2013-11-19, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Då frågar jag dig samma som Larsingvarsfru: Varför ska det topsas? Varför ska det tas fingeravtryck? Det finns ju inga avtryck att jämföra med och inga DNA-fynd att titta på utöver det Y-kromosomala som inte pekar ut enskild person men med mycket hög sannolikhet förutom KJ endast kan matcha på nära, manliga släktingar.

INNAN man hittade "benen" hade man två jämbördiga misstänkta. Man topsade, tog DNA mm på EN ENDA PERSON. Så vad hittar man?
Citera
2013-11-19, 00:14
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte sant, och det vet du. En Uno eller lite Bluestar i en Terrano eller en Caddy kan få hela utredningen på annat spår.

Som tur är häktar vi inte folk i Sverige bara för att vi spekulerar i att de har ett "motiv" och anser oss övertygade om att andra personer ljugit ihop deras alibi. Särskilt inte när det finns andra misstänkta i samma ärende som saknar alibi OCH har teknisk bevisning mot sig.

Om du på fullt allvar tror att liket transporterats i både KJ:s och bil och i någon annans så är det inte mycket mening att fortsätta diskutera.
Citera
2013-11-19, 00:15
Medlem
Det har långt tidigare i tråden figurerat en bild på en svart Toyota FourRunner. Någon som minns detta? Hur var denna intressant i utredningen? Kommer själv inte ihåg.
Citera
2013-11-19, 00:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gylllensvan
Viktigt att vara försiktig med sina slutsatser, själv skulle jag inte ha några problem med att plantera blod i en bil.
Tror faktiskt inte KJ är skyldig till detta impulsbrott!!

Om det vore ett impulsbrott skulle KJ ligga väl positionerad i framkant, tvåa efter MB skulle jag gissa. Men det här är inget impulsbrott, det är annat. Och tillfället dök upp när VB meddelade att hon hade för avsikt att plugga hos KJ. Inget impulsbrott alltså, men skyndsam planering för att det skulle funka krävdes nog.
Citera
2013-11-19, 00:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Som tur är häktar vi inte folk i Sverige bara för att vi spekulerar i att de har ett "motiv" och anser oss övertygade om att andra personer ljugit ihop deras alibi. Särskilt inte när det finns andra misstänkta i samma ärende som saknar alibi OCH har teknisk bevisning mot sig.

Om du på fullt allvar tror att liket transporterats i både KJ:s och bil och i någon annans så är det inte mycket mening att fortsätta diskutera.
Nej, jag tror inte att liket transporterades i båda bilarna. Du behöver inte vara arrogant. En koll i bilarna kan lösa mordet. Liklukten och blodet i KJ:s bil kan komma av andra orsaker än att en kropp har transporterats i den.
Citera
2013-11-19, 00:19
Medlem
[quote=Dockland|46205862]Det kan inte vara MB och/eller hans fru. Det krävs skarpare intellekt än ett hopprep för att genomföra det perfekta mordet.

Tror du att KJ besitter det?

MB sysslar med karate för att - som han säger själv - få kontroll över sitt häftiga temperament. Han sysslar inte med hopprep. Utan med kampsport.
Citera
2013-11-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Idiot. Du tror polis avförde mb för fruns alibi den kvällen? Hur insnöad är du? Många verkar ta till alla medel för att smutskasta han. Är du helt jävla enögd?

1. MB avfördes pga. andra fynd. Något som jag har för mig att det finns en generell instruktion på att det inte ska göras (dvs. avbryta, inte att göra fynd).
Citera
2013-11-19, 00:22
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
INNAN man hittade "benen" hade man två jämbördiga misstänkta. Man topsade, tog DNA mm på EN ENDA PERSON. Så vad hittar man?

