Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Kanske därför att ryggsäcken senare användes för transport av likdelar och slängdes pga detta? Vi har ju trots allt den situationen att tre vittnen oberoende av varandra säger att KJ har ägt en stor ryggsäck och haft denna kvar åtminstone i slutet av april, vilket KJ nekar till. Tror du att de ljuger/drabbats av kollektiva hallucinationer eller finns det en liiiiten möjlighet att vår vän Kristoffer faktiskt ljuger på denna punkt?
Det börjar bli rätt mycket som slängts. En säng (påstår du), en madrass (påstår du), ett duschdraperi, två händer, en stor ryggsäck (påstår du), en mobiltelefon, mordvapen, styckningsverktyg, emballage, KJs kläder, VBs kläder, böcker och säkert något jag glömt skriva. Med tanke på att KJ haft spaning på sig innan greps i två omgångar och man har haft koll på var han varit (när han åtminstone haft mobilen med sig) så borde inte några av de omfattande söken av MPS, polis, hemvärn och Försvarsmakten ha gett resultat? Vi får inte glömma att det var is på många sjöar och tjäle i jorden fram till mitten av maj. Många skogsvägar var inte körbara (åtminstone inte med en Sonata).
Var finns alla prylarna? På ett och samma ställe eller på olika ställen? Inte ett endaste säkert tecken på var mord- och styckningsplats har skett. Tänker man sig en person som KJ och hur han städade bakluckan och hur det såg ut i lägenheten så kan det inte vara så himla avancerat ställe som han gömt sakerna på. OM det nu är han som gömt allt detta. Detta gör att jag frågar mig åter igen; kan det verkligen vara så att KJ är ensam GM?
Finns dessa saker utanför Bodens kommun, troligtvis norrut så kan det vara en förklaring till att inget funnits efter alla sök. Sakerna förvarades kanske i en boda eller liknande fram till början av juni då de omsorgsfullt grävdes ned efter att ha bränts. Det känns mer rimligt att mord, styckning och dumpning av saker skett på annan ort än Boden.