2020-06-30, 11:20
Medlem
Hackenbush55s avatar
Var har du gjort av pengarna då? Hyra är väl en av de viktigaste räkningarna att betala.
Citera
2020-06-30, 11:27
Medlem
Våra barn, och jag lämnade för ett år sen. Har inte hittat något annat boende och har inte velat " bråka" antar jag.
Pengarna har gått till elskulder denna månad till stor del, samt mat då jag knappt fick ihop skäligt med mat förra månaden så var jag livrädd för att hamna i samma situation igen. Dum prioritering , absolut, står för det till 100% men har seriöst bara försökt pussla som en idiot sedan jul och nu rasade allt.
Citera
2020-06-30, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmirg
Försöker bli av med människan men kan inte slänga ut denne, och sedan finns barn i bilden och vill inte gärna göra det fysiskt, vilket nog varit omöjligt rent tekniskt ändå.
Om barn bor i lägenheten blir ni inte vräkta.
Citera
2020-06-30, 11:33
Medlem
Har du pratat med hyresvärden? Försöka att få till ett uppskov av hyran?
Kan vara ett bättre alternativ än att låna pengar till ockerränta.
Citera
2020-06-30, 11:39
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Våra barn, och jag lämnade för ett år sen. Har inte hittat något annat boende och har inte velat " bråka" antar jag.
Pengarna har gått till elskulder denna månad till stor del, samt mat då jag knappt fick ihop skäligt med mat förra månaden så var jag livrädd för att hamna i samma situation igen. Dum prioritering , absolut, står för det till 100% men har seriöst bara försökt pussla som en idiot sedan jul och nu rasade allt.

Kontakta hyresvärden idag! Det ses mycket mer positivt på någon som agerar proaktivt än bara låter en hyra förfalla då det framstår som att man inte bryr sig.

Högst troligt om de inte är gjorda av sten kommer du få anstånd några dagar, kontakta sedan soc och informera dem om er prekära situation. De är tvungna att agera eftersom det är barn inblandade.

Edit pucktvå.
Senast redigerad av sucuk 2020-06-30 kl. 11:42.
Citera
2020-06-30, 11:42
Medlem
Det är ju lite sent påkommet att man ska få fram pengarna samma dag som hyran ska vara inne. Om inte någon vän eller bekant kan skjuta till pengar så ser jag inget lagligt sätt för dig att få fram 8 000 kr idag, eftersom du inte har något att sälja.

Arbetar du? Isf kanske du kan begära förskott på lönen av din chef.

Eller så ber du om uppskov med hyran, som någon skrev.

Om du har 1a-handskontrakt och besittningsrätt så kommer du inte att bli utkastad på en gång. Det blir en utdragen process som kan pågå i månader. Så tak över huvudet har du allt nästa vecka. Om du bor under osäkrare hyresförhållanden så antar jag att det bara är att börja packa dina saker om du inte får till något av ovanstående tips.

Slutligen, se nu till att lära dig av det här. Prioritera alltid att betala in hyran det första du gör. Äventyra aldring den pengen. Ta inga risker som kanske verkar "smarta" där och då.
Citera
2020-06-30, 11:46
Medlem
Har kontaktat hyresvärden, de ger inte anstånd. Sen har jag säkert nån vecka på mig i allra värsta fall innan de gör något kanske.
Soc hjälper inte till, har pratat med dem och jag har " intyg" på varför jag inte kan vara arbetssökande enligt deras mall just nu men den andra parten har inte det och vi måste söka ihop då vi är sammanboende. Denne har inte gjort något för att lösa detta sedan i julas då denne undvek att berätta att denne var utan jobb pga att ha skitit i att gå dit. Då hade jag sagt upp mig från mitt för en av oss var tvungen att vara hemma.
Citera
2020-06-30, 11:50
Medlem
Självklart kom jag inte på idag att jag behövde pengar till hyran, men valde att skriva här idag för att ibland tänker man inte på allt och då kan någon annan komma med tips man inte kommer på själv. Jag vet att det är totalt idiotiskt att släppa annat framför hyran, dock hade jag halkat efter me elräkningar bland annat och var tvungen att betala dessa för att det inte skulle stängas av. Har väl blivit mer och mer panikslagen för varje månad då ingenting går ihop...
Citera
2020-06-30, 11:54
Bannlyst
Har TS bil?

Kör skräp åt andra?

Är TS lite händig, kan skruva in lampor och sånt? Kanske borr upp en tavla.

Många pensionärer behöver hjälp

Du din bästa hallick själv...
Senast redigerad av 31G350125 2020-06-30 kl. 11:58.
Citera
2020-06-30, 12:00
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Har kontaktat hyresvärden, de ger inte anstånd. Sen har jag säkert nån vecka på mig i allra värsta fall innan de gör något kanske.
Soc hjälper inte till, har pratat med dem och jag har " intyg" på varför jag inte kan vara arbetssökande enligt deras mall just nu men den andra parten har inte det och vi måste söka ihop då vi är sammanboende. Denne har inte gjort något för att lösa detta sedan i julas då denne undvek att berätta att denne var utan jobb pga att ha skitit i att gå dit. Då hade jag sagt upp mig från mitt för en av oss var tvungen att vara hemma.

Problemet är ju uppenbart den andra parten, gå tillbaks till soc och begär svar på hur detta skall lösas. Det hela måste väl gå genom familjerätt innan det kan beslutas vem som har rätt till lägenheten etc sådant kan ju ta 6 månader minst så garanterat har soc sett liknande innan och har en handlingsplan - det förutsätter dock att du står på dig hos soc och är beredd att lägga ansvaret på den som nu ställer till det.
Citera
2020-06-30, 12:00
Medlem
Har inte bil. Kan skruva och borra och göra de mesta själv men kan inte dra omkring då jag har 4 barn med mig hela tiden. Jag lever med andra ord som ensamstående med en klump på foten som kostar pengar och spyr galla på allt. Det har väl inte med min hyra att göra dock utan får ses som ett tillfälle att kräkas lite på situationen bara.
Citera
2020-06-30, 12:03
Avslutad
Jävla sopa! Du har haft hela livet på sig att lära dig.

Flytta hem till dina föräldrar igen eller skaffa en förmyndare.

Du klarar uppenbarligen inte av att hantera och ta ansvar över livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in