2013-11-24, 00:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Fast jag tror att man har lagt ovanligt mycket krut på det jag. Det är en välcirkulerad trådsanning att det inte har utretts, men man har har hållit ett antal förhör med både Berg själv, hans fru och ett antal personer runt omkring honom. Man har gjort en ovanligt omfattande analys av hans mobiltrafik och hans mastningar kring mordet. Man hade span på honom i en dryg vecka. Det som inte är gjort är husrannsakan i hus och bilar. Där är det också en trådsanning att det bara hade varit för åklagaren att göra om hon hade velat det. Jag och några till har med skärpa vänt oss mot detta förenklade och okunniga resonemang, men det hjälper föga. De i tråden som tror, de tror. De VILL ha en husrannsakan och då SKA naturligtvis en husrannsakan genomföras. Vad som står i rättegångsbalken, vad som är praxis och vad som är eller åtminstone kan vara mycket grundläggande frågor kring integritet och rättssäkerhet skiter man blankt i.

Senaste är alibi på person som aldrig varit delgiven misstanke. Och man kallar sig själv smart?
Hur står det då till med verklighetsuppfattningen undrar jag.

Husrannsakan och hans alibi ska utföras för det tycker man på flashback.
Men man har alltså aldrig delgivit mannen misstanke så alibit är inte nödvändigt, men man missar alltså spaningen och man har missat att hans mobil är under pejling.
Man missar var blodet fanns och resten som domstolen anser vara övertygande. Det är mycket märkligt.-

Så oavsett det som finns i verkligheten så ska denna mannen hängas ut pga tyckande för inte fan har man underlag för sitt påstående. Inte minsta spår eller bevis finns. Det är ytterst oseriöst.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-24 kl. 00:52.
Citera
2013-11-24, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Av vilken anledning skulle man ta karatespåret? Vad har du för spår eller bevisning på att han skulle ha med mordet att göra i sak? Inte i rent tyckande eller motiv för det är inget som en åklagare behöver ha med i sitt åtal. Jag undrar varför och jag hoppas att du kan svara på detta.

Svar på frågorna kanske du ska fråga KJ om det är nog det enda som kommer ge dig svar om var VBs mobil tog vägen eller var KJ slängde händerna. Och den stora frågan är väl varför han gjorde det.
Synd att du kan skriva men inte kan ge dig tid att läsa: Om inte annat, så för att avföra MB från utredningen. Jag sa inte att han har med mordet att göra. Han är avförd polisiärt, men om han har rent mjöl i sin påse, så skulle även han ha varit betjänt av en husrannsakan, etc.. För du ser ju hur mycket det snackas om honom! Dessutom, karln har själv, efter ett lass med lögner, erkänt sig som en riktigt otrevlig typ, kvinnomisshandel, otrohet, mordhot och lögner. Källa på detta:Läs förhören med MB i FUP. Han hade fått lite mer på pluskontot genom att ha blivit noggrannare utredd, vissa rykten hade kunnat dödas totalt, vilket gagnat honom.
Det var svar på din fråga! Om du vill att jag ska vara ännu tydligare får du säga till! Men jag har fått känslan att du inte VILL förstå vad jag menar, så det kanske inte hjälper.
Citera
2013-11-24, 00:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Av vilken anledning skulle man ta karatespåret? Ja, säg det. Kanske för att karatemästaren och hans fru ger varandra alibi, men tycks inte ens ha varit i samma hus.

