2013-11-23, 11:27
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JW250
Näe, Varför skulle dom spärra det?

Saken med VirWox är att du måste först föra över 80 euro t.ex och det tar en avgift på ca 2.5% på det. Sedan måste du Växla dina euro till något som heter Linden dollars, eller något sådant, en valuta som används i Second Life, och det tar 2.5% i avgift för det. Sedan kan du växla dina Linden dollars mot BitCoins och det tar 2.5% på det. Sen är det klart, men allt detta går riktigt fort, bara ett par minuter.

Så det blir mer i avgifter hos VirWox, men behöver du bitcoins på några minuter är det en bra sida så fort du har gjort det en gång.

lol tar dom asså 7,5% avgift asså?. my ass att man handlar där :S

EDIT: Någon annan som inte kommer in på BTCX.se? loggar in på sidan på webben o så tycker någon "squirrelMail" upp?! :S
Senast redigerad av Bimboankan 2013-11-23 kl. 11:36.
Citera
2013-11-23, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
EDIT: Någon annan som inte kommer in på BTCX.se? loggar in på sidan på webben o så tycker någon "squirrelMail" upp?! :S

Samma här. Satte in X antal tusenlappar för tre dar sen. Har inte hört nånting sen dess. Vad fan har squirrelMail med saken att göra förresten?
Citera
2013-11-23, 11:46
Medlem
Bryshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
lol tar dom asså 7,5% avgift asså?. my ass att man handlar där :S

Dom har underhåll idag!

EDIT:
Vladulven får man fråga vilket sätt du betalade dom?
Citera
2013-11-23, 11:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bryshan
Vladulven får man fråga vilket sätt du betalade dom?

Banköverföring. >4000:- Jag har även skickat personbevis och leg. Hade de fått ändan ur vagnen hade jag haft en vinst på minst 50% idag!
Citera
2013-11-23, 12:03
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladulven
Samma här. Satte in X antal tusenlappar för tre dar sen. Har inte hört nånting sen dess. Vad fan har squirrelMail med saken att göra förresten?

Men skriver jag in "btcx.se i webben så kommer jag fram till någon "squirrelMail" jag kommer inte in på vanliga btcx.se sidan. har ni samma problem? testade och logga in oxå men mitt konto funka inte. :S
Citera
2013-11-23, 12:20
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryshan
När handlade du? Jag handlade igår (fredag), runt 1 tiden med Swish. Men hann inte få nått igår, nu under helgen förväntar jag mig inte få nått heller pga deras underhåll samt att det är helg. Är bara nyfiken.
Gjorde betalningen runt 11 igår, tog inte länge så hade jag coinsen, & strax därefter även svar på supporten.

Dock är deras sida nere till 23.59 så tills dess händer ingenting med transaktioner som redan är lagda tror jag. Deras blog skulle uppdateras under dagen iaf. Blog.btcx.se typ
Citera
2013-11-23, 13:45
Medlem
rhymenoceross avatar
Om jag behöver BTC nu, och inte kan vänta tills på måndag, vad bör jag göra då?

Jag är bara verifierad på Kapiton.

EDIT: Ok, har hittat till VirWox, men blä för deras avgifter och limits. Får nog vänta tills BTCX kommer upp igen.
Senast redigerad av rhymenoceros 2013-11-23 kl. 13:51.
Citera
2013-11-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Om jag behöver BTC nu, och inte kan vänta tills på måndag, vad bör jag göra då?

Jag är bara verifierad på Kapiton.

EDIT: Ok, har hittat till VirWox, men blä för deras avgifter och limits. Får nog vänta tills BTCX kommer upp igen.
Kolla https://localbitcoins.com/
Skriv gärna om du löste det
Citera
2013-11-23, 14:04
Medlem
Baskis avatar
Fint med ny ATH på Bitstamp =) 869.97 USD

Galet egentligen, vi kanske till & med träffar 1000 före Dec?
Senast redigerad av Baski 2013-11-23 kl. 14:35.
Citera
2013-11-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Fint med ny ATH på Bitstamp =) 865 USD

Galet egentligen, vi kanske till & med träffar 1000 före Dec?

Ja det verkar helt klart möjligt. Känns som det blir en psykologisk gräns som snart sprängs och sedan finns gott om utrymme uppåt.

Fin highlight på bitcoinity.org/markets vid ATH: Bild
Citera
2013-11-23, 18:17
Medlem
Jag gjorde för 11 dagar sedan ett uttag av bitcoins från Kapiton. Jag har fortfarande inte fått dessa och supporten svarar inte. Har också två bekanta med samma problem. Är det någon som har varit i kontakt med kapiton den senaste veckan?
Citera
2013-11-23, 18:55
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag tänkte köpa lite bitcoin mest som en rolig grej och för att det är roligare att följa kursen om man har någon anknytning till den. Är det fortfarande Bitstamp som är det bästa valet då, eller finns det någon annan marknad? Jag har alltså inget syfte att trada, utan vill mest kunna köpa enkelt till låg spread och inte ha någon risk i att det blir svårt att få ut mina pengar i framtiden.

Vilken garanti har bitstamp för att de finns kvar om ett år t.ex?
Skaffa en egen wallet och skicka dina bitcoins till den. Så slipper du vara beroende av att en enskild exchange finns kvar om ett år, och kan sälja där det är bäst för tillfället när du väl vill sälja. Har du extrem otur så händer det något med Bitstamp under de dagar då du försöker köpa bitcoins. Men efter det är du inte beroende av någon tredje part.

Vill du ha en säker offline-förvaring av dina bitcoins så är det relativt enkelt.

1. Ladda ner och installera Electrum.
2. Följ installationsanvisningarna och skriv ner din seed på ett papper (och/eller memorera den).
3. Skicka dina bitcoins till en adress i din Electrum-wallet.
4 Radera din Electrum-wallet. Du kan använda din seed för att återskapa den när som helst i framtiden.

För absolut säkerhet så bör du göra allt detta på en dator utan kontakt med internet.

Citat:
Ursprungligen postat av BINGBONG123
Jag gjorde för 11 dagar sedan ett uttag av bitcoins från Kapiton. Jag har fortfarande inte fått dessa och supporten svarar inte. Har också två bekanta med samma problem. Är det någon som har varit i kontakt med kapiton den senaste veckan?
Kapiton är ett stort frågetecken just nu. De har haft problem med uttag och insättningar i ca två veckors tid och ger ingen information alls om vad som händer.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2013-11-23 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in