2013-11-26, 18:46
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Menar du verkligen att KJ skulle ha låtit VB ligga kvar i
sin lägenhet 3-4 dagar dit vem som helst kunde komma.

Nej det menar jag inte. De kan ha burit ut något annat som de ville dölja, tex en itusågad säng.
Citera
2013-11-26, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Nej det menar jag inte. De kan ha burit ut något annat som de ville dölja, tex en itusågad säng.
I vittnesmålet av en granne sa denne att det låtit som om KJ höll på att bygga ngt på natten ngt dgr efteråt...kanske sängen rök då?
Citera
2013-11-26, 18:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Varför kliver inte den person fram och vittnar som hjälpte KJ att bära ut ngt från lägenheten?
Jo kanske därför att personen bar ut ngt som skulle kunna leda till medhjälp/ undanröjande av bevis.
Om det bara var ngt ofarligt som en väska eller ett bord så skulle väl "kompisen" kunna träda fram och berätta. Men icke det!

Hade BARA personen burit så hade han nog gjort det. Har personen i allra högsta grad varit delaktig i mord och styckning så håller han sig nog undan.
Citera
2013-11-26, 18:52
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76

Håller med. Om nu VB dog i lägenheten så är jag helt övertygad om att kroppen forslades därifrån redan på natten. Han har redan visat med hunden att han kan handla snabbt och resolut när så krävs.
Citera
2013-11-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag tänker så här och det är bara egna spekulationer. Hade det varit ett eller två hugg så kanske slumpen skulle ha gjort att det inte hamnade fibrer i instickshålen. Nu pratar vi 14 hugg med ett lite bredare stickvapen. Borde det inte ha kommit med fibrer i NÅGOT av instickshålen om hon haft kläder på sig?

Jag tycker att det "känns" som ett mkt rimligt antagande du gör, önskar bara att det gick att klara ut hur det brukar förhålla sig med fibrer i stick/huggsår. Har varit inne på ditt sätt att se på saken i tidigare inlägg:
"Ja frågan har ju dykt upp några ggr i tråden, än så länge utan klargörande (kanske inte möjlig att besvara?). Ett svar på detta skulle ev kunna få till följd att man kunde utesluta vissa scenarier kring när huggen utdelades.
En fråga att klura på: bör/kan ett föremål med skop/gröp/C-form föra med sig mer/el mindre fibrer i skadorna jämfört med ett normalt knivblad?
Tycker spontant att en C-form sannolikt (i jämförelse) borde "tendera" att efterlämna mer fibrer (om nu BO haft kläder på sig). Å andra sidan var ju föremålet relativt smalt.
Klädesplaggens beskaffenhet/material/vävkvalité måste givetvis också spela in."
Citera
2013-11-26, 18:54
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Håller med. Om nu VB dog i lägenheten så är jag helt övertygad om att kroppen forslades därifrån redan på natten. Han har redan visat med hunden att han kan handla snabbt och resolut när så krävs.

Om han varit ensam och hon död, hur hade han då gjort? Kört fram bilen till porten och väckt någon nyfiken granne eller hade han dragit henne först via loftgången, sen nedför trappan och sedan cirka 100m till parkeringen?
Citera
2013-11-26, 18:56
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Hade BARA personen burit så hade han nog gjort det. Har personen i allra högsta grad varit delaktig i mord och styckning så håller han sig nog undan.

Beg to differ. Även en bärare i god tro kan förväntas hålla käften av rädsla för att bli misstänkt. Ser det som rätt troligt faktiskt bland hans umgänge.

En annan sak är att förhör med några huvudkandidater mycket väl skulle kunna ge god effekt.
Citera
2013-11-26, 19:03
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror nog inte att det är bara skådespel från KJ,s sida, han har grava problem det tror jag de flesta som haft kontakt med honom kan skriva under på, visst han förstärker en del för att tjäna fördelar men på det stora hela så är han nog ganska dysfunktionell.

Varför skulle det bli livstid?

Standard för vanliga mord ligger ju i tidspannet 16-18 år, det fick ju han som sköt sin före detta i Göteborg, polacken som dödade gamlingarna fick inte livstid.

Beror på tidsutdräkten i genomförandet av mordet på Vatchareeya. Hustrun och gamlingarna blev förmodligen snabbt expedierade vilket innebär en himmelsvid skillnad i visad grymhet, och därav skillnaden i straffutmätningen. Läs vad jag skriver så kanske du lär dig nåt.
Citera
2013-11-26, 19:03
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Om han varit ensam och hon död, hur hade han då gjort? Kört fram bilen till porten och väckt någon nyfiken granne eller hade han dragit henne först via loftgången, sen nedför trappan och sedan cirka 100m till parkeringen?

Ja det är helt klart ett problem för den teorin, det är också därför bl a jag lutat åt att vb lämnade lägenheten vid liv, dock kanske skadad. Bortforsling om kroppen inte var styckad är dock problematisk även med medhjälpare. Med tanke på kj:s nattvanor är det dock inte helt omöjligt att tänka sig att han kan våga sig på det, folk är ju vana att han far omkring mitt i natten
Citera
2013-11-26, 19:06
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Beg to differ. Även en bärare i god tro kan förväntas hålla käften av rädsla för att bli misstänkt. Ser det som rätt troligt faktiskt bland hans umgänge.

En annan sak är att förhör med några huvudkandidater mycket väl skulle kunna ge god effekt.

Ja NÅGON har ju hjälpt honom bära något som var täckt med något skynke-liknande. De har förhört många (alla?) av hans närmaste och frågat om sängen etc. Varför har ingen sagt: jo förresten hjälpte jag KJ bära ut bla bla kort efter hon försvann. Bara så ni vet?

KJ lär inte ange vem det var, han får väl ingen strafflindring för det? Han är nog världens lojalaste kompis mot någon just nu. Irriterande om någon slipper undan.
Citera
2013-11-26, 19:07
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Du får väl försöka ha lite koll på din XC70. Tjänstebilar brukar företaget sköta om så det finns väl ingen anledning för dig att slå ditt regnr 4 gånger på en månad?
Ha-Ha, finns fler fordon i parken.
Citera
2013-11-26, 19:09
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ja det är helt klart ett problem för den teorin, det är också därför bl a jag lutat åt att vb lämnade lägenheten vid liv, dock kanske skadad. Bortforsling om kroppen inte var styckad är dock problematisk även med medhjälpare. Med tanke på kj:s nattvanor är det dock inte helt omöjligt att tänka sig att han kan våga sig på det, folk är ju vana att han far omkring mitt i natten

Tror det hela är lättare om de är två som för VB ut till parkeringen. Kanske skadad och med munkavle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in