Maggan tycks mena att blodspåren bevisar något i den meningen att de säger något om att KJ har orsakat dem. Jag förstår inte hur spåren bevisar något, dock pekar de åt ett visst håll, men bevisar, knappast. Maggan är dock bevisligen en knäppgök som inte begriper att det finns en del oklarheter kring MB och C. Alibit är värt noll och intet t ex, det är min åsikt.
Citera
2013-11-24, 00:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Synd att du kan skriva men inte kan ge dig tid att läsa: Om inte annat, så för att avföra MB från utredningen. Jag sa inte att han har med mordet att göra. Han är avförd polisiärt, men om han har rent mjöl i sin påse, så skulle även han ha varit betjänt av en husrannsakan, etc.. För du ser ju hur mycket det snackas om honom! Dessutom, karln har själv, efter ett lass med lögner, erkänt sig som en riktigt otrevlig typ, kvinnomisshandel, otrohet, mordhot och lögner. Källa på detta:Läs förhören med MB i FUP. Han hade fått lite mer på pluskontot genom att ha blivit noggrannare utredd, vissa rykten hade kunnat dödas totalt, vilket gagnat honom.
Det var svar på din fråga! Om du vill att jag ska vara ännu tydligare får du säga till! Men jag har fått känslan att du inte VILL förstå vad jag menar, så det kanske inte hjälper.

Det va inte det svaret jag efterfrågade, men då vet jag att du inte har minsta underlag för en husrannsakan eller minsta spår av att karatespåret är något som är intressant.
Det är väl en jävla skillnad på att ha något av värde då man tvingar sig att tycka att en person som aldrig varit delgiven misstanke anses vara misstänkt. Du hade inget alls då inte minsta röksignal alltså.

Här avhandlas mordet i Boden och inte kvinnomisshandel eller brott som påstås ha utförts av kreti och pleti i Boden. Det är ingen skvallertråd om MB och AN med son utan mordet på VB.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-24 kl. 00:54.
Citera
2013-11-24, 00:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är DNA utan blod i andra stycket.
Citat:
I två områden (ett på rullens pappersdel, ett på utsidan av tejpen) påvisades DNA. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Bangsuan (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.
Hur ska då detta förklaras?
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 300
Analys och slutsats
I och på tejprullen S034, som säkrades från KJ:s lägenhet har blod från offret VB anträffats.
I andra stycket står:
Citat:
I två besudlingar (på rullens pappersdel som tejpen är lindad på) påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Bangsuan (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.
Frånsett ovanstående: Det fanns tio tejpbitar i VB:s hår och på hennes hals. Dessa tejpbitar härrörde - enl. SKL - från den tejprulle som hittats hemma hos mt. Om tejpbitarna använts till att tejpa ihop ett plastemballage, kan då inte mt - bara för att ta ett exempel - ha tappat rullen på någon av de likdelar han höll på att försluta? - Eller ett annat exempel: Om mt fått för sig att tejpa ihop sårkanterna, kan VB:s dna under den hanteringen ha överförts till tejprullen? - Om mt förvarat rullen i sin jackficka tillsammans med VB:s glasögon eller någon annan av hennes tillhörigheter..? - Om mt temporärt hängt rullen på VB:s likstela fingrar? - Osv. - Varför skulle VB ha hanterat en rulle sårtejp av vilken mt säger sig ha använt bortåt 5 m till sina airsoftkablar - och att enda anledningen till att rullen befunnit sig i hans badrum var att han kan ha tagit upp den ur sin jackficka när han skulle tvätta? Härtill säger han ju också att han hela tiden försökt att få tejprullen rätt, dvs han ville inte att den skulle dela sig.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1668
När K delges att den anträffats i hans badrum säger han att han förmodligen haft den i någon ficka och lagt den där då han skulle slänga in tvätt.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1146
K har en tvättmaskin i lägenheten där han kan tvätta, men L brukar ta hem K:s tvätt och tvätta den hemma i S-byn. /.../ K tvättar och duschar inte annat än om någon säger det till honom.
Senast redigerad av letsdoit 2013-11-24 kl. 00:58.
Citera
2013-11-24, 01:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det va inte det svaret jag efterfrågade, men då vet jag att du inte har minsta underlag för en husrannsakan eller minsta spår av att karatespåret är något som är intressant.
Det är väl en jävla skillnad på att ha något av värde då man tvingar sig att tycka att en person som aldrig varit delgiven misstanke anses vara misstänkt. Du hade inget alls då inte minsta röksignal alltså.

