2013-11-23, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lage Vrängare
Det där med röstanalys är inte så lätt som man kan tro. Rösten kan skilja sig åt genom exvis stress, trötthet, ledsen/glad/arg, förkyld osv.

Vet ngn förresten vem som förordnats som hans off.försvarare?

De kan garanterat identifiera rösten med dagens teknik.

Mediakåta Clea nåt. På den där vidriga advokatfirman som var på docusåpa varje vecka.
Citera
2013-11-23, 16:42
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lage Vrängare
Vet ngn förresten vem som förordnats som hans off.försvarare?
Clea Sangborn
Citera
2013-11-23, 16:45
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
En vild gissning, men kan det vara nåt ambulerande thaihak han startat?

Han har ett företag med personaluthyrning. Denna har tidigare haft en anställd. Är det frugan han "hyrt ut"?
Citera
2013-11-23, 16:49
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Varför överdriver du? Det är generationen ovanför den anhållne 39-åringen som har ansvaret för namnbytet som antingen skedde innan 39-åringen var född eller när han var bara några år gammal.

Edit: tvåa på bollen.

Korrekt. Rätt skall vara rätt. Kanske var han fäst vid det men varför dra ett löjets skimmer över sig pga vad någon annan hittat på?
Citera
2013-11-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Jobbigt? I jämförelse vad PHs föräldrar går igenom varje dag sen oktober 1996, eller?
39-åringen är bara anhållen, han har inte genomgått någon häktningsförhandling, blivit åtalad eller dömd. Man kan därför vara lite mer försiktig med all kritik och att fläka ut hans liv.

Hänsyn kan visas både mot brottsoffer (och familjer) och misstänkta gärningsmän (och familjer).

Citat:
OM [39-åringen] är rätt GM hoppas jag han får gå igenom helvetet och tillbaka.
Precis, OM det är rätt person.

Det finns en annan aspekt av att försöka hålla sig till sanningen och inte överdriva. Trådens kvalitet påverkas om den ena efter den andra börjar skapa olika trådsanningar redan så här tidigt efter anhållandet. Är det så vi vill att tråden ska utvecklas?
Senast redigerad av Brottsfall 2013-11-23 kl. 16:55.
Citera
2013-11-23, 16:53
Medlem
bernters avatar
Citat:
Jobbigt? I jämförelse vad PHs föräldrar går igenom varje dag sen oktober 1996, eller?
OM RO är rätt GM hoppas jag han får gå igenom helvetet och tillbaka. Sen vetefan om ROs direkta släkt och omgivning har undgått att höra SOS-samtalet. Jag tvivlar på det , och de har med största sannolikhet känt igen rösten, såvida det är RO på bandet och tillika mördaren.

Jag kände PHs far för länge länge sen, och han var en riktigt reko man.
Detta är ju något som går igen i alla trådar, att det det dyker upp folk som försöker förminska diverse grova handlingar, tafatta försök att framställa gärningsmännen i en bättre dager. Då ska man också hålla i minnet att det är sällan någon helt oskyldig är utpekad och namngiven. Håller fullständigt med det du säger och tycker att dessa skribenter kan tänka till en extra gång innan de yttrar sig.
Citera
2013-11-23, 17:01
Medlem
Citat:
De kan garanterat identifiera rösten med dagens teknik.

Mediakåta Clea nåt. På den där vidriga advokatfirman som var på docusåpa varje vecka.

Nej det kan du inte. Däremot kan man utesluta en massa personer, pga grundtonens skillnad.
Citera
2013-11-23, 17:01
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Och det allra mest svårförklarliga: Vad gjorde dom så långt in på Swartlings oupplysta tomt?

Om det nu var ett rån skulle man kunna tänka sig att Pär blev hotad med kniv in på det mer undanskymda området just för att mördaren ej ville begå rånet mitt ute på Valhallavägen.
Citera
2013-11-23, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Då ska man också hålla i minnet att det är sällan någon helt oskyldig är utpekad och namngiven..

Försvinnande liten del , ja. I det här fallet pekar i princip allt på att det är mördaren/ringaren/RO som sitter anhållen och blir häktad i morgon.
Det här är flashbacks styrka och svaghet. Det fria ordet.
Citera
2013-11-23, 17:34
Medlem
han borde sluta att ligga där och tycka synd om sig själv, istället erkänna,han har fått fru och barn och bra jobb ,vad fick per,,en plats på kyrkogården
Citera
2013-11-23, 17:35
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Försvinnande liten del , ja. I det här fallet pekar i princip allt på att det är mördaren/ringaren/RO som sitter anhållen och blir häktad i morgon.
Det här är flashbacks styrka och svaghet. Det fria ordet.
Håller med, och i just det här fallet är jag ganska säker på att utredarna har mycket torrt på fötterna angående Rikard Kenneth Oxenstrand (till alla PK-iters stora förtret skriver jag ut namnet igen ). Så jag ser det som osannolikt att Rikard Kenneth Oxenstrand inte har med mordet att göra.

Det är samma PK-iter som alltid dyker upp och gnäller när grova brottslingars identitet avslöjas, inget att bry sig om.
Vi fortsätter gräva, Det finns en Skoda årsmodell 2002 i hushållet hos Rikard Kenneth Oxenstrand.

Hittills har jag varit sparsam med uppgifter om Rikard Kenneth Oxenstrand. har t.ex. inte postat, facebook, och två bilder jag hittat. Skulle kunna skriva mer om hans familjeförhållanden t.ex. men har inte velat göra det ännu.
Postade egentligen bara namnet och det räckte för att ett par st. PK-iter skulle gå upp i spinn
Citera
2013-11-23, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
och två bilder jag hittat.

Hittade precis 3 bilder till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto