2013-11-25, 23:21
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TexasTiger
Skulle jag kört svarttaxi så hade jag sagt till min närmsta polare först och främst. Sedan hade jag bett dem sprida ordet till kanske två-tre pålitliga personer var. Om jag hade berättat om mina ambitioner för låt säga fem vänner jag litar på så hade det gett mig en kundkrets på totalt 15 personer. Chanserna är ganska stora att minst någon behöver skjuts under helgen.

Där hade jag börjat. Hade jag känt att jag behövde fler kunder hade jag bett mina vänner sprida ordet till ytterligare en person var, så kundkretsen utökas. Så hade jag känt efter och reglerat kundflödet. Och i den bästa av världar hade det säkert fungerat felfritt.

I verkligheten får man förmodligen fler potentiella kunder än man räknat med. Vissa vet man säkert inte ens namnet på. Svarttaxi är högst eftertraktat på helgerna. I synnerhet om chauffören är en vän eller bekant som kör en hyfsat bekväm bil och inte tror sig vara Schumacher.

Hade jag varit riktigt seriös hade jag försökt göra upp med folk i förtid, när de vill bli hämtade. På så sätt slipper man att behöva åka fram och tillbaka över staden i större utsträckning, och man slipper sitta och vänta på att X ska ringa.

Rätt så intressant. Kan vara ett projekt för mig.
Citera
2013-11-25, 23:42
Medlem
kalashnikovsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rewens
Inbrott i källare. Ta de 10 mest värdefulla saker du hittar i förrådet, lägg de i en säck och ta dig därifrån.

Det låter enkelt. Hur gör man? Alltså för att komma till ett källarförråd, man behöver ju nycklar och portkoder osv.
Citera
2013-11-25, 23:53
Medlem
Wentons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oestergren
betta på matcher, om du nu kan något om fotboll eller hockey, så blir det ett litet klirr i kassan.

Dummaste jag läst. Klart som fan man inte går plus på betting bara för att man "kan något", mycket svårt även om man är jävligt insatt, försök själv.
Citera
2013-11-25, 23:59
Medlem
KatlasAvkommas avatar
Om man är barn till en kändis kan man ju sälja sin avföring på eBay
Citera
2013-11-26, 00:00
Medlem
Starta en YT-kanal och se till att få MÅNGA followers.

Hugg julgranar i skogen och sälj på stora torget.

Uppfinn något användbart som många kan tänkas köpa.

Kidnappa ett rikemansbarn.

Stjäl en kärnvapenmissil och sälj tillbaka den dyrt.

Lycka till - TBP
Citera
2013-11-26, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalashnikovsbarn
Det låter enkelt. Hur gör man? Alltså för att komma till ett källarförråd, man behöver ju nycklar och portkoder osv.
Panga en ruta?
Citera
2013-11-26, 00:05
Medlem
Upn0rths avatar
Citat:

Du vill ha lagliga tips på jobb, men att bryta sig in i källare går bra?
Citera
2013-11-26, 00:19
Medlem
kalashnikovsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upn0rth
Du vill ha lagliga tips på jobb, men att bryta sig in i källare går bra?

Båda går bra som jag tidigare nämnt.

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Panga en ruta?

Min källare ligger under jorden och har inga fönster. Tror de flesta ligger ganska skyddat till.
Citera
2013-11-26, 00:38
Medlem
Glorifieds avatar
Citat:
Båda går bra som jag tidigare nämnt.

Min källare ligger under jorden och har inga fönster. Tror de flesta ligger ganska skyddat till.

Men du ska ju inte göra inbrott i din egna källare.
Man skulle kunna ta en bekant bara som skriver att dom ska ut o resa på facebook. Klart.
Jag uppmanar inte till brott!
Citera
2013-11-26, 00:38
Medlem
Litteraturs avatar
Två olagliga tips:
1. Kopiera pant-streckkoder och panta pringlesrör, saftflaskor, m.m.

2. Leta rätt på folks kvitton (från t.ex clas ohlsson och liknande), gå in i butiken och hämta varorna från hyllan och sedan "lämna tillbaka" dem och begär pengarna tillbaka.
Citera
2013-11-26, 00:40
Medlem
ellivos avatar
Försäkringsbedrägeri! Krävs inte så mycket jobb och vita pengar direkt. Win.
Citera
2013-11-26, 00:53
Medlem
Koka meth med din före detta kemilärare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här