheten"(alltså utanför nätet)! Tycker att det är roligt hur folk kan reagera så starkt över min fråga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in