2013-11-25, 19:31
Medlem
William Hainess avatar
Något för Berny att läsa kanske?

Citat:
Idén om att det går att väcka upp bortträngda minnen var grunden i utredningen mot Thomas Quick. Nu hävdar forskare att teorin överlevt i Sverige - trots vetenskapliga motbevis. Och att det kan finnas många fler liknande fall av falska erkännanden.

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/forskarstrid-om-thomas-quick-haveriet
Citera
2013-11-25, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Något för Berny att läsa kanske?

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/forskarstrid-om-thomas-quick-haveriet

I Vingklippt är det nån psykiatriker/terapeut eller liknande som faktiskt säger till Berny att hon bär på nån form av omedvetna trauman. Att det måste vara nåt som inträffat i hennes barndom som orsakat hennes dåliga mående och att hon borde bearbeta det...
Citera
2013-11-25, 20:46
Medlem
Å andra sidan har inte Elisa sagt något mer än att hon tycker B borde ge Malmö en chans, så B har inget att bli arg över. En vän som uttrycker sin åsikt är inget man kan gnälla för.

Tror att mycket i denna tråd är just lösa rykten, faktiskt. Inte bara detta med HIV utan här samlas troligen många som B brutit kontakten med och ska hämnas..
Citera
2013-11-25, 22:13
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Å andra sidan har inte Elisa sagt något mer än att hon tycker B borde ge Malmö en chans, så B har inget att bli arg över. En vän som uttrycker sin åsikt är inget man kan gnälla för.

Tror att mycket i denna tråd är just lösa rykten, faktiskt. Inte bara detta med HIV utan här samlas troligen många som B brutit kontakten med och ska hämnas..

Dock så brukar ju E urarta eftersom hon inte kan hålla käften.
Citera
2013-11-25, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Haha för helvete, nu sätter det ju igång igen. Att Elisa inte kan hålla sig från att delge sina "åsikter" om Berny

Fast det kan ju inte vi heller
Citera
2013-11-25, 23:07
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regrepsa

Nej, men vi låtsas inte vara hennes vän samtidigt.
Citera
2013-11-25, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Ang det här med HIV så nej, du måste inte längre uppge för din sexpartner att du är smittad eftersom man numera utvecklat så pass goda bromsmediciner som får ner smittan ill så låga nivåer att du inte är smittsam. Nyligen friades en HIV-positiv man i tingsrätten för att han haft oskyddat sex med multipla kvinnor och inte informerat dem. Friandet baserades på att HIV i västvärlden inte längre ses som en allvarlig sjukdom.

Och jag säger som Sinfon, kan inte fatta att Elisa inte bara kan hålla snattran om Berny utan att hon måste uttala sig. Helt jävla otroligt alltså. Hon om någon borde inte väl inte dela ut moralkakor ang hur folk ska leva sina liv.

Edit:
Ang det här med eventuella hiv-mediciner/apoteket osv

Om Berny faktiskt är HIV-smittad tror jag inte hon äter mediciner för det men tanke på att hon går omkring med obehandlad hepatit c så ser jag inte varför hon skulle engagera sig mer i en eventuell hiv-smitta. Båda är ju ändå dödliga om de får gå obehandlade tillräckligt länge.

OM en person skulle vara HIV-smittad och inte äta broms-mediciner så är hen skyldig att berätta om det för sina sex-partners. Skälet till att den person du nämner friades var just att han åt bromsmediciner och då räknar man med en väldigt låg smittorisk.
Citera
2013-11-25, 23:43
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrownUpAlphabet
OM en person skulle vara HIV-smittad och inte äta broms-mediciner så är hen skyldig att berätta om det för sina sex-partners. Skälet till att den person du nämner friades var just att han åt bromsmediciner och då räknar man med en väldigt låg smittorisk.

Må så vara... Men sen när har Berny varit nominerad till Sveriges mest laglydiga?

Att berätta om en sådan smitta öppet skulle innebära ett drastiskt minskande av inkomst. Tolka hur ni vill.
Citera
2013-11-25, 23:50
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Detta fann jag intressant, om hon nu är HIV-smittad måste hon väl uppge det för en eventuell partner? Eller har lagen ändrats?
Samt att någon borde sett mediciner, Berny på apoteket osv?

Rätta mig om jag har fel, men hur många som INTE är HIV-smittade själva eller har en anhörig med viruset känner till namn på bromsmediciner för det (och känner för att skvallra om det)? För det är nog enda sättet det skulle "komma ut" att hon hämtat ut sådant då ingen som jobbar på Apoteket får ge ut sådan information.
Citera
2013-11-26, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regrepsa
Ahaha! Touché!
Citera
2013-11-26, 03:41
Avslutad
Emma är ju duktigt mongo om man ska tro på vad som skrivs på skvallerbloggen. Nästan så att hon toppar allas vår Böna.

Och, jag blir seriöst rädd när jag ser Emma på vissa bilder. Hon ser ut som en skräckfigur med allt smink och sina förvridna ansiktsuttryck. Som en kvinnlig killer clown.
Senast redigerad av GenesisP 2013-11-26 kl. 03:54.
Citera
2013-11-26, 08:54
Medlem
Klossmongos avatar
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden. Jag läste ett inlägg på bloggen nyss där hon lagt ut ett foto på sina diagnospapper. Där står bla som diagnos- Asperger syndrom. Va??
Berny måste vara den minst oaspiga person som finns, jag menar hon har ju tex förmågan att manipulera, och hon verkar iaf tidigare varit social och haft många vänner, festat runt. Dessutom verkar hon något uppmärksamhetssökande, vilket inte är speciellt aspigt.
Jag har själv asperger och är en enstöring utan vänner, ehm, mkt förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in