Citat:
Ursprungligen postat av
Cinnabar
Mitt svar till dig handlade inte om thaikontakterna, men det förstår ju inte du eftersom rasister i allmänhet har väldigt långa avstånd mellan öron, ögon och hjärna. Synapserna orkar inte riktigt hela vägen.
Jag konstaterade att du inte kan avgöra om en person har en diagnos på utseendet, och så fortsätter du lägga till fler faktorer!

Vet du hur många som ser ut så där? Många. Du är rubbad, men det ser man ju på din avatar. Rubbad, och elak. Typiskt rasister, och nu kränker du ett helt folkslag (men det är du ju van vid att göra)... res till Finland, så kommer du att bli chockad över hur många som har as, enligt dig då. Eller varför inte samerna?
För att återgå till topic, den seriösa delen, är det fascinerade hur en gm kunnat leva med detta, något måste väl ändå ha sipprat fram? Präster har tystnadsplikt, men gäller det även vid allvarliga våldsbrott? Det är väl i så fall den enda sortens person han kan ha öppnat sig för, utan risk?
Jag håller med. Jag kan inget om kriminologi, men det känns som att man måste ha mer på fötterna än att "han har ju brett mellan ögonen", eller "han är ju gift med en thailändska", för att binda någon till ett 20 år gammalt mord?
Ruskig händelse hursomhaver. Personligen, rena spekulationer bara, så känns det som det som kan få folk till sådana här tokbryt är svartsjuka, droger, alkohol, psykisk sjukdom. Räcker med svartsjuka och alkohol för att göra en i övrigt ganska normal person till mördare -- var det inte så med Mattias Flink?
Till "tomten": det är hans bilder som är 59, inte vänner - de är 71.