2013-11-23, 03:14
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fressa
www.expressen.se

EDIT: http://image.bayimg.com/a5781f6a181e34be14edf658c5904032fd4f18a7.jpg

Bra där, på förstasidan och allt, börjar bli trött.

Ser inte ut som signaturen Tevjes misstänkta iallafall
Citera
2013-11-23, 03:14
Medlem
Brukar mest kolla till dubbelmordet i lkpg för tycker det är mest intressant. Har självklart koll på detta fall eftersom ja ser veckans brott. Detta var länge sen och trodde aldrig det skulle lösas. ALLAFALL

Om det skulle vara han hur i helvete har han mått dom senaste nästan 20 åren. Själv kan man ha en jävla ångest över en fylla( att man dansat fult, blivit dissad av en brud) eller att man lyckas bli ful på nåt kort då och då. liksom vad fan är det mot detta?

Men hade ja gjort detta brott hade ja inte kunnat leva med en ångesten. Hade fan nojat totalt. Kollat konstant i tidningen eller på nätet om det kommit upp i utredningen. Inte kunnat slappna av för fem öre. Hade inte kunnat ägna mig ett skit på än att tänka på detta. Träna? Jobb? Aldrig. Hade dövt smärtan med alkohol kanske.
Citera
2013-11-23, 03:21
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har inte helt koll nu på när anhållandet skedde men det är ju max 3 dygn som anhållen som gäller (72t) så kanske blir det då häktning under helgen.
Sthlm TR har alltid jourhäktningar under helger. Har själv varit där en julafton.
Han måste stå inför häktningsdomaren senast klockan tolv på söndag. Beroende på när någon anhölls så kan det alltså röra sig om mindre eller mer än 72 timmar.
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Om det skulle vara han hur i helvete har han mått dom senaste nästan 20 åren. Själv kan man ha en jävla ångest över en fylla( att man dansat fult, blivit dissad av en brud) liksom vad fan är det mot detta?
Du beskriver en helt vanlig utekväll i min värld.
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
en hade ja gjort detta brott hade ja inte kunnat leva med en ångesten. Hade fan nojat totalt. Kollat konstant i tidningen eller på nätet om det kommit upp i utredningen.
Gissa varför polisen beslagtog hans datorer när han greps. Om han tittat på artiklar rörande mordet så kommer det användas mot honom. Har han dessutom visat annat intresse för mordet på internet så ligger han riktigt illa till.

Lustigt förresten att DNs artikel har rubriken Före detta ekonomistudent anhållen för 90-talsmord när den anhållne faktiskt tagit examen och numera kan tituleras civilekonom.
Senast redigerad av flakmopedisten 2013-11-23 kl. 03:40.
Citera
2013-11-23, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Han måste stå inför häktningsdomaren senast klockan tolv på söndag. Beroende på när någon anhölls så kan det alltså röra sig om mindre eller mer än 72 timmar.

Senast kl. 12 på måndag va? Han anhölls i torsdags kl. 13:09, Åklagaren måste lämna in framställan om häktning senast söndag men förhandlingen kan väl påbörjas på måndag morgon?
Citera
2013-11-23, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Bra där, på förstasidan och allt, börjar bli trött.

Ser inte ut som signaturen Tevjes misstänkta iallafall

Damn, det där är ju bilden från ROs Facebook. Då är det bekräftat....
Citera
2013-11-23, 03:49
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Senast kl. 12 på måndag va? Han anhölls i torsdags kl. 13:09, Åklagaren måste lämna in framställan om häktning senast söndag men förhandlingen kan väl påbörjas på måndag morgon?
Svar ja: http://www.aklagare.se/Om-oss/Fragor-och-Svar1/Brottsutredningen/Hur-lange-kan-man-sitta-anhallen/
Domstolen måste hålla häktningsförhandling samma dag eller senast dagen efter som åklagarens häktningsframställan kom in. Maximalt kan således någon sitta anhållen fyra dygn innan domstol fattar beslut, se RB.
Senast redigerad av flakmopedisten 2013-11-23 kl. 03:56.
Citera
2013-11-23, 06:01
Medlem
Polisen ska kolla på om den anhållne 39-åringen bodde i området (vid ridskolan) vid tidpunkten för mordet.
En vän till 39-åringen kan inte tro att han har gjort det..
Han är ju skötsam och familjefar. Därtill konsult.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17893973.ab
Citera
2013-11-23, 06:33
Medlem
Har han tidigare bott inneboende i spånga i en villa?
Någon som vet?
Citera
2013-11-23, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Han lär häktas på måndag och då kommer namnet fram.
För visst gör de inte det administrativa på helgerna? Eller? Nån som vet?

Den som anhålls får en advokat. Administreras av tingsrätten på vardagar och av jourdomstolen på helgerna. Offentligt beslut. Bara att ringa domstolen och få ut namnet på den anhållne.
Citera
2013-11-23, 08:06
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
När jag kollat igenom den anhållne Oxenstrand på nätet så tycker jag mig se tecken på att allt inte står rätt till. Så ja, han kan mycket väl vara GM. Jag tror man har teknisk bevisning så han är nog rökt.

Och det är han som också är uppringaren om nu någon fortfarande tvivlar.
Citera
2013-11-23, 08:19
Medlem
irishrages avatar
Så länge uppringaren inte kan uteslutas, att han har alibi eller annat så är han fortfarande huvudmisstänkt i min bok.
Citera
2013-11-23, 08:22
Medlem
josmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
När jag kollat igenom den anhållne Oxenstrand på nätet så tycker jag mig se tecken på att allt inte står rätt till. Så ja, han kan mycket väl vara GM. Jag tror man har teknisk bevisning så han är nog rökt.

Och det är han som också är uppringaren om nu någon fortfarande tvivlar.

vilka tecken hittar du?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in