Jag gjorde för 11 dagar sedan ett uttag av bitcoins från Kapiton. Jag har fortfarande inte fått dessa och supporten svarar inte. Har också två bekanta med samma problem. Är det någon som har varit i kontakt med kapiton den senaste veckan?
Postar ett inlägg som postats i kapiton-tråden tidigare:
Citat:
Det här kan vara till nytta för alla som har sina pengar på kapiton!
När jag försöker titta upp Sebastian Manitiski på ratsit får jag upp att han tydligen anmält sin ID-handling stulen? Eller försöker han fly landet/ komma undan?
"Ett fel har uppstått. Personen har förlorat sin ID-handling och anmält detta till Business Check i Sverige AB."
Vill du ha en säker offline-förvaring av dina bitcoins så är det relativt enkelt.
1. Ladda ner och installera Electrum.
2. Följ installationsanvisningarna och skriv ner din seed på ett papper (och/eller memorera den).
3. Skicka dina bitcoins till en adress i din Electrum-wallet.
4 Radera din Electrum-wallet. Du kan använda din seed för att återskapa den när som helst i framtiden.
För absolut säkerhet så bör du göra allt detta på en dator utan kontakt med internet.
1. Lägg lösennord på wallet.dat
2. Lägg wallet.dat på ett usb minne
3 .Radera wallet.dat från datorn
4. Göm/lägg undan usb minnet
Borde inte det där vara tillräckligt säkert, Det är väl bara wallet.dat filen som är viktig ?
1. Ladda ner och installera Electrum.
2. Följ installationsanvisningarna och skriv ner din seed på ett papper (och/eller memorera den).
3. Skicka dina bitcoins till en adress i din Electrum-wallet.
4 Radera din Electrum-wallet. Du kan använda din seed för att återskapa den när som helst i framtiden.
För absolut säkerhet så bör du göra allt detta på en dator utan kontakt med internet.
Vilken version av Electrum ska man ladda ned om man har windows 7? Finns fem olika att välja på för windows.
Försökt läsa några sidor bakåt men undrar lite vad som fick kursen att skjuta iväg så där under november månad. Senast jag kollade på Bitcoin var "kraschen" vid april/maj. Jag ser också från bitcoincharts att volymen som det krävdes för att höja kursen inte var speciellt hög relativt hur det varit innan. Om det inte finns någonting som stödjer uppgången så ser det faktiskt lite riskabelt ut att köpa på sig bitcoins.
Tjenare, jag hade tänkt att växla in lite btc som jag minade för ett par år sedan och sedan glömt av, mot pengar, men det är en jävla jungel av exchanges och markets och man blir inte klok på vilken som är smidigast och bäst genom google..
Vad använder ni för exchanges och hur lång tid tar det att bli verifierad på de olika sidorna?
Eller finns det någon bra sida utan verifiering?
Jag kommer att handla med bitcoins för ett värde av över 10 000 kr om det gör någon skillnad på vilken sajt man ska välja?
vill gärna börja växla så fort som möjligt nu när kursen är hög.
Tjenare, jag hade tänkt att växla in lite btc som jag minade för ett par år sedan och sedan glömt av, mot pengar, men det är en jävla jungel av exchanges och markets och man blir inte klok på vilken som är smidigast och bäst genom google..
Vad använder ni för exchanges och hur lång tid tar det att bli verifierad på de olika sidorna?
Jag kommer att handla med bitcoins för ett värde av över 10 000 kr om det gör någon skillnad på vilken sajt man ska välja?
Kan du förklara hur man får till bilderna att skicka in till dem i 300dpi upplösning?
De får ju inte på något sett vara manipulerade och det enda sättet jag ser att få den DPIn är att konvertera bilderna i tex photoshop, men det borde väll räknas som manipulering?
Försökt läsa några sidor bakåt men undrar lite vad som fick kursen att skjuta iväg så där under november månad. Senast jag kollade på Bitcoin var "kraschen" vid april/maj. Jag ser också från bitcoincharts att volymen som det krävdes för att höja kursen inte var speciellt hög relativt hur det varit innan. Om det inte finns någonting som stödjer uppgången så ser det faktiskt lite riskabelt ut att köpa på sig bitcoins.
Folk är tröga. Det är inte så intuitivt eftersom folk inte begriper att folk är tröga. Exempelvis gillar de flesta inte att lära sig nya saker, men de är inte medvetna om att det är så det ligger till. Ilskan när ny information presenteras skapar irrationellt motstånd och eftersom folk inte vet att de hatar att lära sig nya saker tolkar de sitt irrationella motstånd som rationellt.
Behövs ett antal iterationer innan de - oavsett de vill eller inte - råkar lära sig den nya informationen ändå. Och BTC är alltså ny information. Ett nytt sätt att göra saker.
Nästa gång de presenteras med det är det inte ny information längre och skapar därför inte samma friktion.
Var det tillräckligt flummigt förklarat?
Jag har faktiskt ingen aning om varför man inte lär sig detta i grundskolan, att vi som människor inte har en kärlek till ny information eller att överhuvudtaget lära oss saker, naturligt tvärt om hatar vi det. Vi gillar att lära oss saker vi redan kan och saker som bekräftar det vi redan tror på.
Att förstå detta och därför ha möjlighet att kompensera för det bör vara världens simplaste nyckel till framgång.
Med det sagt, ja BTC är högrisk idag. Ingen tvekan. Men högrisk betyder inte negativt EMV.
EDIT: Just ja, och en del av spurten är att Kineserna kom igång. De drev en enorm topp och konvergerade sedan en bra bit under den toppen. Tror de ligger strax över övriga marknader idag men inte med samma hästlängder. Generellt tycker jag ökningen går lite för snabbt. Exponentiell ökning är helt logisk och antagligen korrekt, men det känns lite svajigt när det går ännu snabbare.
Tror i övrigt man ser lite olika på den här utvecklingen beroende på hur insatt man är i BTC. Många av oss har sett detta som en tidsfråga och är inte det minsta förvånade. Samtidigt har vi också hängt med ett tag och har ett stort intresse och därför antagligen bias åt andra hållet istället. När saker och ting sker enligt förväntan är det klart att man övervärderar sin förståelse för det.
Senast redigerad av Trillske 2013-11-23 kl. 21:56.
Kan du förklara hur man får till bilderna att skicka in till dem i 300dpi upplösning?
De får ju inte på något sett vara manipulerade och det enda sättet jag ser att få den DPIn är att konvertera bilderna i tex photoshop, men det borde väll räknas som manipulering?
Jag tog kort på passet och en hyresavi med iphonen, drog över till datorn och bifoga sen dessa bilder utan någon korrigering. Blev godkänt.