Citat:
Ursprungligen postat av
Proff-Pojkstreck
Ponera att du tillhör en viss socialgrupp som är känd för att alltid gå runt i blåa jackor och prata på ett speciellt sätt. Om du en dag bestämmer dig för att utföra en gärning som du inte vill skall kopplas till dig själv skulle då inte du ta på dig en röd jacka i stället och försöka prata på ett annat sätt och dessutom försöka få det till att du inte alls känner till eller kommer från det stället?
Jag tror att Rikard Kenneth Ox*nstrand, om han nu är GM, tänkte på det sättet.
Många har väl antagit att GM är en pundare eftersom han lät som han gjorde. Jag skulle vilja påstå att om nu en pundare hade utfört dådet så hade han knappast ens varit förmågen att låta som en stabil individ ifrån socialgrupp 1. Det är däremot mycket troligt att en hyfsat stabil individ ifrån socialgrupp 1 som inte är påverkad av tunga droger dels är så passklartänkt att han i stundens hetta för att förvilla kan fabulera ihop en diametralt motsatt "identitet" för det är ju enklast ("jag ska försöka låta som en full och förvirrad turist av sämre sort), det enda som är svårt att fejka är väl ålder och kön, han var inte förmögen att låta som en 80-årig farbror/tant, annars hade han säkert dragit till med något sådant kort också.
Att han hade bråttom med att avsluta samtalet var inte av omtanke av P för att kolla läget med honom, utan för att han via larmoperatören visste att polisen var på väg och att det var bäst att skynda sig därifrån. Hade han varit så jävla angelägen om P hade han för det första försökt stoppa blödningarna och stannat tills hjälp kom eller åtminstone i efterhand ringt och kollat med sjukhuset hur han mådde.