2013-11-15, 21:17
Medlem
nanoballes avatar
Drog 3-4mg inatt sista linan vid nio imorse. Tänkte dra ut och festa till det rejält nu men blev lite illamående och fick subeffekter efter ett par öl. Är det lugnt att köra en festkväll nu ändå? Hade även tänkt dra i mig lite tjack så undrar ifall det kommer stärka negativa effekter eller hjälpa mig mot subdåset. Vad tror ni? Tar jag en livsfarlig risk? Kommer jag skada hjärnan avsevärt? Snabba svar uppskattas
Citera
2013-11-16, 17:59
Medlem
bananmuslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanoballe
Drog 3-4mg inatt sista linan vid nio imorse. Tänkte dra ut och festa till det rejält nu men blev lite illamående och fick subeffekter efter ett par öl. Är det lugnt att köra en festkväll nu ändå? Hade även tänkt dra i mig lite tjack så undrar ifall det kommer stärka negativa effekter eller hjälpa mig mot subdåset. Vad tror ni? Tar jag en livsfarlig risk? Kommer jag skada hjärnan avsevärt? Snabba svar uppskattas
Att kombinera opiater/opioider med alkohol brukar ju oftast sluta i illamående.. Slöseri på både sub och alkohol om man dricker efter en lina tycker jag. Kanske lite sent svar men jag tror inte du tar en livsfarlig risk om du blandar i tjack. Det är mest suben och alkoholen som du borde oroa dig över. Risk att dö. Kände någon som dog av det.
Citera
2013-11-17, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fentsson
Behöver man medlemskap för att vara med där? Får väll starta en egen klubb!
"två fingrar och en 5:a i krysset" kanske passar!

Haha jag döööör!
Citera
2013-11-17, 21:17
Medlem
bananmuslis avatar
Fråga angående kombinationen sub och tram: Hur skiljer sig kombinationen från de enskilda rusen?
Provat nån gång och kände inget speciellt, mer att båda typ slog ut varandra på något sätt vilket ledde till att jag inte fick något rus... Men berodde antagligen på att jag tog för små doser i förhållande till min tolerans. Svara gärna snabbt, tänkte kanske prova imorgon igen om det låter tillräckligt skönt
Citera
2013-11-23, 05:32
Medlem
fjonks avatar
radera
Citera
2013-11-23, 12:55
Medlem
znors avatar
Är det lugnt att dricka och ta nån xanor 12 timmar efter 1mg sub?
Känner inte av suben alls, borde vara lugnt va?
Har tolerans mot benso, o lite lite på sub.
Senast redigerad av znor 2013-11-23 kl. 12:58.
Citera
2013-11-23, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znor

Ja det är troligtvis lugnt. Inga stora doser det där direkt.
Jag har tagit 8mg ikto tsm med 8mg sub + alkohol på det (tolerans på sub dock) så jag tror du kan vara lugn.
Citera
2013-11-23, 18:35
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor

Brukar själv boosta subrusen när det börjar lägga sig med någon benzo. Men var försiktig bara.
Citera
2013-11-23, 22:53
Medlem
gött ska hämta en sub nu och så har jag 2 stess och stilnoct till dig blir en mysig kväll/natt
ska man börja med max 2 mg eller? btw
Citera
2013-11-24, 11:25
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
gött ska hämta en sub nu och så har jag 2 stess och stilnoct till dig blir en mysig kväll/natt
ska man börja med max 2 mg eller? btw

2mg vad?
Sub har du ju tagit innan om du menar det.
Citera
2013-11-25, 14:05
Medlem
Stroboscopes avatar
Jag har kommit in i programmet och ska börja ganska snart. Men har lite frågor och funderingar gällande allt.

Får man med sig Subutex på helgerna redan från början eller får man åka 7 dagar i veckan och i så fall hur länge tills man får med sig sin medicin hem?

Finns det någon dos som är onödig att gå upp till? Hört en del säga att över 16 mg är inte värt då det inte ger speciellt mycket mer.

Hur länge får man lämna urinprov och vad händer ifall man skulle vara positiv på något annat än Subutex?

Hur länge ska man sköta sig tills man börjar få med sig Subutex för mer än bara helger, eller ska jag hämta på beroendemottagning livet ut? Jag har hört andra berätta att dom fått hämta på apotek t.o.m, gör man så i programmet när man skött sig en viss tid?
Citera
2013-11-25, 14:21
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stroboscope
Jag har kommit in i programmet och ska börja ganska snart. Men har lite frågor och funderingar gällande allt.

Får man med sig Subutex på helgerna redan från början eller får man åka 7 dagar i veckan och i så fall hur länge tills man får med sig sin medicin hem?

Finns det någon dos som är onödig att gå upp till? Hört en del säga att över 16 mg är inte värt då det inte ger speciellt mycket mer.

Hur länge får man lämna urinprov och vad händer ifall man skulle vara positiv på något annat än Subutex?

Hur länge ska man sköta sig tills man börjar få med sig Subutex för mer än bara helger, eller ska jag hämta på beroendemottagning livet ut? Jag har hört andra berätta att dom fått hämta på apotek t.o.m, gör man så i programmet när man skött sig en viss tid?

nej du får inte med dig på helgerna men det varierar från mottagning till mottagning men dom flesta har att man måste gå 7 dagar i veckan i 6 månader, i början får du nog lämna UP 3 gånger i veckan men sen när du börjar få lediga dagar på vardagarna så blir det 2 gånger och till slut 1 gång i veckan. om du har lediga dagar och pissar positivt så får du börja gå varje dag igen under en viss tid. Jag hade så jag kunde hämta på apoteket men det tog över 2 år innan jag fick det och då måste man verkligen sköta sig under dom 2 åren. Men vissa mottagningar måste man gå dit och hämta även om man gått 3-4 år så det beror helt på vilken mottagning du ska till för alla har lite olika regler med det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in