2013-11-08, 21:32
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Spännande rättegång - jag hoppas att vi känner oss övertygade om vad som egentligen hände när domen kommer.

Jag köper inte att MB är GM pga att han var rädd att deras affär skulle bli känd. Se vad som hände när hon dog - hela Sverige känner nu till vad han har pysslat med. Sämre sätt att dölja hemligheter än att mörda någon och därmed tvinga polisen att gräva fram allt om BOs liv, finn helt enkelt inte!
Det är sant, och rationellt tänkt av en vanlig man i medelålder, vilket jag tror och är övertygad om att han är
Citera
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
Låt säga att han inte mördade och styckade hunden, så påstår han likt förbannat att hunden blev dumpad i sjön, detta är i Sverige förbjudet, varför gjorde han det tro, kunde hans föräldrar inte hjälpa honom med en bättre lösning på problemet?

Det ter sig som han har studerat ämnet, intresse finns tydligen i hans dator
sedan leker han dödslekar/krig, och har ett perverst förhållande till vapen och knivar.
Ser du inga tecken alltså?
Det är säkert inte omöjligt att städa efter ett mord, inte många som provar doc, tur är väl att det nästan aldrig utförs av intelligenta personer(mord) det blir ändå svårt med bevisningen där gärningsmannen alltsomoftast nekar ( Quick som undantag).
Du har en vindflöjel i meningen om karaktärsdrag

Nu ska vi nog rycka lite i tyglarna här mister Vanheden.

Enbart Aftonbladets sensationsrubriker skulle kalla airsoft spel för dödslekar. Att leka krig har nog de flesta gjort som barn och inte alla växte ifrån det Därför har vi både airsoft och paintball i vår kultur (utöver ca 3,50 tv spel med krigstema) och de som utövar dessa är vad jag vet inte överrepresenterade i någon kategori förutom "jag bor fortfarande hemma hos mamma" facket

När min katt dog och jag var utom mig av förtvivlan så gick jag kvickt och grävde ner honom i ett kärr, jag kunde inte se kroppen eller tänka mig att den låg och väntrade så jag avstökade det snabbt och olagligt. Min mamma hade sagt åt mig att åka in till Djursjukhuset och kremera.

Inget i varken mitt eller KJ's agerande implicerar att vi styckmördat våra djur.

Att någon har vad du uttrycker ett "perverst" förhållande till knivar och vapen är för det första ett subjektivt värdeomdöme, vad är perverst och inte, och säger mer om din avsky mot vapen än om KJ's förhållande till vapen.

Är alla som läser guns&ammo och liknande vapentidskrifter, samlar och tycker om vapen pervesa och potentiella styckmördare?

Och om han älskar vapen så mycket att det gör honom till en mördare varför är då stämjärn och potatisskalare de föreslagna mordvapnen i tråden?

Jag ser inga tecken på någon iskall commander.

Jag ser tecken på en osäker och handlingshandikappad nörd som fått leka scout under airsoft spelen och gärna skryter med militära kunskaper och egenskaper han definitivt inte besitter.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Spännande rättegång - jag hoppas att vi känner oss övertygade om vad som egentligen hände när domen kommer.

Jag köper inte att MB är GM pga att han var rädd att deras affär skulle bli känd. Se vad som hände när hon dog - hela Sverige känner nu till vad han har pysslat med. Sämre sätt att dölja hemligheter än att mörda någon och därmed tvinga polisen att gräva fram allt om BOs liv, finn helt enkelt inte!

Tycker jag också, har följt hela, på NK rapportering.

Men jag tycker samma om MGM där han varit "kompis" i flertal månader, och helt plötsligt blir han arg för att hon "messar" MB. Jag skulle köpa det resonemanget om det handlat om någon som han tex hade en softairgun affär med, och att han då reagerade så häftigt så han mördade henne. Men att han helt plötsligt blivit så arg stämmer så dåligt med hur jag uppfattar honom, där vissa saker blir han jättearg över, medans andra gör han bara som andra säger (tex när jag gjorde slut med V för att hans kompis sagt att han var tillsammans med en n***r).

Ja han är onekligen lite annorlunda i sitt tankesätt som man kan utläsa.
Citera
2013-11-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratteboo
Samtidigt kanske en "bara" relation var bättre än ingen relation?

Skulle tror det. KJ har själv nämnt ja, jag har ju inte så många kompisar.
Citera
2013-11-08, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Tycker jag också, har följt hela, på NK rapportering.

Men jag tycker samma om MGM där han varit "kompis" i flertal månader, och helt plötsligt blir han arg för att hon "messar" MB. Jag skulle köpa det resonemanget om det handlat om någon som han tex hade en softairgun affär med, och att han då reagerade så häftigt så han mördade henne. Men att han helt plötsligt blivit så arg stämmer så dåligt med hur jag uppfattar honom, där vissa saker blir han jättearg över, medans andra gör han bara som andra säger (tex när jag gjorde slut med V för att hans kompis sagt att han var tillsammans med en n***r).

