2013-11-17, 14:13
Medlem
maltzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Skit i Macoteket. Det är bättre att köpa direkt från Apple. Fri frakt, bra service. Och ja, 8 GB ska man ha i dag.

Bara nyfiken, varför är det bättre att beställa från apple?
Citera
2013-11-17, 14:13
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maltzor
Dustin och macoteket har olika konfigurationer i lager, inga dröjsmål vid beställning.
4gb är riktigt klent, köp absolut med 8gb!

Citat:
Skit i Macoteket. Det är bättre att köpa direkt från Apple. Fri frakt, bra service. Och ja, 8 GB ska man ha i dag.
Jag är nog böjd att hålla med, det går ju inte att fylla på med RAM i efterhand.

Så Pikachu, gå in på Mecenat.se (du är ju student), och köp via deras Apple Store så får du 10% rabatt oavsett konfiguration. Med 8gb är du framtidssäkrad om du börjar Photoshoppa, videoredigera eller skapa musik.
Citera
2013-11-17, 16:00
Medlem
p1ck4chus avatar
Tackar så mycket för er tid och hjälp, den uppskattas!

Får bli att satsa på 8gb
Citera
2013-11-17, 21:15
Medlem
Fundera också på AppleCare. Jag var nära att missa det med min nuvarande dator. Lyckades fixa det dagen innan den ordinarie garantin gick ut! Om datorn får ett tuppjuck får jag det fixat utan kostnad nu. Sätt en varning i iCal två eller tre veckor innan garantin går ut så att du hinner med det om knappt ett år om du inte köper AppleCare nu.
Citera
2013-11-18, 00:16
Medlem
Citat:
Fundera också på AppleCare. Jag var nära att missa det med min nuvarande dator. Lyckades fixa det dagen innan den ordinarie garantin gick ut! Om datorn får ett tuppjuck får jag det fixat utan kostnad nu. Sätt en varning i iCal två eller tre veckor innan garantin går ut så att du hinner med det om knappt ett år om du inte köper AppleCare nu.

Det är faktiskt värt att köpa Applecare... Min förra macbook gick sönder precis efter garantin gick ut... Kostade flera tusentals kronor att reparera den så ifall jag hade haft Applecare hade jag kunnat ta det på den.

Detta är bäst såvida man inte köper en ny dator varje år eller så...
Citera
2013-11-18, 01:00
Medlem
På min förra MacBook Pro fick jag nytt batteri monterat tre gånger på AppleCare.
Citera
2013-11-25, 16:14
Medlem
albostyles avatar
Tjena dudes.

Inne på att köpa min absolut första Mac nu, och jag tänkte höra med er vilken av dessa två ni skulle rekommendera?

http://www.netonnet.se/art/dator/apple/macbook/apple-macbookproretina15/184339.7300/

http://www.netonnet.se/art/dator/apple/macbook/apple-macbookproretina15/196454.7300/

Skiljer ju ca 500kr mellan dessa, är det värt att ta den lite dyrare och få GeForce GT650 1GB grafik?

Rekommenderar ni Mountain Lion eller Maverix?

Är extremt jetlaggad och trött så har inte lyckats klura ut om det är mycket mer som skiljer dessa två åt..

Tack.
Senast redigerad av albostyle 2013-11-25 kl. 16:18.
Citera
2013-11-25, 16:33
Medlem
Ta den dyrare. Och Mavericks. Plus AppleCare så klart.

Men köp direkt från Apple.
Citera
2013-11-25, 16:47
Medlem
albostyles avatar
Citat:
Ta den dyrare. Och Mavericks. Plus AppleCare så klart.

Men köp direkt från Apple.

Hur pass nödvändigt är applecare?

Och om jag ska köpa via Apple direkt så kan jag ej välja till GeFore grafiken heller, samt att det blir 900kr extra bara för att uppgradera processorn till 2,4ghz.
Citera
2013-11-25, 17:00
Medlem
Tänkte köpa en 13" retina, men vet inte riktigt vilken. Den kommer användas till surf, film, football manager och plugg (typ matlab och lite office). Räcker 4gb ram och 128 gb hårddisk eller bör jag satsa på den lite dyrare med 8gb respektive 256gb ram.
Citera
2013-11-25, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albostyle
Hur pass nödvändigt är applecare?

Och om jag ska köpa via Apple direkt så kan jag ej välja till GeFore grafiken heller, samt att det blir 900kr extra bara för att uppgradera processorn till 2,4ghz.
Ta den bästa du har råd med då, även den med Iris-grafiken är så klart bra.
Men ta AppleCare! Tre års förlängd garanti, såvida du inte dänger datorn i gatan förstås, men det har du väl drulleförsäkring som täcker.
Den från Apple, med Iris-grafiken, är ju också uppdaterad nyligen.

Kolla MacRumors!
Senast redigerad av Putsch 2013-11-25 kl. 17:27.
Citera
2013-11-25, 17:27
Medlem
albostyles avatar
Citat:
Ta den bästa du har råd med då, även den med Iris-grafiken är så klart bra.
Men ta AppleCare! Tre års förlängd garanti, såvida du inte dänger datorn i gatan förstås, men det har du väl drulleförsäkring som täcker.
Den från Apple, med Iris-grafiken, är ju också uppdaterad nyligen.

Okej.

Vad är bäst om man ska vara sån, Iris grafiken eller GeForce? Tänkte ifall man skulle spela något enklare spel, typ CS:GO eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in