2013-11-26, 18:15
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Bökigt för en ensam person forsla ut en kropp eller för all del en madrass ur en lägenhet för en ensam person. Jag tror inte på lägenheten som brottsplats. Inte med mindre än att medhjälpare i sådannafall finns.

Bökigt, men inte omöjligt. Madrassen finns det vittnesmål om att en medhjälpare bar ut tillsammans med KJ 8-9:e.

Jag är övertygad om att VB mördades i lght:en. Hon har ivartfall inte följt med någon frivilligt från lght:en då VB:s mobil inte varit i rörelse sedan ankomsten till KJ.
Citera
2013-11-26, 18:17
Medlem
highfives avatar
Den skäggige mannen är kanske KJs sexpartner. Han fanns redan i lägenheten när VB anlände. Något han inte vill var att KJ och VB skulle börja om sitt förhållande. Därför hatade den skäggige VB och därför fanns inga spår av något sex i eller på hennes kropp, bara tecken på hat. Han tog henne med sig till "sina" hemtraktar och hemliga vrå. Sen ballade han ur och KJ fick ta hand om efterarbetet med VBs kropp.
Citera
2013-11-26, 18:20
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kanske är det inte så enkelt. Den springande punkten här är ju om det "brukar" återfinnas klädfibrer/spår i sår efter knivhugg (när BO haft kläder på sig).
Jag vet inte alls hur det förhåller sig. Frågan har ställts flera ggr i tråden, än så länge har det inte blivit utrett.

Jag tänker så här och det är bara egna spekulationer. Hade det varit ett eller två hugg så kanske slumpen skulle ha gjort att det inte hamnade fibrer i instickshålen. Nu pratar vi 14 hugg med ett lite bredare stickvapen. Borde det inte ha kommit med fibrer i NÅGOT av instickshålen om hon haft kläder på sig?
Citera
2013-11-26, 18:22
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nu hade man sökt just på regnr och inget annat!

Har en medgärningsman/annan gm tänkt använda en viss bil i något syfte så vill han nog att den är i trafik och inte avställd, har körförbud eller att bilen är obes.

Vidare kan man få ett sms med senaste ägaren och dennes adress. Perfekt om man har betalkort i telefonen. I annat fall kan du uppge ett faxnummer så får du de tre senaste ägarna.

Jag tror att det är familjen själva som gjort slagningen för att kolla upp nån status och när man ändå sökte på en så sökte man på den andra bilen i samma veva, jag gör det ibland själv för att kolla mina fordon.
Citera
2013-11-26, 18:24
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Bökigt, men inte omöjligt. Madrassen finns det vittnesmål om att en medhjälpare bar ut tillsammans med KJ 8-9:e.

Jag är övertygad om att VB mördades i lght:en. Hon har ivartfall inte följt med någon frivilligt från lght:en då VB:s mobil inte varit i rörelse sedan ankomsten till KJ.

Finns inget vittnesmål om någon madrass. Vittnet hade sett dem bära på NÅGOT och det hade inte verkat vara tungt. Finns inget som säger att telefon inte kan ha lämnat lägenheten. Däremot har mastuppkopplingen inte ändrats. Sen gick den över till 2g några minuter och det måste ha berott på något.
Citera
2013-11-26, 18:24
Medlem
highfives avatar
Citat:
Jag tror att det är familjen själva som gjort slagningen för att kolla upp nån status och när man ändå sökte på en så sökte man på den andra bilen i samma veva, jag gör det ibland själv för att kolla mina fordon.

Brukar du göra det tre gånger på en månad och i så fall varför? Dåligt minne?
Citera
2013-11-26, 18:25
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Jag tänker så här och det är bara egna spekulationer. Hade det varit ett eller två hugg så kanske slumpen skulle ha gjort att det inte hamnade fibrer i instickshålen. Nu pratar vi 14 hugg med ett lite bredare stickvapen. Borde det inte ha kommit med fibrer i NÅGOT av instickshålen om hon haft kläder på sig?

Jag kan tänka mig att huggen i ryggen kommit till senare i frustration när KJ insett vd han gjort.
Han kanske också blev frustrerad när styckningen var svårare och tog längre tid än han anat och därför huggen som nån sorts avreagering.
Citera
2013-11-26, 18:29
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Brukar du göra det tre gånger på en månad och i så fall varför? Dåligt minne?

