2013-11-24, 01:14
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
KJ har ensam mördat och styckat VB. Detta är fastställt bortom allt rimligt tvivel. Vad tjafsar ni om?

Av TR ja, men inte av mig. Åklagarna har mer svärtat fast KJ än presenterat bevis mot honom.
FUP har brister för den åtalade i både negativ och positiv mening. Samt att det saknas en utredning på en helt annan person. Jag är inte övertygad.
Citera
2013-11-24, 01:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
KJ har ensam mördat och styckat VB. Detta är fastställt bortom allt rimligt tvivel. Vad tjafsar ni om?

Det är människor av kött och blod som har tolkat åklagarens framställan så, menar du att domstolen är fullkomlig? Räcker med att nämna fallet TQ(SB) så förstår de flesta att ett domslut inte innebär sanningen alla gånger.
Citera
2013-11-24, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Av TR ja, men inte av mig. Åklagarna har mer svärtat fast KJ än presenterat bevis mot honom.
FUP har brister för den åtalade i både negativ och positiv mening. Samt att det saknas en utredning på en helt annan person. Jag är inte övertygad.
Nix, man e långt ifrån övertygad om något.
Citera
2013-11-24, 01:19
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är människor av kött och blod som har tolkat åklagarens framställan så, menar du att domstolen är fullkomlig? Räcker med att nämna fallet TQ(SB) så förstår de flesta att ett domslut inte innebär sanningen alla gånger.

Det finns inget som talar för någon alternativ gärningsman.
Citera
2013-11-24, 01:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag förstår att du missat det, de grundläggande fakta vi inte vet något om. Oftast de viktigaste bitarna i varje brottsfall. Brottsplats och i detta fall mordvapen, samt en händelsebeskrivning som håller.
2 personer hade polisen ögonen på, en är utredd på ett mindre givande sätt.
Tejphelvetet har vi skrikit om bra länge och faktum är att den tappar sitt bevisvärde för var dag.

Jag tycker du kan berätta var brottsplatsen är och ta fram mordvapnet, så polisen kan få de avgörande bevis detta fall skriker om. Berätta om VB:s och MB:s sms du som vet och framförallt hur du kan avskriva en misstänkt utan att veta ett skit om personen och det dessutom utan teknisk bevisning som rentvår personen ifråga.

Annars kan du hålla käft med ditt nedtryckande arroganta sätt mot oss andra. Vi är här på samma villkor som du.

Har du underlag eller spår av någon annan gärningsman här?

Citat:
Ursprungligen postat av OY

Tolkat med den befogenheten dom har och utgått ifrån bevis, så det är mer än vad du kan komma fram till i dina argument. Fantasyland är inget för en domstol det hoppas jag du begriper. Bevisen är det som domstolen bedömer om du missat det.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-24 kl. 01:40.
Citera
2013-11-24, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Har du underlag eller spår av någon annan gärningsman här?
Har du underlag på att det INTE finns någon annan gm/mgm?
Citera
2013-11-24, 01:23
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Nix, man e långt ifrån övertygad om något.

Hade det inte varit för oss "miffon" hade det inte funnits något inom rättsväsendet som heter överklagan.
Citera
2013-11-24, 01:24
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Bra! Du som då har allt klart för dig kan ju berätta för MIG:
*Var mordplats är
*var mordvapnet finns
*var VB:s kläder finns
*Vad som stod i hennes sista SMS
*Vad KJ eldade hemma i Svartbyn på kvällen
*var händerna finns
*var finns VB:s mobil
*Varför nämnde inte taxichauffören att AN varit med i bilen?

*Spelar ingen roll
*Spelar ingen roll
*Spelar ingen roll
*Spelar ingen roll
*Spelar ingen roll
*Spelar ingen roll
*Spelar ingen roll
*Spelar ingen roll

Allt det där tämligen ointressant för denna utredning i nuläget, lär komma fram när KJ erkänner.
Citera
2013-11-24, 01:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det finns inget som talar för någon alternativ gärningsman.

Precis lika mycket som talar för att KJ är GM. Finns absolut ingenting som knyter honom som person till mordet. Det finns spår som knyter honom till spåren, men inte till mord och styckning.

Vänligen berätta vad som knyter honom till brotten. Det finns bara indicier som dock lämnar öppet fält för alternativa gärningsmän, tyvärr är det så.

Och jo, jag tror att KJ är mördaren och lämnar öppet gör hjälp med dumpning och styckning.
Citera
2013-11-24, 01:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Hade det inte varit för oss "miffon" hade det inte funnits något inom rättsväsendet som heter överklagan.

Men du får ju ha lite bevis i domstolen om du ska åtala någon. Du hade inte ens kommit till häktning på det tramset du framfört på MB. Inte ens anhållen skulle varit fog för.
Så ser verkligheten ut. Och den överklagning som försvaret förmodas att göra handlar inte om MB för det är inte han som är åtalad hur mycket än försvaret provar. Och dom ska nog passa sig så dom inte anmäls det är min uppfattning.
Citera
2013-11-24, 01:26
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Maggan sitter tydligen på facit till den här mordgåtan. Hon kan minsann allt. Och MB är en riktig vaniljkille som leker med flörtkulor och såpbubblor så fort han kommer från AN. Han knullar inte runt, slår henne inte, hotar inte folk. En riktig veloursnubbe, helt enkelt! Men om nu Maggan vill, så kan ju hon åka och tälta med karln nånstans, han som är så jävla oskyldigt uthängd. Stackars karl.

Jo, tjena! En "veloursnubbe" som messar VB och säger följande: "... Vad jag menade är att jag inte blandar in mina släktingar i mitt liv och de blandar inte in mig i deras problem om det inte gäller liv och död."

Sid 887 i fup.
Citera
2013-11-24, 01:27
Medlem
Citat:
Bra! Du som då har allt klart för dig kan ju berätta för MIG:
*Var mordplats är
*var mordvapnet finns
*var VB:s kläder finns
*Vad som stod i hennes sista SMS
*Vad KJ eldade hemma i Svartbyn på kvällen
*var händerna finns
*var finns VB:s mobil
*Varför nämnde inte taxichauffören att AN varit med i bilen?

teoretiskt sätt skulle 6 av 8 frågor kunna besvaras av samma svar:bilen som brann!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in