2013-11-20, 12:00
Medlem
svennerubinsfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Men för helvete, man aspirerar inte hårt. Finns blod kommer det lätt, finns det inte blod kommer inget.
precis

när jag aspirerade förut så gjorde det ont om jag drog för hårt. Man behöver inte dra hårdare än om man skulle dra ur olja ur en vial. Sitter det i ett kärl så går det lätt.
Citera
2013-11-20, 13:04
Medlem
Ifall man skulle råka ha träffat ett kärl och får upp blod i sprutan när man aspirerar, ska man då byta ställe och injicera blodet och oljan eller ska man först vaska blodet innan man sticker i ett nytt ställe?
Senast redigerad av Evexpsi 2013-11-20 kl. 13:06.
Citera
2013-11-20, 13:07
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evexpsi
Ifall man skulle råka ha träffat ett kärl och får upp blod i sprutan när man aspirerar, ska man då byta ställe och injicera blodet och oljan eller ska man först vaska blodet innan man sticker i ett nytt ställe?
Bästa uttrycket ever, "vaska blod".

Nej, sätt hela skiten du.
Citera
2013-11-20, 13:39
Medlem
Hahaha. VASKA BLOD!

Förövrigt så brukar man inte trycka in hela nålen inom sjukvården. Detta utifall nålen skulle gå av. Då är det omöjligt att få ur den utan kirurgi.

Själv trycker jag nästan alltid in hela nålen. Försöker dock bättra mig, och bara trycka in nålen 3/4.

Det positiva med att trycka in hela nålen för egen del är att det känns stabilare. Sticker man bara in 3/4 så är det lättare att man vispar till.
Citera
2013-11-20, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Men för helvete, man aspirerar inte hårt. Finns blod kommer det lätt, finns det inte blod kommer inget.

Okej för i helvete, då vet jag. Det var fösta sticket någonsin så flåt om jag inte kan allt. Det stod i instruktionerna att man skulle aspirera tills det kom lite luft och det var det jag försökte göra.
Citera
2013-11-20, 13:43
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatulens
Hahaha. VASKA BLOD!

Förövrigt så brukar man inte trycka in hela nålen inom sjukvården. Detta utifall nålen skulle gå av. Då är det omöjligt att få ur den utan kirurgi.

Själv trycker jag nästan alltid in hela nålen. Försöker dock bättra mig, och bara trycka in nålen 3/4.

Det positiva med att trycka in hela nålen för egen del är att det känns stabilare. Sticker man bara in 3/4 så är det lättare att man vispar till.
Nålen kommer inte gå av. Testa att ta av den med våld om du vill, kommer aldrig att hända. Att inte trycka in hela nålen innebär att du kanske kör in den någon mm till, och då hamnar i ett blodkärl. Extremt korkat.
Citera
2013-11-20, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Nålen kommer inte gå av. Testa att ta av den med våld om du vill, kommer aldrig att hända. Att inte trycka in hela nålen innebär att du kanske kör in den någon mm till, och då hamnar i ett blodkärl. Extremt korkat.

Jag har tagit av nålen med bara händerna genom att snurra den ett par varv. Så jo, nålen kan gå av. Men att den skulle göra det i samband med inject är typ obefintligt.

Som jag sa. Jag föredrar att trycka hela nålen.
Citera
2013-11-20, 13:59
Medlem
sedans avatar
Citat:
Jag har tagit av nålen med bara händerna genom att snurra den ett par varv. Så jo, nålen kan gå av. Men att den skulle göra det i samband med inject är typ obefintligt.

Som jag sa. Jag föredrar att trycka hela nålen.
Jaha, du menar att lossa den från munstycket? Trodde du menade fysiskt gå av. Men som du säger, kommer ALDRIG hända att skiten lossar om man inte har bokstavskombinationer och cykelhjälm.
Citera
2013-11-20, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Jaha, du menar att lossa den från munstycket? Trodde du menade fysiskt gå av. Men som du säger, kommer ALDRIG hända att skiten lossar om man inte har bokstavskombinationer och cykelhjälm.

Precis, att den lossnar från munstycket. Tänk dig själv om nålen skulle lossna från munstycket när du sitter där med hela nålen i dig. Man skulle få ta fram sockerbit och pincett för att locka ut den
Citera
2013-11-20, 16:17
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyldig1
Okej för i helvete, då vet jag. Det var fösta sticket någonsin så flåt om jag inte kan allt. Det stod i instruktionerna att man skulle aspirera tills det kom lite luft och det var det jag försökte göra.

Tankeexperiment: var skulle luften komma ifrån?
Citera
2013-11-20, 17:48
Medlem
Fezs avatar
Citat:
Precis, att den lossnar från munstycket. Tänk dig själv om nålen skulle lossna från munstycket när du sitter där med hela nålen i dig. Man skulle få ta fram sockerbit och pincett för att locka ut den
Alltså lossna från luer kopplingen som sätts i pumpen? Har jag aldrig hört talas om och det ska till en tång för att få det att hända. :-)
Eller stoppar du in hela nålen och luerkopplingen in i skinkan? :-P
Citera
2013-11-24, 03:30
Medlem
För att tvätta rent inject stället.. Är det lugnt att bara torka lite med spritservetter? Eller rekommenderas något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in