Men läs FUP för sjutton och gå tillbaka till rättegångsrapporteringen. Man bytte spaningsfokus den 19:e av det skälet att en dryg veckas spaning inte hade givit någonting. Sen gör man fynd som pekar mot att den mördade kroppen hanterats av någon som lindrigt uttryckt inte var riktigt frisk i huvudet. Denna person hade inget alibi och var dessutom den sista person som bevisligen hade sett offret vid liv. Detta brukar kunna räcka för inledande häktning på skälig grund i mordutredningar, men knappast så mycket mer, det är mycket tunt. Sen hade man en person som hade alibi och som INTE var den sista bevisade person som sett henne levande. Lycka du till i nästa mordfall med att få någon häktad på DE grunderna.

Topsning hade man väl möjligen kunnat göra. Men vad spelar det för någon som helst levande roll nu? Man har inte gjort ETT ENDA FYND SOM PEKAR MOT NÅGON ANNAN ÄN DEN SOM KOMMER ATT DÖMAS FÖR MORDET!

Du sitter och blundar för bevisen och övriga kända sakomständigheter därför att du av något skäl inte orkar se dem. Varför vet jag inte, men det gör det i princip omöjligt att föra en meningsfull diskussion med dig också.
Citera
2013-11-19, 00:23
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Hittade man inte blod i KJ:s bil?
Citera
2013-11-19, 00:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Funderade över om det fanns någon skillnad, såg att du hade skrivit regionklinik redan i förra inlägget, men jag googlade lite och så såg jag på ett ställe "länsklinik" för Norrbotten tror jag det stod, så jag tänkte att det kanske räckte, samt att det stod om en dömd mördare som hade rymt därifrån.

Jag reagerade också över det. Vill han bli utbytt? Eller var det en lapsus bara? Jag förstår inte riktigt varför han säger så.

En vaken klient borde överväga att begära att få en annan försvarare nu.

Tror det kan handla om att KJ genom sin advokat långsamt öppnar för ett erkännande om delaktighet.
Citera
2013-11-19, 00:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men läs FUP för sjutton och gå tillbaka till rättegångsrapporteringen. Man bytte spaningsfokus den 19:e av det skälet att en dryg veckas spaning inte hade givit någonting. Sen gör man fynd som pekar mot att den mördade kroppen hanterats av någon som lindrigt uttryckt inte var riktigt frisk i huvudet. Denna person hade inget alibi och var dessutom den sista person som bevisligen hade sett offret vid liv. Detta brukar kunna räcka för inledande häktning på skälig grund i mordutredningar, men knappast så mycket mer, det är mycket tunt. Sen hade man en person som hade alibi och som INTE var den sista bevisade person som sett henne levande. Lycka du till i nästa mordfall med att få någon häktad på DE grunderna.

Topsning hade man väl möjligen kunnat göra. Men vad spelar det för någon som helst levande roll nu? Man har inte gjort ETT ENDA FYND SOM PEKAR MOT NÅGON ANNAN ÄN DEN SOM KOMMER ATT DÖMAS FÖR MORDET!

Du sitter och blundar för bevisen och övriga kända sakomständigheter därför att du av något skäl inte orkar se dem. Varför vet jag inte, men det gör det i princip omöjligt att föra en meningsfull diskussion med dig också.
Dagen efter att spaningen upphörde på en man hittades benen. Tillfällighet? Eller upptäckte han att polisens spaningsbil hade stuckit och såg chansen att göra sig av med liket? Det finns vittnesuppgift på att benen inte fanns där strax innan.
Citera
2013-11-19, 00:26
Medlem
Citat:
Jag menade att tejpen som fanns på badrumsskåpet hos KJ INTE är samma tejp som fanns i håret på VB. Dom har inte med varandra att göra. Kan man visa det, då "faller" den delen av den osannolika planteringsidén. Då återstår endast blodet i bakluckan som teknisk bevisning.

Fast det kan man inte visa då det med största sannolikhet är just samma tejp.

Det är som att säga "Kan man visa att det inte är VBs blod i bagageluckan så har man honom fri". Visst, men så ser inte verkligheten ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in