Citat:
Jaha.. du såg det från den vinkeln. Glömde säga detaljen att jag faktiskt aldrig varit inne på hans facebook (??) och vet därmed extremt lite om honom...har sett honom på ett enda videoklipp på några sekunder med Berny och ej läst en enda rad utav honom någonstans vad jag vet.
Citat:
Håller helt med dig om att personligheten förändras vid intag av kemikalier. Det förändrar nämligen kemin i hjärnan vid långvarigt missbruk.
Långtidsbruk kan leda till förändringar i hjärnan som fortfarande är väldigt outforskade vad jag känner till. Det man däremot vet rent vetenskapligt är (ofta) vilka kortidseffekter och bieffekter/biverkningar som saker har.
Citat:
:/ Samtidigt är det ju glasklart att någon som blivit så sparkad på och missbrukad själv, som en docka man idkar sex med, sånt glöms inte över en natt och är svårt att få bukt med. Önskar så hårt att hon kunde bli ren och få ordentlig terapi där de rotade upp allt gammalt så hon kunde börja ett nytt liv. Gud vad jag önskar det för henne!
Problemet, och jag vill inte vara för negativ, är att vissa problem i denna stundtals dystra verklighet är FÖR svåra för några nuvarande "metoder"/"tekniker" att lösa. Det är väl en bidragande orsak till varför en utav "de bästa länderna i världen" har ca 1500 självmord per år. Jag hade kunnat spinna vidare på detta i en halv evighet men jag har redan gått OT. Jag ska dock avslöja att hade JAG makten att ställa saker till rätta HELT för några jag känner som verkligen förtjänar det (jadå, Berny är inkluderad så klart)... det är klart att det hade inte tagit ens en sekund att besluta mig för att göra det.