Citat:
Vet inte varför polisen säger att Textilia tvätteriet inte finns längre?
Dom anger i FUP att dom ringt:
"tel 0921-565 00. Ingen svarar när jag ringer dit, inspelat meddelande
"just nu kan du inte nå det önskade numret".
Vid kontroll av företaget i Bolagsregistret anges att företaget är avslutat."
Här är kopia från FUP 101:
Tillägg till förhöret
2013-07-30 kl 11.30 Telefonkontakt med Matti*s B för att kontrollera vilket tvätteri den
person han i förhör uppgett att han iakttagit vid besök på och i anslutning till
"fyndplatsen".
Mattias uppger att det tvätteri som han avsåg är Textilia Tvätt -& Textilservice i Boden.
Mattias betonar att han inte alls är säker på att killen jobbar på tvätteriet och han är också
mycket osäker på namnet Björn.
Förhörsledarens notering; Vid kontroll på telefonnummer till företaget Textilia Tvätt - &
Textilservice uppges tel 0921-565 00. Ingen svarar när jag ringer dit, inspelat meddelande
"just nu kan du inte nå det önskade numret".
Vid kontroll av företaget i Bolagsregistret anges att företaget är avslutat.
Men med ett enkelt sök på gulasidorna.eniro.se så finns tvätteriet tydligen fortfarande och med ett annant telelfonnummer en polisen angav att dom ringt:
Textilia Tvätt- & Textilservice AB www.textilia.se
Verkstadsv. 12, 961 68 BODEN 0921-774 00
Postadress Box 520, 961 28 BODEN
Och ennu konstigare är det ju att polise påstår att tvätteriet inte finns, eftersom polisen förhört JM den 19 Juni, 2013, och där anger JM att han arbetar på just denna firma !!!.
JM är desutom tränare i MBs karateklub och har tränat VB.
FUP 1056
"Jag arbetar som fast anställd på tvätteriföretaget Textilia utanför Boden. Jag har arbetat där
under ca 7 år. Jag arbetar dagtid, måndag till fredag, 40 timmars vecka.
Förutom mitt arbete på tvätteriföretaget är jag f.n kontaktperson för 4 ensamkommande
flyktingbarn."
"Jag har sedan 6-7 år tillbaka tränat karate i karateklubben Boden Boschito Center."
Man undrar ju hur norgrann denna utredning igentligen varit med tanke på diverse "missar/tabbar" polisen gjort.