2013-11-23, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Är det import? Då har väl frun snarare exporterat sig själv, per definition.

Nej, har hon endast turistvisum så måste hon återvända till hemlandet för att ansöka om uppehållstillstånd för anknytning om hon hittat en man i Sverige.
Citera
2013-11-23, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Ja, jag har hittat. Men jag leker märkvärdig mussla nu och säger inte var moaaahhahahaha

Jag tror inte jag letar sämre än dig, så jag har förmodligen sett nån mer bild av RO utan att notera att det är han.
Såg också hans tjocka hunk-polare och hans importfru, lite BBQ och Singha med tjocka släkten.
Jag tror inte den bild "rik framgångsrik, välordnad" vissa vill göra gällande av RO stämmer helt o hållet.
Skitnödigt namnbyte är inget bra tecken. Möjligt att han har villa, jobb och tjänar hyfsat , men nåt skit som ligger o skvalpar finns det. Jag håller med dig.
Citera
2013-11-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
MGM ser slipprig ut, har ett slipprigt beteende i om namnbytet till ett slipprigt låtsasnamn.

Citat:
Ursprungligen postat av korean
Skitnödigt namnbyte är inget bra tecken.

Det var hans far som bytte efternamn medan R.O bara var ett barn, eventuellt är R.O t.om född med namnet.
Citera
2013-11-23, 16:09
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stengubben
Det var hans far som bytte efternamn medan R.O bara var ett barn, eventuellt är R.O t.om född med namnet.
Spelar inte så stor roll då skitnödighet ofta nedärvs.
Citera
2013-11-23, 16:09
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Såg också hans tjocka hunk-polare och hans importfru, lite BBQ och Singha med tjocka släkten.
Jag tror inte den bild "rik framgångsrik, välordnad" vissa vill göra gällande av RO stämmer helt o hållet.
Skitnödigt namnbyte är inget bra tecken. Möjligt att han har villa, jobb och tjänar hyfsat , men nåt skit som ligger o skvalpar finns det. Jag håller med dig.
Det är möjligt att den bilden, om nu någon målat upp en sådan, stämmer helt, men det kryllar av människor som försöker ha en snygg fasad utåt utan att för den skull ha begått brott.

Det ska dock påpekas att namnbytet inte var RO's eget val, det gjordes innan han ens fyllde tonåring, eventuellt är han född med namnet.
Citera
2013-11-23, 16:15
Medlem
Nu ska jag säga emot mitt tidigare inlägg.

Kan det faktiskt vara så att den som ringer sett det som han säger men gjort en "trillat ner på spåret rån" av PH. Tagit kassan och plånboken. Passivt sett på och sett sin chans att ta det som PH hade på sig.
Troliga i så fall är väl att "ringaren" stött ihop med MGM och PH lite tidigare och nosat upp bråket/diskussionen och följt efter och ser sedan allt från avstånd.

Ja, ännu en gissning.
Citera
2013-11-23, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
MGM ser slipprig ut, har ett slipprigt beteende i om namnbytet till ett slipprigt låtsasnamn.

Varför överdriver du? Det är generationen ovanför den anhållne 39-åringen som har ansvaret för namnbytet som antingen skedde innan 39-åringen var född eller när han var bara några år gammal.

Edit: tvåa på bollen.
Citera
2013-11-23, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Vad hette de innan de bytte till **.

Hade jag varit han så hade jag prioriterat att byta ut K** först. Fan vilket fult namn. K**...

39-åringen och hans familj genomgår något riktigt jobbigt nu. Dessutom fläks hans liv alltmer ut här, inklusive dom närståendes. Det vore bra om tråden åtminstone höll sig till sanningen. Det är generationen ovanför 39-åringen som ansvarar för efternamnsbytet, vilket redan har påpekats några gånger i tråden. Det förnamn du kritiserar är väl dessutom ett släktnamn. Man kan knappast lasta ett barn för att dennes föräldrar bytte efternamn antingen innan man var född eller när man bara var några år gammal.
Citera
2013-11-23, 16:32
Medlem
MrFolds avatar
Mycket OT-tjafs i tråden...

Jag bodde själv inte jättelångt från brottsplatsen när mordet inträffade och var på den tiden ute på krogen en del fortfarande. Minns att det skapade en viss känsla av otryghet - annars var man ju inte direkt rädd för att råka ut för något när man rörde sig på Östermalm/Gärdet/Norra Djurgården.

Vad än motivet var misstänker jag att det var slump och stundens ingivelse (åtminstone till största delen) som gjorde att just Per H blev brottsoffer. Det kan vara värt att stanna upp och fundera över en stund. Hade han gått hem 5 minuter senare eller tidigare hade han förmodligen varit your average 40+ stockholmsakademiker med villa eller radhus i en hyfsad förort, ett ganska välbetalt ingenjörsjobb, två ungar i tidiga skolåren, ett lite slentrianmässigt äktenskap, innebandy, ölprovning med kompisarna 1 gång i månaden etc. Kanske hade han suttit här och förströelseläst lite i krimtrådarna på FB när han hade tråkigt en lördagseftermiddag.

Nu blev det inte så. Jag hoppas att de fått tag i rätt GM och att offrets anhöriga och vänner efter alla dessa år kanske ändå skulle kunna få något slags avslut.
Citera
2013-11-23, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
39-åringen och hans familj genomgår något riktigt jobbigt nu.

Jobbigt? I jämförelse vad PHs föräldrar går igenom varje dag sen oktober 1996, eller?
OM RO är rätt GM hoppas jag han får gå igenom helvetet och tillbaka. Sen vetefan om ROs direkta släkt och omgivning har undgått att höra SOS-samtalet. Jag tvivlar på det , och de har med största sannolikhet känt igen rösten, såvida det är RO på bandet och tillika mördaren.

Jag kände PHs far för länge länge sen, och han var en riktigt reko man.
Citera
2013-11-23, 16:39
Medlem
Det där med röstanalys är inte så lätt som man kan tro. Rösten kan skilja sig åt genom exvis stress, trötthet, ledsen/glad/arg, förkyld osv.

Vet ngn förresten vem som förordnats som hans off.försvarare?
Citera
2013-11-23, 16:41
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Huruvida RO och hans hustru träffades i Sverige, eller om han "importerade" henne har väl knappast någon relevans för fallet. Även om hans val av fru på något sätt är kommet av sviterna ur brottet (som någon tycks tro), så lär omständigheterna knappast vara de omvända.
Citat:
Ursprungligen postat av Marshall
Tråkigt att signaturen "Tevje" har glömt sina inloggningsuppgifter hit just idag...
H*n står väl med långkok idag. Vintermössa är segt, har jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in