Citat:
Ursprungligen postat av
Yolololz
Jag tror värdet på bitcoin kommer droppa något enormt sedan får vi se om folk fortsätter använda dem till att betala med.
Av vilken anledning?
För vår skull är det roligt att höra input, och för din skull är det nyttigt att tänka på huruvida analysen existerar.
Att bitcoins värde inte har konvergerat för att stanna på $800 kan jag köpa som självklart. Att vi kan gripa ur luften att värdet kommer droppa något enormt förstår jag dock inte.
Citat:
borde börja klia lite i fingrarna på folk som äger en hel del Bitcoins att dumpa när de ligger högt innan de förlorar allt.
Detta har varit sant sedan $15 och risken är
oerhört mycket mindre idag (även om det fortfarande självklart är högrisk). Därav den mycket högre värderingen idag.
Av vilken anledning skulle folk dumpa sitt bitcoin-innehav? Såvida de inte har information vi saknar hittar jag ingen anledning alls. BTCs värde är inte i
närheten av sin potential. Vad som händer är ju dock att i takt med ökning blir portföljen skev så många vill sälja av
delar av innehavet och köpa fiat/guld/en timmerstuga. Detta händer och kommer fortsätta hända till den hypotetiska dag då bitcoin antingen är en normal valuta eller på annat sätt har hittat sin plats i ekonomin.
Jag skulle gjort samma sak själv och räknar kallt med att de flesta med ett riktigt stort innehav är mer pro än mig. Noobs med kliande fingrar sitter och ångrar att de sålde allt vid $15.