2013-11-26, 17:21
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Snälla nån om det inte finns liklukt på tejprullen så bör
blodet komma från en levande VB. Blod avger också liklukt
om personen var död. Men eftersom det inte blodet eller
själva rullen har liklukt bör VB varit levande.

Inte om det var inom 20 minuter efter VB:s död som KJ hanterade tejprullen med VB:s blod på.
Enligt uppgift tar det ca 20 minuter innan nedbrytningen av celler börjar, därav liklukten.
Citera
2013-11-26, 17:21
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det finns blod på tejprullen som anses vara från VB

Uno undersdöker om det finns någon likdoft på rullen/blodet

Uno hittar ingen likdoft på på rullen/blodet, altså så är blodet på rullen INTE FRÅN EN DÖD VB

Slutsats: om blodet INTE är från en död VB då kan blodet ju enbart vara från en levande VB

Comprendo?

Du har fel, läs mitt tidigare svar.
Citera
2013-11-26, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Snälla nån om det inte finns liklukt på tejprullen så bör
blodet komma från en levande VB. Blod avger också liklukt
om personen var död. Men eftersom det inte blodet eller
själva rullen har liklukt bör VB varit levande.

Jag säger inte att du har fel men är mest intresserad. Så du menar på om VB precis har dött (låt säga för 5-30 minuter sen i mitt exempel) så luktar hon redan lik enligt hundars sätt att lukta? Även om det är så lite blod?
Citera
2013-11-26, 17:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Inte om det var inom 20 minuter efter VB:s död som KJ hanterade tejprullen med VB:s blod på.
Enligt uppgift tar det ca 20 minuter innan nedbrytningen av celler börjar, därav liklukten.

Eftersom hunden ej heller hittade någon liklukt i lägenheten så faller dit argument pladsk til jorden.

Eller menar du att KJ dödad VB i lägenheten, använde tejprullen och fik ut hennes kropp, altsammans innan det gått 20 minuter?
Senast redigerad av Theforeigner 2013-11-26 kl. 17:32.
Citera
2013-11-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peckinpah
Jag kan likväl inte se någonstans i FUP att polisen/SKL gör slutsatsen att blodet på tejprullen kommer från "en levande VB" i den tekniska undersökningen eller summeringen av den. Tvärtom verkar de se bevisvärde i att blodet kommer från VB.
Att hunden inte markerar förekomst av förruttnelse i blodet, kadaverin eller nåt sånt har jag lärt mig i tråden att det heter, betyder att blodet kommit från en levande VB
Citera
2013-11-26, 17:30
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vad talar för medgärningsman/annan gm, men att KJ varit mer eller mindre delaktig?

*Den skäggige mannen som stängde sovrumsfönstret.
*Skospåren i gula huset
*Vittne som sett KJ och XX bära något på loftgången framför grannens fönster.
*Mord- och styckningsplats som bortblåsta, medan fyndplatserna visar något annat.
*Frånvaron av fynd/dumpade tillbehör. Troligtvis för att VB mördades norr om Boden.
*Dokumentationen på en viss webplats. Ex benens läge, död hund, naken asiatiska med plastpåse över huvudet m m.
*Slagningar på KJs bil vid flera tillfällen, samt en gång på pappans i30.
*Trots att KJ har span på sig och deltar i diverse sök så "försvinner alla spår från mord och styckning"
*Var det VB som kom med bilen som vittnet såg mellan kl 14-16 eller var det XX som anlände innan VB hämtades/kom?
*Ett vittne i huset tyckte sig ha hört flera röster från KJs lägenhet.
*Vem hade en stor svart Nissan som stod parkerad på parkeringsplatsen och skrämde hyresgästerna?
*Inga spår i kupén, men mängder i bakluckan av Sonatan. Vissa detaljer och annat välstädat, medan annat är kaos.
* Uppgiften via pm att en minderårig sett två personer och två bilar vid ödehuset den 16/5. En av dessa skulle ha varit KJ.
* Vem har KJ ringt som har betalkort i sin telefon?

Vissa tecken är tydligare än andra, men detta är frågor och funderingar som jag har.

Det fetade.

Finns inget intresse i en sådan slagning som skulle tillföra något för tex. planteringsteorin.
Du får bara fram skattning, besiktningsstatus och tekniska data.
För att få fram det måste du ha reg. nummer. Har du reg. nummer vet du också vilken bil det är.
Du kan inte heller söka på namn eller pers. nr. och få fram reg. nr eller liknande.
Citera
2013-11-26, 17:31
Medlem
Citat:

Ja det finns en tidsgräns. Men den är ju väldigt flytande vad jag förstått av tråden.
Citera
2013-11-26, 17:33
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Eftersom hunden ej heller hittade någon liklukt i lägenheten så faller dit argument pladsk til jorden.

Eller menar du att KJ dödad KJ i lägenheten, använde tejprullen och fik ut hennes kropp, altsammans innan det gått 20 minuter?

Om VB dödades i den eventuellt saknade madrassen som då skall vara bortforslad från lght. samt att KJ antas emballerat VB med duschdraperiet tätt inpå mordet tror jag inte det blir särskilt mycket till likdoft i lägenheten. Jag tror förövrigt att VB avlägsnades antingen före besöket till föräldrahemmet eller efter samma kväll den 4:e som VB mördades.

Rätta mig gärna ang. likluktsteorin någon kunnig, Hamlikar?
Citera
2013-11-26, 17:39
Medlem
Citat:
Om VB dödades i den eventuellt saknade madrassen som då skall vara bortforslad från lght. samt att KJ antas emballerat VB med duschdraperiet tätt inpå mordet tror jag inte det blir särskilt mycket till likdoft i lägenheten. Jag tror förövrigt att VB avlägsnades antingen före besöket till föräldrahemmet eller efter samma kväll den 4:e som VB mördades.

Rätta mig gärna ang. likluktsteorin någon kunnig, Hamlikar?
Bökigt för en ensam person forsla ut en kropp eller för all del en madrass ur en lägenhet för en ensam person. Jag tror inte på lägenheten som brottsplats. Inte med mindre än att medhjälpare i sådannafall finns.
Citera
2013-11-26, 17:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Det fetade.

Finns inget intresse i en sådan slagning som skulle tillföra något för tex. planteringsteorin.
Du får bara fram skattning, besiktningsstatus och tekniska data.
För att få fram det måste du ha reg. nummer. Har du reg. nummer vet du också vilken bil det är.
Du kan inte heller söka på namn eller pers. nr. och få fram reg. nr eller liknande.

Nu hade man sökt just på regnr och inget annat!

Har en medgärningsman/annan gm tänkt använda en viss bil i något syfte så vill han nog att den är i trafik och inte avställd, har körförbud eller att bilen är obes.

Vidare kan man få ett sms med senaste ägaren och dennes adress. Perfekt om man har betalkort i telefonen. I annat fall kan du uppge ett faxnummer så får du de tre senaste ägarna.
Citera
2013-11-26, 17:41
Medlem
Jag funderar återigen över detta med tejpen. Ett möjligt scenario är att hon faktiskt fått någon eller några av de icke dödande skadorna redan i lägenheten, KJ plåstrar om henne.

En annan sak som förbryllar är avsaknaden av fibrer i såren? Om du tar ut någon i skogen för att ända deras liv känns det märkligt att du klär av personen först? Då det mest troligt använts ett verktyg som är trubbigare än en kniv borde klädfibrer funnits närvarande.
Citera
2013-11-26, 17:44
Medlem
Att man möjligen uteslutit lägenheten som mordplats innebär inte att hon inte tillfogats skador där. 18.40 sista livstecknet från VB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in