Här avhandlas mordet i Boden och inte kvinnomisshandel eller brott som påstås ha utförts av kreti och pleti i Boden. Det är ingen skvallertråd om MB och AN med son utan mordet på VB.

Har du fortfarande inte förstått att man kan vara misstänkt utan att ha delgivits misstanke? Du slutar aldrig att förvåna, helt sanslös personlighetstyp är du tycker jag.

På samma vis som KJ historia som hundstyckare är intressant så är MB förflutna som barn och kvinnomisshandlare det.
Citera
2013-11-24, 01:00
Medlem
Citat:

Här avhandlas mordet i Boden och inte kvinnomisshandel eller brott som påstås ha utförts av kreti och pleti i Boden.
Du ville inte förstå, nej.. Du läser tyvärr mina inlägg som fan läser bibeln.
Påstås? Han har själv erkänt det i förhör! Vissa kvinnor dras till kvinnomisshandlare, jag avskyr kvinnomisshandlare. Du försvarar en sådan. Jag förstår inte riktigt varför.. Men det finns kvinnor som tänder på Helge Fossmo också, så jag borde väl inte vara förvånad. Synd att det här skulle spåra ur, men du verkar ha bestämt dig för att hacka på allt jag skriver.
Citera
2013-11-24, 01:01
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
On the contrary kompis. En seriös diskussion i en tråd av den här typen innefattar bl.a. att man försöker döda alla försök att få tråden att sväva iväg i nonsens som beror på vantolkningar av kända uppgifter eller rena faktafel. Jag gör mitt bästa för att dra upp sån skit i ljuset. Från de senaste två dygnen (jag har av barmhärtighetsskäl anonymiserat "bidragsgivarna")

- Miffo1 påstår att en av flera tänkbara förklaringar till blodbesudlingarna i bagageluckan på KJ:s bil är att blodet kommer från kadavret efter hunden "Grabben" (Miffo1 verkar har missat att blodet i är DNA-bestämt inte bara till att vara mänskligt utan också med högsta tänkbara matchning mot offret. Bortsett då från att "Grabben" enligt sin husse transporterades till sista vilan i älven ett par hundra meter från huset på en pulka)

- Miffo2 påstår att en tänkbar teori är att VB gått en promenad till "karatetränaren" från VB för att få skjuts hem och slippa gå hela vägen till sin bostad (Miffo2 har inte gjort den elementära prövningen av sin "teori" att kolla Quarrels utmärkta Bodenkarta. I så fall hade Miffo2 insett att tränarens bostad ligger i rakt motsatt riktning jämfört med offrets och att det faktiskt är en kortare promenadsträcka från KJ:s lägenhet till offrets bostad än vad det är till tränarens)

- Miffo3 påstår att det var en anmärkningsvärt hög kontaktfrekvens mellan karatetränaren och offret under de sista dagarna i hennes liv. I själva verket förekom det ovanligt få kontakter mellan dem den sista veckan hon levde (av 12 mätveckor kom den på 11 plats), den sista dagen var kontakterna klart under genomsnittet och även de två dagar som hade flest kontakter stack inte på något vis ut, det fanns veckor tidigare under året som hade ungefär så många kontakter per dag i snitt

Jag är lite snällare mot personer som kommer in i tråden första gången med påståenden som svär mot kända fakta. När det gäller kända "bidragsgivare" ser jag inget som helst skäl att visa någon förskoning. Dessa har redan fått en tydlig fingervisning om att de kan få brallorna nerdragna om de börjar påstå saker som direkt motsägs av fakta. Vill de ändå fortsätta med sin "teorier" utan att ens orka kolla om "teorierna" ens är teoretiskt möjliga så är det bara rätt åt dem om de får stå med rumpan bar och andra kanske får en nyttig varning att inte förstöra tråden med ren skit.

Jag förstår att du missat det, de grundläggande fakta vi inte vet något om. Oftast de viktigaste bitarna i varje brottsfall. Brottsplats och i detta fall mordvapen, samt en händelsebeskrivning som håller.
2 personer hade polisen ögonen på, en är utredd på ett mindre givande sätt.
Tejphelvetet har vi skrikit om bra länge och faktum är att den tappar sitt bevisvärde för var dag.

