Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
Jag förstår att du missat det, de grundläggande fakta vi inte vet något om. Oftast de viktigaste bitarna i varje brottsfall. Brottsplats och i detta fall mordvapen, samt en händelsebeskrivning som håller.
2 personer hade polisen ögonen på, en är utredd på ett mindre givande sätt.
Tejphelvetet har vi skrikit om bra länge och faktum är att den tappar sitt bevisvärde för var dag.
Jag tycker du kan berätta var brottsplatsen är och ta fram mordvapnet, så polisen kan få de avgörande bevis detta fall skriker om. Berätta om VB:s och MB:s sms du som vet och framförallt hur du kan avskriva en misstänkt utan att veta ett skit om personen och det dessutom utan teknisk bevisning som rentvår personen ifråga.
Annars kan du hålla käft med ditt nedtryckande arroganta sätt mot oss andra. Vi är här på samma villkor som du.
Här finns bara ett problem: Det är att du inte klarar av att dina små "teorier" som du säkert är van från ditt normala sociala liv och fikarummet på jobbet att få framföra utan att de ifrågasätts blir granskade under lupp och utsatta för fullständigt legitim och rättmätig kritik. Då regredierar du till allmänt gnällande istället för att bemöta sakargumenten eller åtminstone erkänna att du var totalt ute och cyklade med dina idéer eftersom de sade emot kända fakta.
Nå, jag ser inget skäl att sänka mig till samma nivå så jag fortsätter att diskutera sakfrågor, låt vara med en lite bitsk ton när jag tycker att folk är mer än lovligt dumma och ignoranta:
Vad menar du med tejpen? Vad är det som kan utredas där mer menar du? På vad sätt är det en fråga av stor betydelse i detta mål? Det är en stödbevisning med ett litet, men svagt bevisvärde som ensamt varken kan fälla eller fria KJ i målet. Ingen annan för den delen heller.
Du behöver inte skriva någon på näsan om att mordvapen och fastställd mordplats saknas. Det vet vi allihop. Vad jag vet har ingen i tråden framfört någon övertygande hypotes om hur man skulle kunna hitta sådana efter alla försök som gjorts (Jag bortser här helt från foliehatteorierna om att en ondskefull karatetränare genomfört ett planerat mord på sin älskarinna för att han tyckte hon var jobbig och sen planterat ett antal droppar blod från liket i en stackars aspergersjuk killes bil innan han spritt kroppsdelarna i terrängen den enda möjliga dag han inte hade span på sig för att få det att se ut som ett verk av en galning och att denne ondskefulle karatetränare pga detta oerhört exceptionellt starka "motiv" och ett alibi som underkänns av en hög experter i ämnet på Flashback borde ha arresterats och fått sina tillhörigheter genomsökta). Det är tråkigt att de inte är funna, men det finns ingen regel som säger att man måste ha mordvapen och mordplats för att döma någon för mord.