Citat:
Ursprungligen postat av
snapphona
Dessutom tror jag inte att någon skulle göra så i verkligheten. Det klart att hon litar på sina kollegor, men rent krasst: Hon hade bara deras ord på att det var totalkört. Att sitta till synes frisk inne på en toalett och tänka: "Mina kolleger säger att jag inte kommer levande härifrån, så det är lika bra att jag skjuter mig själv", kändes lite... ja. Först när hon börjar hosta blod skulle hon ju ha KONKRETA bevis på att det faktiskt stämmer! Och kunna välja om hon hellre vill ha en snabb och smärtfri död med pistolen.
Det skulle ju ta längre tid för Pernille att få sympton än vad det gjorde för Victoria - de skulle ha behövt typ klippa flera timmar fram i framtiden. Det var väl helt enkel ett dramaturgiskt problem de fick lösa lite hastigt med att Pernille tog ut allt i förskott, skulle jag tro i alla fall.
Citat:
Å andra sidan, i verkligheten hade inte Saga fått jobba som polis heller

(Åtminstone inte med mänskliga kontakter). I verkligheten hade polisen aldrig gått in utan skyddsdräkter etc. Ur det perspektivet att Pernilles hastiga självmord kanske inte det mest uppseendeväckande.
Det är ju trots allt fiktion vi har att göra med.
Citat:
Ursprungligen postat av
snapphona
Jag läste på SVT-chatten att i snitt 1,4 miljoner svenskar och 1,1 miljoner danskar har tittat på Bron varje vecka.
Jäklar, det är ju höga tittarsiffror. Nu är det ju inte tittarsiffror som egentligen avgör vad public service-bolagen vill satsa på (se
Molanders som hade rätt bra siffror) men jag skulle tro att detta leder till en tredje säsong. Bron har ju visats sig kunna säljas utomlands dessutom, inte så att serien är kommersiellt gångbart men det är ju ändå ett plus rent ekonomiskt sätt.
Intressant att så många danskar ser programmet, betydligt många fler rent proportionellt om vi ska jämföra med Sverige.