Citat:
Ursprungligen postat av
AClockworkOrange
Får man fråga hur ni sover på tjack?
För mig är det kanske 2 timmar då och då efter en längre vakenhet (mindre än 2 dygn tror jag).
Sen om jag tar det flera dagar i följd störtdyker jag och kan nästan sova bort 2 hela dygn...
Öl får mig att bli trött och antihistaminer, men då kan man sova nästan hur länge som helst...
Någon vänlig själ som har tips att dela med sig?
Tack!
Antingen håller jag doserna så låga att humöret knappt påverkas eller så dygnar jag och helt enkelt skippar en natt för att kunna somna lättare nästa.
För mig är det iaf inga problem att somna till andra natten. Jag brukar köra på en rejäl måltid + dusch + vätska innan läggdags samt lugnande aktiviteter och självklart inga doser tätt inpå läggdags. Att natten blir relativt kort lär man få räkna med dock. 4 - 7 h för att sedan vakna pigg som en lärka brukar jag göra iaf. Vill jag då sova längre är det bara att trötta ut kroppen med lite motion, käka en rejäl måltid och återigen lägga sig för att sova.
Just käka, duscha/bada och avslappningsövningar är mina tips för att kunna sova. Bete dig som att du inte vore påverkad utan bara vanligt trött.