Ja han är onekligen lite annorlunda i sitt tankesätt som man kan utläsa.

Men samtidigt har det ju framkommit att dom låg med varandra, hur många här inne ligger med era vänner, och det funkar klockrent? Ingen av er vill något mera?
Citera
2013-11-08, 21:37
Medlem
mercys avatar
Nån som vet hur det är med journaler under tiden man sitter häktad? Är de offentliga? Tänker på medicinering, ev.självmordsförsök, läkarkontakter m.m.
Det har ju framkommit att KJ sagt hotfulla saker till en sköterska tex. som har blivit offentliga, men hur är det i övrigt? Vissa i tråden påstår att KF äter stora mängder psykofarmaka, har det framkommit eller är det bara gissningar?
Citera
2013-11-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vi kan ju lägga till sista sända sms var 18.40 och hon svarade inte på sms som ankom 19.31 till VB's mobil, borde varit i stort intresse för henne att svara då hon initierat sms-konversationen denna kväll med MB.. jag tror inte hon kunde svara helt enkelt.

Nä för de höll på med annat.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Skitsnack!

Sängarna är inte alls likadana, de är inte ens lika höga. Jämför: https://anonfiles.com/file/0dbf058f32c3171e511e7db1d585d3c6

Vill du vara så vänlig att hålla dig till sanningen i fortsättningen. Dina påhitt bidrar inte till diskussionen för fem öre.

Varför visade de upp en sådan säng i rätten då?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf

Jag ser inga tecken på någon iskall commander.

Jag ser tecken på en osäker och handlingshandikappad nörd som fått leka scout under airsoft spelen och gärna skryter med militära kunskaper och egenskaper han definitivt inte besitter.

Jo jag skulle nog kunna se honom reagera väldigt överilat om det handlade om det han intresserar sig för. Inte nu en relation med en människa, utan snarare hans dräkt eller hans vapen tex. Då skulle jag kunna tänka mig att han reagerat starkt.

En sak jag tänkt på (vet inte om det varit uppe i tråden).
Är det helt klarlagt att hon inte dött av naturlig orsak och att någon (MGM/någon annan) velat maskera det som mord? Hon har ju tidigare sagt att hon skulle vilja "gå och hänga sig" när hon var ledsen. Var hon inte ledsen ang MB vid tiden?

Ett sånt scenario ser jag mer troligt att MGM skulle kunna vara skyldig till.
Senast redigerad av sanne 2013-11-08 kl. 21:41.
Citera
2013-11-08, 21:39
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Han kan ju även bara ha lekt Ceasar Milan, dominerat hunden betyder inte nödvändigtvis mer än att han har varit just dominant vilkert i en hund - ägar situation är det beteende han enligt många hundkunnare bör vara. Lekt flockledare så att säga, väldigt poppis.

Är man mördar för att man inte låter hunden vara alfa eller tolkar du in lite för många fantasier i det där sms:et ?

Nej, nej, nej, jag tolkar absolut inte in någonting. Jag såg konversationen och blev ledsen, bara. Jag kan inte komma ifrån att KJ kanske inte alltid var så snäll mot hundvalpen eftersom han inte visste bättre. Han kunde helt enkelt inte sköta om den på ansvarsfullt sätt.

För övrigt ger jag inte ett pillekvitt för Cesar Millans tortyrlika dressyrmetoder
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dbbd
det finns några som är nära verkligheten om man plockar två eller tre teorier som har dkrivits och lägger ihop dem får man fram nästan precis vad som hände

Tejpen är inte helt avgörande fokusera på en sak som ofattbart nog knappt nån har skrivit om tänk på det okända skoavtrycket i gulahuset

Du vet vad som hände?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Att kalla MB för etablissemang är väl att ta i. Däremot har denne MB 10 års las på nsd, vilket förstås är relevant för att tilldela MB etablissemangsmedlemskap, kanske med avsked. Vad gäller polismyndigheten så är de alltid lite tillgivna mot personer som som sysslat med deras utbildning, oavsett i vilket avseende. Man kan väl förutsätta att MB kan rutiner etc. samt att denne nog inte är lika enkel att hantera för polisen, som tex. förståndhandikappade KJ.
Vi kan ta en titt på MB:s kompisar: http://profileengine.com/people/robert.lundh/robert.lundh#/people/56805907/micke.berg

H*ns L Ol*fsson (ao), skriver på NSD
M*tte B*rgman (ae), utredande polisman, aktiv i denna utredning
R*bert L*ndh (ou), Hells Angels

och det är bara på första sidan. Det finns 12. Så nog tillhör MB etablissemanget i Boden, alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in