Jag tycker du kan berätta var brottsplatsen är och ta fram mordvapnet, så polisen kan få de avgörande bevis detta fall skriker om. Berätta om VB:s och MB:s sms du som vet och framförallt hur du kan avskriva en misstänkt utan att veta ett skit om personen och det dessutom utan teknisk bevisning som rentvår personen ifråga.

Annars kan du hålla käft med ditt nedtryckande arroganta sätt mot oss andra. Vi är här på samma villkor som du.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2013-11-24 kl. 01:05.
Citera
2013-11-24, 01:06
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag förstår att du missat det, de grundläggande fakta vi inte vet något om. Oftast de viktigaste bitarna i varje brottsfall. Brottsplats och i detta fall mordvapen, samt en händelsebeskrivning som håller.
2 personer hade polisen ögonen på, en är utredd på ett mindre givande sätt.
Tejphelvetet har vi skrikit om bra länge och faktum är att den tappar sitt bevisvärde för var dag.

Jag tycker du kan berätta var brottsplatsen är och ta fram mordvapnet, så polisen kan få de avgörande bevis detta fall skriker om. Berätta om VB:s och MB:s sms du som vet och framförallt hur du kan avskriva en misstänkt utan att veta ett skit om personen och det dessutom utan teknisk bevisning som rentvår personen ifråga.

Annars kan du hålla käft med ditt nedtryckande arroganta sätt mot oss andra. Vi är här på samma villkor som du.

KJ har ensam mördat och styckat VB. Detta är fastställt bortom allt rimligt tvivel. Vad tjafsar ni om?
Citera
2013-11-24, 01:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Du ville inte förstå, nej.. Du läser tyvärr mina inlägg som fan läser bibeln.
Påstås? Han har själv erkänt det i förhör! Vissa kvinnor dras till kvinnomisshandlare, jag avskyr kvinnomisshandlare. Du försvarar en sådan. Jag förstår inte riktigt varför.. Men det finns kvinnor som tänder på Helge Fossmo också, så jag borde väl inte vara förvånad. Synd att det här skulle spåra ur, men du verkar ha bestämt dig för att hacka på allt jag skriver.

Jag frågade dig varför man skulle följa karatespåret och vilka spår som fanns för att göra husrannsakan.
Du har inte svarat på detta, så påstår du att man läser dig fel.
Du har nu gått på flera postare för att dom inte anser att karatespåret är något som är intressant, och du verkar inte förstå att man vill ha underlag för ett påstående. Jag bad om ett liiiitet spår eller något seriöst för att misstänka denna karateman, men det kommer inget.,

Ingen i ämnet har delgett något som ger misstanken mot karateläraren underlag. Det finns ju inget ändå sitter man och tycker så mycket. Nej, det här tyckandet är ju sanslöst oseriöst.
Citera
2013-11-24, 01:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
KJ har ensam mördat och styckat VB. Detta är fastställt bortom allt rimligt tvivel. Vad tjafsar ni om?
Vi tjafsar om att domstolar kan göra fel. Fråga Thomas Quick.
Citera
2013-11-24, 01:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag frågade dig varför man skulle följa karatespåret och vilka spår som fanns för att göra husrannsakan.
Du har inte svarat på detta, så påstår du att man läser dig fel.
Du har nu gått på flera postare för att dom inte anser att karatespåret är något som är intressant, och du verkar inte förstå att man vill ha underlag för ett påstående. Jag bad om ett liiiitet spår eller något seriöst för att misstänka denna karateman, men det kommer inget.,

Ingen i ämnet har delgett något som ger misstanken mot karateläraren underlag. Det finns ju inget ändå sitter man och tycker så mycket. Nej, det här tyckandet är ju sanslöst oseriöst.
Jag har svarat på varför man ska följa karatespåret. https://www.flashback.org/sp46281903 Har du missat det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in