2013-11-21, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagarens ribba kan ligga lägre än domstolens, utan att för den skull göra uppenbart fel. Minns du Ida i Trollhättan? AJ begärdes tidigt vid försvinnandet häktad på sannolika skäl misstänkt för människorov. Domstolen häktade inte.

Nu ska vi se vad vi hade på MB när KJ greps:
- Ljugit i förhör
- Hade ett sexuellt förhållande med den försvunna kvinnan.
- Hade SMS-kontakt samma dag som hon försvann.
- Motiv
- Dåligt alibi
- Har hotat en man till livet

Vad hade vi på KJ när han greps:
- Siste kände person som såg henne i livet.
- Inget alibi

Nu ska man inte jämföra antalet punkter, deras viktning skiljer avsevärt. Men det finns ingen avgörande skillnad vilken som är mest misstänkt.

När kvinnan hittades var hon styckad. Det fick sannolikt åklagaren att bestämma sig för att det var knäppskallen som hade gjort det, det räckte för anhållande och husrannsakan.

Så såg säkerligen inte listan ut hos polisen som du säkert förstår. Och intressant att du vinklar det som att MB har hotat en man till livet men inte tar upp alla saker som kommit upp om KJ också (nu snackar jag inte bevis utan stryptag, hundblod, diskuterat perfekta mordet, gjort något som 14 åring som vi inte vet vad men som polisen vet, inte ringt VB efter den där kvällen etc etc etc). Eller menar du på att polisen inte visste detta när de häktade? Vad jag menar är att listan du lagt upp är löjlig. De har knappast häktat honom för att han är en knäppgök. De hade mer på benen än så.
Citera
2013-11-21, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Du skriver "vad vi hade på MB när KJ greps" och "Vad vi hade på KJ när han greps". (Min fetstil, ifall du skulle få för dig att gnälla på min citering.) Vi har inte arbetat med utredningen. Åtminstone inte såvitt jag vet. Att åklagaren inte gjorde som du hade gjort kan nog bero på att åklagaren har mer erfarenhet än du.

Återigen. Det har påståtts att MB inte kunde skäligen misstänkas.
OM KJ hade haft alibi, så hade MB häktats.

Så säkert som amen i kyrkan.
Citera
2013-11-21, 22:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Så såg säkerligen inte listan ut hos polisen som du säkert förstår. Och intressant att du vinklar det som att MB har hotat en man till livet men inte tar upp alla saker som kommit upp om KJ också (nu snackar jag inte bevis utan stryptag, hundblod, diskuterat perfekta mordet, gjort något som 14 åring som vi inte vet vad men som polisen vet, inte ringt VB efter den där kvällen etc etc etc). Eller menar du på att polisen inte visste detta när de häktade? Vad jag menar är att listan du lagt upp är löjlig. De har knappast häktat honom för att han är en knäppgök. De hade mer på benen än så.
Jag pratade om tidpunkten för gripandet. Vad mer än vad jag listade hade åklagaren att gå på? Fortsätt gärna listan.
Citera
2013-11-21, 22:50
Bannlyst
Citat:
Jag pratade om tidpunkten för gripandet. Vad mer än vad jag listade hade åklagaren att gå på? Fortsätt gärna listan.

MB: Spöar frugan upprepade gånger för att hon...pratar
MB: mer SMS än jag skickat i mitt liv totalt. med enbart VB
Citera
2013-11-21, 22:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
MB: Spöar frugan upprepade gånger för att hon...pratar
MB: mer SMS än jag skickat i mitt liv totalt. med enbart VB
Var det känt vid gripandet?
Citera
2013-11-21, 22:53
Bannlyst
Citat:
Var det känt vid gripandet?

Sa han inte det i 2a förhöret på polisstation, efter restaurangen ?
Citera
2013-11-21, 22:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Sa han inte det i 2a förhöret på polisstation, efter restaurangen ?
Att han klådde upp frugan berättade han inte, och att VB var en finne i röven, både för honom och hans fru, lägger jag under motiv.
Citera
2013-11-21, 23:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om annan GM planterat blod och likdoft i KJs bil finns möjligheten att han använt en av VBs sanknade händer.
Om GM rört högre sida av mattan i bagageluckan med handens fingrar där det inte fanns blod, och sen vänt på handen och rört mattan i vänster sida med andra sindan av handen där den huggts av och blod fanns, då så har du vad teknikerna hittade i KJs bil.

Det var kanske rent av detta som var en del av förmålet med at hugga av händerna.

Ja, möjligen om man drar paralleller med någon deckare på kanal 5 eller liknande. Tyvärr är det inte med i verklighetens mordfall. Jag är ledsen men planteringshypotesen har inte gått hem hos domstolen, och långsökta påståenden ska lämnas som orimliga eller helt uteslutna.
Citera
2013-11-21, 23:08
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Åklagarens ribba kan ligga lägre än domstolens, utan att för den skull göra uppenbart fel. Minns du Ida i Trollhättan? AJ begärdes tidigt vid försvinnandet häktad på sannolika skäl misstänkt för människorov. Domstolen häktade inte.

Nu ska vi se vad vi hade på MB när KJ greps:
- Ljugit i förhör
- Hade ett sexuellt förhållande med den försvunna kvinnan.
- Hade SMS-kontakt samma dag som hon försvann.
- Motiv
- Dåligt alibi
- Har hotat en man till livet

Vad hade vi på KJ när han greps:
- Siste kände person som såg henne i livet.
- Inget alibi

Nu ska man inte jämföra antalet punkter, deras viktning skiljer avsevärt. Men det finns ingen avgörande skillnad vilken som är mest misstänkt.

När kvinnan hittades var hon styckad. Det fick sannolikt åklagaren att bestämma sig för att det var knäppskallen som hade gjort det, det räckte för anhållande och husrannsakan.

Vill tillägga att den där knäppskallen betedde sig märkligt och knäppt under söket, så pass märkligt att Polisen reagerade/rapporterade över hans närgånghet med de stora öronen...
Citera
2013-11-21, 23:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
Vill tillägga att den där knäppskallen betedde sig märkligt och knäppt under söket, så pass märkligt att Polisen reagerade/rapporterade över hans närgånghet med de stora öronen...
Var det känt vid gripandet? Och är det skäl för misstanke, eller bara ett av många tecken på knäppskalle?
Citera
2013-11-21, 23:14
Medlem
Jag tycker att den "synska" människans uppgifter är lite kusliga då dom stämmer på så många punkter, även om "hållits sövd" inte tycks stämma.
Eller kan VB åtminstone i period varit sövd/medvetslös vid transport?
Citera
2013-11-21, 23:15
Medlem
Citat:
Återigen. Det har påståtts att MB inte kunde skäligen misstänkas.
OM KJ hade haft alibi, så hade MB häktats.

Så säkert som amen i kyrkan.
Nu blev det inte så, idioten har igt alibi-----klart som
fan att han=den ende som kan ha gjort det, offrets blod i hans bostad+bil samt dna räcker iaf
för mig att utesluta den andra helt o hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in