2013-11-22, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En månadslön på 50+ kkr, anställd vid ett större företag, antyder en ganska lyckad karriär.

Är mannen den samma vars namn nämns några sidor tillbaka?
Citera
2013-11-22, 20:42
Medlem
Att man är så precis med Swartlings ridskola men så oklar med Valhallavägen säger mig att man är rätt bekant med området och vill dribbla lite.
Citera
2013-11-22, 20:43
Bannlyst
Citat:
Vore intressant att höra -74:as mobilsvar...

Verkligen. Ska nog våga mig på att ringa ikväll.
Citera
2013-11-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colagio
Att man är så precis med Swartlings ridskola men så oklar med Valhallavägen säger mig att man är rätt bekant med området och vill dribbla lite.

Exakt!
Citera
2013-11-22, 20:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman

Vet inte vilket namn du menar.
Citera
2013-11-22, 20:44
Medlem
irishrages avatar
Har man kunnat utesluta uppringaren????
Citera
2013-11-22, 20:46
Bannlyst
Citat:

Nej.
Det faktum att han är misstänkt på sannolika skäl, och inte skäligen, är ju helt klart graverande. Tror nog snuten har på fötterna här.
Citera
2013-11-22, 20:48
Medlem
Citat:
Vet inte vilket namn du menar.

M*t*j* S*vd*t

Men det har ju dementerats av en postare nu. Tycker annars han stämde in ganska bra och han har ju tidigare varit åtalad tror jag för brottet.
Citera
2013-11-22, 20:51
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Nej.
Det faktum att han är misstänkt på sannolika skäl, och inte skäligen, är ju helt klart graverande. Tror nog snuten har på fötterna här.

Nja.

Åklagaren kan i princip anhålla vem som helst för vad som helst när som helst som skäligen misstänkt. För att bli anhållen på sannolika skäl räcker det med att det finns något endaste litet som pekar på att du är gm. I detta fallet kan det vara att han liknar rösten.

Oerhört många oskyldiga har varit anhållna på sannolika skäl.
Citera
2013-11-22, 20:52
Medlem
Citat:
M*t*j* S*vd*t

Men det har ju dementerats av en postare nu. Tycker annars han stämde in ganska bra och han har ju tidigare varit åtalad tror jag för brottet.

Det är inte han som är anhållen. MS är dessutom född 1975. Den anhållne är född 1974, kommer från Vaxholm.
Citera
2013-11-22, 20:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
M*t*j* S*vd*t

Nejnej, inte han. Och den teorin tycker jag personligen var rätt kass redan tidigare. Hade det varit han så hade det inte varit så särskilt svårt att lösa.
Citera
2013-11-22, 20:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Nja.

Åklagaren kan i princip anhålla vem som helst för vad som helst när som helst som skäligen misstänkt. För att bli anhållen på sannolika skäl räcker det med att det finns något endaste litet som pekar på att du är gm. I detta fallet kan det vara att han liknar rösten.

Oerhört många oskyldiga har varit anhållna på sannolika skäl.

Jag har av en (berusad) åklagare fått förklarat att i korthet så krävs det mer än 50 procent sannolikhet för skuld för att anhålla någon på sannolika skäl (skäligen 10 procent, åtal 90 procent). Jag tror det är mer än rösten, men visst skulle detta kanske kunna vara tillgång till lägenhet i krokarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in