2013-11-23, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
När jag kollat igenom den anhållne Oxenstrand på nätet så tycker jag mig se tecken på att allt inte står rätt till. Så ja, han kan mycket väl vara GM. Jag tror man har teknisk bevisning så han är nog rökt.

Och det är han som också är uppringaren om nu någon fortfarande tvivlar.
Sluta tala i gåtor - skärpning! Vad står inte rätt till och hur vet du att Rikard är uppringaren?
Citera
2013-11-23, 08:41
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josman
vilka tecken hittar du?!
Hans umgänge, framför allt att han importerat frugan via postorder. Bästa kompisen är också en thai-köpare. Inget ont om thailändska kvinnor, men jag har en del fördomar om svenska män som importerar fruar från Asien...

Sen vissa kommentarer på fejjan + SOS-samtalet givetvis. Det var ju uppenbart att han försökte lägga ut villospår med det.

Däremot har jag fortfarande inte hittat den direkta kopplingen till BO, annat än att båda var studenter i möjligtvis samma kretsar. Men jag tror motivet finns att hitta där nånstans, PH var inte ett slumpmässigt valt offer i min bok.
Citera
2013-11-23, 08:43
Medlem
ZTs avatar
dump facebook startsida

http://i42.tinypic.com/vg5tmd.jpg
Citera
2013-11-23, 08:51
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Polisen ska kolla på om den anhållne 39-åringen bodde i området (vid ridskolan) vid tidpunkten för mordet.
En vän till 39-åringen kan inte tro att han har gjort det..
Han är ju skötsam och familjefar. Därtill konsult.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17893973.ab

Ska kolla? Det är väl något de borde ha kollat upp innan han greps...
Citera
2013-11-23, 08:53
Medlem
Citat:
Hans umgänge, framför allt att han importerat frugan via postorder. Bästa kompisen är också en thai-köpare. Inget ont om thailändska kvinnor, men jag har en del fördomar om svenska män som importerar fruar från Asien...

Sen vissa kommentarer på fejjan + SOS-samtalet givetvis. Det var ju uppenbart att han försökte lägga ut villospår med det.

Däremot har jag fortfarande inte hittat den direkta kopplingen till BO, annat än att båda var studenter i möjligtvis samma kretsar. Men jag tror motivet finns att hitta där nånstans, PH var inte ett slumpmässigt valt offer i min bok.
Du är ju helt otrolig - RO är alltså en tänkbar GM pga sin thailändska fru? Återigen, hur vet du att RO är ringaren?
Citera
2013-11-23, 08:59
Medlem
anuspontens avatar
Citat:

Så faktumet att någon är gift med en utländsk tjej gör hen synnerligen trolig som mördare i din bok?
Citera
2013-11-23, 09:01
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Du är ju helt otrolig - RO är alltså en tänkbar GM pga sin thailändska fru? Återigen, hur vet du att RO är ringaren?

Missförstå mig rätt, han är helt riktigt en endast tänkbar GM. Att man har en thaifru gör ingen till mördare, nej. Jag menar bara att det finns tecken på lite knepighet, fruimporten är ett tecken anser jag. Fördomsfullt? ja kanske det.

De har grejer mot mördaren, så är det han så är han rökt som sagt.

Oxenstrand är utpekad som uppringaren av tipsare, det var så man nosade upp honom helt enkelt.
Citera
2013-11-23, 09:06
Medlem
Citat:
Missförstå mig rätt, han är helt riktigt en endast tänkbar GM. Att man har en thaifru gör ingen till mördare, nej. Jag menar bara att det finns tecken på lite knepighet, fruimporten är ett tecken anser jag. Fördomsfullt? ja kanske det.

De har grejer mot mördaren, så är det han så är han rökt som sagt.

Oxenstrand är utpekad som uppringaren av tipsare, det var så man nosade upp honom helt enkelt.
Då var det som jag trodde, du har ingen som helst jävla aning om vad du pratar om.
Citera
2013-11-23, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykopatchefer
Den som anhålls får en advokat. Administreras av tingsrätten på vardagar och av jourdomstolen på helgerna. Offentligt beslut. Bara att ringa domstolen och få ut namnet på den anhållne.

Felaktigt av dig. Ett beslut om förordnande av offentlig försvarare kan vara belagt med sekretess, i vissa fall. Alltså namnet på den misstänkte.

Lycka till att ringa jourdomstol och få ut uppgifter direkt en helg!
Citera
2013-11-23, 09:17
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Brukar mest kolla till dubbelmordet i lkpg för tycker det är mest intressant. Har självklart koll på detta fall eftersom ja ser veckans brott. Detta var länge sen och trodde aldrig det skulle lösas. ALLAFALL

Om det skulle vara han hur i helvete har han mått dom senaste nästan 20 åren. Själv kan man ha en jävla ångest över en fylla( att man dansat fult, blivit dissad av en brud) eller att man lyckas bli ful på nåt kort då och då. liksom vad fan är det mot detta?

Men hade ja gjort detta brott hade ja inte kunnat leva med en ångesten. Hade fan nojat totalt. Kollat konstant i tidningen eller på nätet om det kommit upp i utredningen. Inte kunnat slappna av för fem öre. Hade inte kunnat ägna mig ett skit på än att tänka på detta. Träna? Jobb? Aldrig. Hade dövt smärtan med alkohol kanske.
Beror väl på hur snubben är funtad? Har han en empatistörning och lite sociopatdrag i sin personlighet så förtränger han brottet och tycker säkerligen det var PH's fel att han fick lov att slå kniven i honom.
Kanske han var påtänd vid brottet eller full, och hade haft en dålig kväll och tyckte PH var stöddig men GM mäktade inte med att spöa honom fysiskt, då åkte kniven fram.
Citera
2013-11-23, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Sluta tala i gåtor - skärpning! Vad står inte rätt till och hur vet du att Rikard är uppringaren?

riktigt obehaglig typ tydligen har en kontakt på häktet som säger att snubben försöker stirra ut dom
Citera
2013-11-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
riktigt obehaglig typ tydligen har en kontakt på häktet som säger att snubben försöker stirra ut dom
Hur menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in