Du kanske kollar en sak, men kommer på att kolla nått annat en annan gång. Det kan ju vara så att bilen varit avställd? och att man kollar om påställning gått igenom, missat att betala skatt och sedan kollat att inbetalningen registrerats, kollat när f-n skulle mitt fordon senast besiktas. Hur mycket får jag dra efter bilen etc.
Citera
2013-11-26, 18:38
Bannlyst
Det ar manga teorier nu om exakt hur mordet gatt till, men det ar ju bara KJ som sitter pa facit.

"Kommendant KJ" - en misslyckad figur som formodligen kommer att tillbringa de nasta 40+ aren pa psykiatrisk anstalt.

Jag hoppas att han kommer att lida av varje dag han ar inlast. Annu battre vore om andra intagna som avskyr "kvinnomordare" tar hand om honom pa lampligt vis. Det vore nagot att hoppas pa.
Senast redigerad av Game-Set-Match 2013-11-26 kl. 18:45.
Citera
2013-11-26, 18:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Du kanske kollar en sak, men kommer på att kolla nått annat en annan gång. Det kan ju vara så att bilen varit avställd? och att man kollar om påställning gått igenom, missat att betala skatt och sedan kollat att inbetalningen registrerats, kollat när f-n skulle mitt fordon senast besiktas. Hur mycket får jag dra efter bilen etc.

Du får väl försöka ha lite koll på din XC70. Tjänstebilar brukar företaget sköta om så det finns väl ingen anledning för dig att slå ditt regnr 4 gånger på en månad?
Citera
2013-11-26, 18:41
Medlem
Varför kliver inte den person fram och vittnar som hjälpte KJ att bära ut ngt från lägenheten?
Jo kanske därför att personen bar ut ngt som skulle kunna leda till medhjälp/ undanröjande av bevis.
Om det bara var ngt ofarligt som en väska eller ett bord så skulle väl "kompisen" kunna träda fram och berätta. Men icke det!
Citera
2013-11-26, 18:44
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Vad talar för medgärningsman/annan gm, men att KJ varit mer eller mindre delaktig?

*Den skäggige mannen som stängde sovrumsfönstret.
*Skospåren i gula huset
*Vittne som sett KJ och XX bära något på loftgången framför grannens fönster.
*Mord- och styckningsplats som bortblåsta, medan fyndplatserna visar något annat.
*Frånvaron av fynd/dumpade tillbehör. Troligtvis för att VB mördades norr om Boden.
*Dokumentationen på en viss webplats. Ex benens läge, död hund, naken asiatiska med plastpåse över huvudet m m.
*Slagningar på KJs bil vid flera tillfällen, samt en gång på pappans i30.
*Trots att KJ har span på sig och deltar i diverse sök så "försvinner alla spår från mord och styckning"
*Var det VB som kom med bilen som vittnet såg mellan kl 14-16 eller var det XX som anlände innan VB hämtades/kom?
*Ett vittne i huset tyckte sig ha hört flera röster från KJs lägenhet.
*Vem hade en stor svart Nissan som stod parkerad på parkeringsplatsen och skrämde hyresgästerna?
*Inga spår i kupén, men mängder i bakluckan av Sonatan. Vissa detaljer och annat välstädat, medan annat är kaos.
* Uppgiften via pm att en minderårig sett två personer och två bilar vid ödehuset den 16/5. En av dessa skulle ha varit KJ.
* Vem har KJ ringt som har betalkort i sin telefon?

Vissa tecken är tydligare än andra, men detta är frågor och funderingar som jag har.

Jag håller med dig. Får de inte visa vittnena foton på KJs "innersta krets" och andra intressanta figurer? Kanske någon skulle känna igen direkt och säga det var den som hjälpte honom bära eller den som stängde fönstret? Det vittnet som såg de bära kunde ju beskriva den andre rätt bra och var säker på att det var KJ plus nån.
Eller efterlys denna person, i Efterlyst vad vet jag..det kan väl inte vara så svårt. Anmäler han sig så fine, då vet man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in