2013-11-18, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kreatin har inget med vikthöjdning att göra så skippa det. Man tar kreatin för att orka lite extra på passen, men ta det endast om du är omotiverad på gymet för det är så lite ökning att det nästan bara är placebo. Som sagt, skippa kreatin och lyssna inte mer på den där killen för han vet inte vad han pratar om. Antagligen får han bla sina "kunskaper" från reklamen i någon byggartidning.

Okej då skippar jag det. Tack för svaret!
Citera
2013-11-21, 15:32
Medlem
Weird.s avatar
Tjena fb!

Har en kort fråga, tänker börja ta detta http://www.gymvaruhuset.com/crea-fx-500g-fx.html

Några synpunkter? Spelar förövrigt fotboll på en rätt så hög nivå, så undrar hur detta står sig dopingklassat (nojjig)...

Mitt mål är alltså att öka i styrka nu under försäsongen, tar just nu bara deras whey fx proteinshake

Eller verkar detta som ett bättre alternativ? http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-monohydrate-500-g

Hoppas på svar!
Senast redigerad av Weird. 2013-11-21 kl. 16:06.
Citera
2013-11-21, 17:45
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Tjena fb!

Har en kort fråga, tänker börja ta detta http://www.gymvaruhuset.com/crea-fx-500g-fx.html

Några synpunkter? Spelar förövrigt fotboll på en rätt så hög nivå, så undrar hur detta står sig dopingklassat (nojjig)...

Mitt mål är alltså att öka i styrka nu under försäsongen, tar just nu bara deras whey fx proteinshake

Eller verkar detta som ett bättre alternativ? http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-monohydrate-500-g

Hoppas på svar!

Välj kreatinet från gymvaruhuset.
Citera
2013-11-21, 18:03
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Välj kreatinet från gymvaruhuset.

Baserat på vilka grunder?
Citera
2013-11-21, 19:20
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:

Det är billigare.
Citera
2013-11-21, 20:32
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Vettigare företag du handlar från samt att den är billigare.
Citera
2013-11-28, 19:23
Medlem
daxias avatar
Hoppas den här tråden inte är helt död.

Dags för en ny kreatin period. Har läst att man ska ta sitt kreatin tillsammans med druvsocker (glukos?) för att det ska tas upp lättare av kroppen. Är inte helt 100 på exakt hur det fungerar, men tyckte att det var värt att prova.

Nu sitter jag här med 4 burkar a' 240 tabletter med mono. kreatin från MMsports och en förpackning dextropur från ica. Tänkte ta 10 tabletter om dagen, vilket blir 7g.
För att slippa pressa ner 10 stora jävla tabletter (tillsammans med allt annat skit man tar), så tänkte jag så att jag tar 5 morgon och 5 kväll. Dosen blir ju densamma.

Men nu till min fråga: Hur mycket dextropur ska jag skeda i mig innan jag tar kreatinet för bäst effekt?

Tack!!!
Citera
2013-11-28, 19:56
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxia
Hoppas den här tråden inte är helt död.

Dags för en ny kreatin period. Har läst att man ska ta sitt kreatin tillsammans med druvsocker (glukos?) för att det ska tas upp lättare av kroppen. Är inte helt 100 på exakt hur det fungerar, men tyckte att det var värt att prova.

Nu sitter jag här med 4 burkar a' 240 tabletter med mono. kreatin från MMsports och en förpackning dextropur från ica. Tänkte ta 10 tabletter om dagen, vilket blir 7g.
För att slippa pressa ner 10 stora jävla tabletter (tillsammans med allt annat skit man tar), så tänkte jag så att jag tar 5 morgon och 5 kväll. Dosen blir ju densamma.

Men nu till min fråga: Hur mycket dextropur ska jag skeda i mig innan jag tar kreatinet för bäst effekt?

Tack!!!
Nu tar du optinojjan till nya nivåer, ta kreatinet i samban med en måltid och sluta slösa pengar på dexto. Ta 5g kreatin istället, finns ingen anledning att överstiga det rekommenderade.
Citera
2013-11-29, 18:03
Medlem
Detta kanske låter som en riktig jävla nybörjar fråga, men eftersom ingen kan svara exakt så frågar jag här. Om man tar kreatin och pga det lägger på sig något kg i vikt, är detta fett eller vatten etc? Och vart sätter sig detta? Såklart kan man inte svara exakt på det men är det jämnt fördelat eller mest i ansiktet eller i olika muskler? Inte så jävla kul om man ser ut som en jävla ballong i ansiktet sen liksom. Har ingen jävla aning faktiskt och när man frågar någon har alla olika teorier. Hur funkar det egentligen?
Citera
2013-11-30, 09:47
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugg1
Detta kanske låter som en riktig jävla nybörjar fråga, men eftersom ingen kan svara exakt så frågar jag här. Om man tar kreatin och pga det lägger på sig något kg i vikt, är detta fett eller vatten etc? Och vart sätter sig detta? Såklart kan man inte svara exakt på det men är det jämnt fördelat eller mest i ansiktet eller i olika muskler? Inte så jävla kul om man ser ut som en jävla ballong i ansiktet sen liksom. Har ingen jävla aning faktiskt och när man frågar någon har alla olika teorier. Hur funkar det egentligen?

Vatten. Det bör främst bindas i muskulaturen men det hamnar säkert på andra ställen också. Själv blir jag plufsig i bland annat ansiktet om jag intar stora mängder kreatin och kolhydrat, men det brukar gå över efter att jag slutat ladda.
Citera
2013-12-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Vatten. Det bör främst bindas i muskulaturen men det hamnar säkert på andra ställen också. Själv blir jag plufsig i bland annat ansiktet om jag intar stora mängder kreatin och kolhydrat, men det brukar gå över efter att jag slutat ladda.

När du pratar stora mängder, snackar du då om att ta mer än den rekommenderade dosen?

Någon annan som har erfarenheter/kunskap att dela med sig?
Citera
2013-12-02, 20:46
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugg1

Vikten du lägger på dig är vatten. Vätskan följer kroppens normala distribution av vatten, d.v.s, drygt 2/3 som intracellulär vätska.

Creatine Supplementation Increases Total Body Water Without Altering Fluid Distribution.
Powers ME, Arnold BL, Weltman AL, Perrin DH, Mistry D, Kahler DM, Kraemer W,
Volek J.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in