2013-11-25, 15:24
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Anonym sa...
En annan sak hon ljugit om/undanhållit är faktumet att hon är HIV-smittad. Det har tagits upp på Flashback redan och på hennes blogg där hon var snabb på att dementera "ryktet", men jag kan intyga att det inte var lösa rykten...

Har fått veta det från flera oberoende källor som är pålitliga (dvs inte bara arga ex) men kan tyvärr inte styrka genom att slänga fram bevis som är svartpåvitt dvs ett utdrag från ett positivt testresultat.

25 november 2013 12:20

Detta fann jag intressant, om hon nu är HIV-smittad måste hon väl uppge det för en eventuell partner? Eller har lagen ändrats?
Samt att någon borde sett mediciner, Berny på apoteket osv?
Citera
2013-11-25, 16:34
Medlem
saxat från elisas blogg:
Citat:
heter märta23 november 2013 03:05

Är du glad att berny flyttar tillbaka till sthlm?
Svara

elisa prefect24 november 2013 00:38

Hon kommer inte bli en stor del utav mitt liv bara för att hon flyttar hit, men tror hon att hon blir friskare och lyckligare här så är väl det bra. Men personligen tycker jag inte att hon gett Malmö en chans än, hon har ju inte ens bott där ett år. Vart man än bor så måste man lära sig att hantera sin ensamhet och nykterhet. Och det är svårt! Så jag hoppas bara inte det är därför hon flyttar. Men självklart önskar jag henne det bästa även om jag personligen inte finns med i bilden.

jag tycker elisa är mycket smart just nu.
Citera
2013-11-25, 16:44
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemanya
saxat från elisas blogg:

jag tycker elisa är mycket smart just nu.

Haha för helvete, nu sätter det ju igång igen. Att Elisa inte kan hålla sig från att delge sina "åsikter" om Berny
Citera
2013-11-25, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Detta fann jag intressant, om hon nu är HIV-smittad måste hon väl uppge det för en eventuell partner? Eller har lagen ändrats?
Samt att någon borde sett mediciner, Berny på apoteket osv?

Jo, hon är skyldig att uppge det för eventuella partners. Och om det här ursprungligen kommer från hennes ex kan det ju vara så att det faktiskt är sant, att hon var tvungen att berätta och sen har det kommit ut. Men det kan mkt väl också vara skitsnack för att svärta ner och hämnas på Berny av olika anledningar.

Mediciner kan man hålla gömda för besökare så att ingen sett några bromsmediciner säger varken det ena eller det andra, och att hon går på apoteket behöver inte heller betyda nåt, hon kan ju hämta ut adhd-medicin eller sömntabletter lika gärna.
Det skulle verkligen inte förvåna mig om hon var smittad. Men samtidigt, om hon verkligen var det så borde pratet om det ha fått större spridning inom hennes bekantskapskrets. Med tanke på alla hennes partners, hennes "sugardaddys" osv... Låg det minsta risk för sanning i ryktet borde folk dra öronen åt sig mkt mer när det gäller henne. Tycker jag i alla fall?

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tro.
Citera
2013-11-25, 16:59
Medlem
elizadeaths avatar

Det är precis det jag menar. Det är därför jag ställer mig lite tvekande till uppgiften. Och det går ju inte heller att kräva ut registerutdrag el liknande antar jag... Samt att bara för att exet är smittat betyder det inte att B är det. Det smittar ju inte så lätt ändå. Mellan tjejer smittar det väl minst.
Citera
2013-11-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath

Det är precis det jag menar. Det är därför jag ställer mig lite tvekande till uppgiften. Och det går ju inte heller att kräva ut registerutdrag el liknande antar jag... Samt att bara för att exet är smittat betyder det inte att B är det. Det smittar ju inte så lätt ändå. Mellan tjejer smittar det väl minst.

Men hon har varit sprutnarkoman, och det är en stor smittorisk. Det och att hon med stor sannolikhet prostituerat sig och utöver detta haft ett stort antal sexuella förbindelser med killar i tvivelaktiga kretsar... Så det är ju trots allt fullt möjligt. Men Berny kommer aldrig erkänna det om det är så. HIV är ju en diagnos som är allt annat än "trendig" så den håller hon nog tyst om....
Citera
2013-11-25, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Haha för helvete, nu sätter det ju igång igen. Att Elisa inte kan hålla sig från att delge sina "åsikter" om Berny

Undrar om Berny går igång på att Elisa uttalar sig. Det kan ju tolkas som ett "svek". Sist utvecklades det till världens grej.... Det var väldigt underhållande.
Citera
2013-11-25, 17:35
Medlem
Jag gillade verkligen Bernys kommentar på instagram att hon "ätit köttbullar som luktade fis". Det gör ju att man förstår varför vissa tycker hon är en "stor författare".
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-11-25 kl. 17:37.
Citera
2013-11-25, 17:36
Medlem
Kardnialvokals avatar
Ang det här med HIV så nej, du måste inte längre uppge för din sexpartner att du är smittad eftersom man numera utvecklat så pass goda bromsmediciner som får ner smittan ill så låga nivåer att du inte är smittsam. Nyligen friades en HIV-positiv man i tingsrätten för att han haft oskyddat sex med multipla kvinnor och inte informerat dem. Friandet baserades på att HIV i västvärlden inte längre ses som en allvarlig sjukdom.

Och jag säger som Sinfon, kan inte fatta att Elisa inte bara kan hålla snattran om Berny utan att hon måste uttala sig. Helt jävla otroligt alltså. Hon om någon borde inte väl inte dela ut moralkakor ang hur folk ska leva sina liv.

Edit:
Ang det här med eventuella hiv-mediciner/apoteket osv

Om Berny faktiskt är HIV-smittad tror jag inte hon äter mediciner för det men tanke på att hon går omkring med obehandlad hepatit c så ser jag inte varför hon skulle engagera sig mer i en eventuell hiv-smitta. Båda är ju ändå dödliga om de får gå obehandlade tillräckligt länge.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-11-25 kl. 17:39.
Citera
2013-11-25, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Ang det här med HIV så nej, du måste inte längre uppge för din sexpartner att du är smittad eftersom man numera utvecklat så pass goda bromsmediciner som får ner smittan ill så låga nivåer att du inte är smittsam. Nyligen friades en HIV-positiv man i tingsrätten för att han haft oskyddat sex med multipla kvinnor och inte informerat dem. Friandet baserades på att HIV i västvärlden inte längre ses som en allvarlig sjukdom.

Och jag säger som Sinfon, kan inte fatta att Elisa inte bara kan hålla snattran om Berny utan att hon måste uttala sig. Helt jävla otroligt alltså. Hon om någon borde inte väl inte dela ut moralkakor ang hur folk ska leva sina liv.

Ok, jag hade fel om hiv-frågan, jag kände inte till att det ändrats numera.
Håller också med om Elisa, det kommer nog bli bråk mellan dem nu.
Citera
2013-11-25, 17:52
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Håller också med om Elisa, det kommer nog bli bråk mellan dem nu.

En kan ju alltid hoppas
Citera
2013-11-25, 18:20
Medlem
Är det förresten klarlagt att Berny verkligen har hepatit?
Om det bara är Berny som påstår det kan det ju vara påhittat från hennes sida, hon ska ju gärna överdriva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in