Citat:
Ursprungligen postat av
Dogmatix
Jag tänkte köpa lite bitcoin mest som en rolig grej och för att det är roligare att följa kursen om man har någon anknytning till den. Är det fortfarande Bitstamp som är det bästa valet då, eller finns det någon annan marknad? Jag har alltså inget syfte att trada, utan vill mest kunna köpa enkelt till låg spread och inte ha någon risk i att det blir svårt att få ut mina pengar i framtiden.
Vilken garanti har bitstamp för att de finns kvar om ett år t.ex?
Skaffa en egen wallet och skicka dina bitcoins till den. Så slipper du vara beroende av att en enskild exchange finns kvar om ett år, och kan sälja där det är bäst för tillfället när du väl vill sälja. Har du extrem otur så händer det något med Bitstamp under de dagar då du försöker köpa bitcoins. Men efter det är du inte beroende av någon tredje part.
Vill du ha en säker offline-förvaring av dina bitcoins så är det relativt enkelt.
1. Ladda ner och installera Electrum.
2. Följ installationsanvisningarna och skriv ner din seed på ett papper (och/eller memorera den).
3. Skicka dina bitcoins till en adress i din Electrum-wallet.
4 Radera din Electrum-wallet. Du kan använda din seed för att återskapa den när som helst i framtiden.
För absolut säkerhet så bör du göra allt detta på en dator utan kontakt med internet.
Citat:
Ursprungligen postat av
BINGBONG123
Jag gjorde för 11 dagar sedan ett uttag av bitcoins från Kapiton. Jag har fortfarande inte fått dessa och supporten svarar inte. Har också två bekanta med samma problem. Är det någon som har varit i kontakt med kapiton den senaste veckan?
Kapiton är ett stort frågetecken just nu. De har haft problem med uttag och insättningar i ca två veckors tid och ger ingen information alls om vad som händer.