2013-11-25, 22:38
Medlem
CheddarOsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rangad
Hur går det till? Åker man fram till folk och frågar om dem vill ha skjuts? Verkar extremt osmidigt, förklara gärna mer noggrant!

Hänger utanför nattklubbarna, då får man garanterat napp.
Citera
2013-11-25, 22:41
Medlem
EMUs avatar
Hitman
Citera
2013-11-25, 22:42
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Hur går det till? Åker man fram till folk och frågar om dem vill ha skjuts? Verkar extremt osmidigt, förklara gärna mer noggrant!
Du skriver som ett fån på facebook och hoppas några av dina polare ringer dig.
Citera
2013-11-25, 22:44
Medlem
FilleKruegers avatar
Har själv langat när jag var i 16 års åldern och tro mig, pengarna rullade verkligen in. Det är enligt mig det bästa sättet.
Citera
2013-11-25, 22:46
Medlem
Sug kuk på torget
Citera
2013-11-25, 22:50
Medlem
oestergrens avatar
betta på matcher, om du nu kan något om fotboll eller hockey, så blir det ett litet klirr i kassan.
Citera
2013-11-25, 22:53
Medlem
kalkys avatar
Kanske skaffa sig ett deltidsjobb? Eller var jag tråkig nu ?
Citera
2013-11-25, 22:58
Medlem
kalashnikovsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalky
Kanske skaffa sig ett deltidsjobb? Eller var jag tråkig nu ?

Nej då det är nog intressant, vad tänker du på? Har arbetskraft så pm om ni har något intressant för en grabb i innerstads Stockholm (såklart lagligt).
Citera
2013-11-25, 23:01
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:

Skulle jag kört svarttaxi så hade jag sagt till min närmsta polare först och främst. Sedan hade jag bett dem sprida ordet till kanske två-tre pålitliga personer var. Om jag hade berättat om mina ambitioner för låt säga fem vänner jag litar på så hade det gett mig en kundkrets på totalt 15 personer. Chanserna är ganska stora att minst någon behöver skjuts under helgen.

Där hade jag börjat. Hade jag känt att jag behövde fler kunder hade jag bett mina vänner sprida ordet till ytterligare en person var, så kundkretsen utökas. Så hade jag känt efter och reglerat kundflödet. Och i den bästa av världar hade det säkert fungerat felfritt.

I verkligheten får man förmodligen fler potentiella kunder än man räknat med. Vissa vet man säkert inte ens namnet på. Svarttaxi är högst eftertraktat på helgerna. I synnerhet om chauffören är en vän eller bekant som kör en hyfsat bekväm bil och inte tror sig vara Schumacher.

Hade jag varit riktigt seriös hade jag försökt göra upp med folk i förtid, när de vill bli hämtade. På så sätt slipper man att behöva åka fram och tillbaka över staden i större utsträckning, och man slipper sitta och vänta på att X ska ringa.
Citera
2013-11-25, 23:02
Medlem
Köp aktier och sälj dessa dyrare. Passa på att skaffa kapital försäkring om det går bra.
Citera
2013-11-25, 23:15
Medlem
Inbrott i källare. Ta de 10 mest värdefulla saker du hittar i förrådet, lägg de i en säck och ta dig därifrån.
Citera
2013-11-25, 23:20
Avslutad
Skaffa ett deltidsjobb eller svarttaxi är nog dom lättaste sakerna att göra för att få in pengar.
Annars kan du ju kränga knark som en annan skrev

Citat:
Ursprungligen postat av TexasTiger
Skulle jag kört svarttaxi..

Bästa avataren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in