2013-10-25, 14:12
Medlem
motarbetars avatar
tänkte höra med någon kunnig här på fb om det finns något kreatin som är skonsamt för håret? eller till å med inte är skadligt alls?

kör på monohyderat och gjort de från och till i några år. men nu på senare tiden har jag märkt att jag börjat tappa en jävla massa hår, och det har min frisör med börjat märka, har alltid haft tjockt hår som fan och är inte äldre än 23 år, och har knappt fått någon skäggväxt alls än, så känns väldigt skumt.

så vad har jag för alternativ? skippa kreatinet helt?
Citera
2013-10-25, 23:21
Medlem
Jag märkte ingen skillnad på håret. Innan jag tog kreatin trodde jag skulle bli flint, men det var ju lugnt. Verkar vara olika för alla, men om det sker förändringar tror jag de inte är stora.
Citera
2013-10-26, 00:49
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagger01
Jag märkte ingen skillnad på håret. Innan jag tog kreatin trodde jag skulle bli flint, men det var ju lugnt. Verkar vara olika för alla, men om det sker förändringar tror jag de inte är stora.

är nog som du säger olika för alla. får väll hålla uppe ett bra tag och utvärdera då!
Citera
2013-10-26, 15:16
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
är nog som du säger olika för alla. får väll hålla uppe ett bra tag och utvärdera då!

Det finna inget som tyder på att det skulle vara någon skillnad mellan de kreatinsorter som faktiskt fungerar med avseende på påverkan på DHT och därmed hårförlust.
Citera
2013-10-27, 15:55
Medlem
flybikess avatar
Tjena. Första gången jag använde Kreatin så svullnade jag upp somfan sv Kreatin pga vätskan, sen slutade jag med det, nu efter 3 månader så körde jag en gång till, men lade inte på mig alls lika mycket vätska som första gången, vad kan det bero på?
Citera
2013-10-27, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Det finna inget som tyder på att det skulle vara någon skillnad mellan de kreatinsorter som faktiskt fungerar med avseende på påverkan på DHT och därmed hårförlust.

Förlåt, men jag är trött nu, menar du att det inte är skillnad mellan kreatin och kreatin, eller att kreatin inte påverkar håret alls?

Drar till med en på mig själv i förväg då jag känner att det kommer komma...
Citera
2013-10-27, 18:20
Medlem
Sweegones avatar
Denna fråga har säkert ställts genom dessa 2000 inlägg..

Om jag skulle ta en kur kreatin i låt säga 1 månad, för att sedan sluta med det helt, kommer dens effekt försvinna helt omgående ? även fast jag har tränat under tiden, eller kommer något stanna kvar..kommer andelen kreatin i musklerna åergå till det exakta normala, om ja, kommer något av prestationhöjningen som orsakades av det extra kreatinet stanna kvar ?

Ett ex. normalt skulle jag höja mig från 100kg till 105kg i bänk, tack vare kratin höjde jag mig till 110kg. Kommer jag gå ner till 105 efter ett par dagar efter min sista dos eller kommer jag hålla mig på kanske 107kg ?

Hoppas ni förrstår vad jag menar.
Citera
2013-10-27, 19:02
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benjamin1993
Förlåt, men jag är trött nu, menar du att det inte är skillnad mellan kreatin och kreatin, eller att kreatin inte påverkar håret alls?

Drar till med en på mig själv i förväg då jag känner att det kommer komma...

Om kreatin X fungerar lika bra som kreatin Y, så kommer kreatin X och Y påverkar håret på samma sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sweegone

Om jag skulle ta en kur kreatin i låt säga 1 månad, för att sedan sluta med det helt, kommer dens effekt försvinna helt omgående ? även fast jag har tränat under tiden, eller kommer något stanna kvar..kommer andelen kreatin i musklerna åergå till det exakta normala, om ja, kommer något av prestationhöjningen som orsakades av det extra kreatinet stanna kvar ?

Ett ex. normalt skulle jag höja mig från 100kg till 105kg i bänk, tack vare kratin höjde jag mig till 110kg. Kommer jag gå ner till 105 efter ett par dagar efter min sista dos eller kommer jag hålla mig på kanske 107kg ?

Kreatinets effekter försvinner när du slutar ta det (dock inte med en gång, utan kanske över ett par veckor). Det har i sig inga permanenta effekter, mer än att du givetvis får behålla de extra gram muskler du byggde tack vare det. I ditt exempel så skulle du gå ned till kanske 107 kg.
Citera
2013-10-27, 19:35
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweegone

Nej så var det inte för mig iaf,
Jag körde Kreatin i 2 månder som man ska.
All vätska går ur musklerna igen, men min styrka efter sänktes inte, jag gjorde personbästa i bänk 3 veckor efter typ :P
Citera
2013-10-27, 19:44
Medlem
Sweegones avatar
Citat:
mer än att du givetvis får behålla de extra gram muskler du byggde tack vare det.

Det är precis det jag är ute efter, stämmer det du säger så är det ju bra !!
Är detta något konstaterat eller spekulation/empiri ?

Citat:
men min styrka efter sänktes inte, jag gjorde personbästa i bänk 3 veckor efter typ

Nice !
Citera
2013-11-18, 13:16
Medlem
Tjena!

Jag blev rekommenderad av han som jobbar på mitt gym att ta kreatin om jag ska gå upp i vikt. Varför tar man det? När ska man ta det under dagen och hur många gånger isåfall? (om man tänker att man ska ta kreatin, gainer och sen proteinshake efter träning varje dag)
Citera
2013-11-18, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Tjena!

Jag blev rekommenderad av han som jobbar på mitt gym att ta kreatin om jag ska gå upp i vikt. Varför tar man det? När ska man ta det under dagen och hur många gånger isåfall? (om man tänker att man ska ta kreatin, gainer och sen proteinshake efter träning varje dag)

Kreatin har inget med vikthöjdning att göra så skippa det. Man tar kreatin för att orka lite extra på passen, men ta det endast om du är omotiverad på gymet för det är så lite ökning att det nästan bara är placebo. Som sagt, skippa kreatin och lyssna inte mer på den där killen för han vet inte vad han pratar om. Antagligen får han bla sina "kunskaper" från reklamen i någon byggartidning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in