Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-06, 22:35
  #2761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Eftersom mängden vätska i musklerna minskar så kan det hända du ser mindre ut, eller så blir skillnaden så liten att du inte ens märker det. Hur definierade musklerna ser ut beror på bla mängden kroppsfett du har, och kreatin påverkar inte mängden fettmassa, det får du justera med kosten.

Hmm... Kan man om man märker en drastisk skillnad på låt oss säga 2veckor återgå till att ta kreatinet då igen? Vill absolut inte väga under 75kg. Så lite har jag inte vägt på några år. Har vägt 81kg innan en lång semester. när jag kom tillbaka var jag 75. Nu tre månader senare krigar jag med maten. Mycket mat men med lite fett då jag vill öka i vikt sakta. Men om jag märker att jag är påväg ner fort när jag slutar med kreatinet kan jag då som sagt bara börja igen ? eller är det bra om jag bara lever med det och väntar en månad ?
Citera
2017-04-06, 22:41
  #2762
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.123
Hmm... Kan man om man märker en drastisk skillnad på låt oss säga 2veckor återgå till att ta kreatinet då igen? Vill absolut inte väga under 75kg. Så lite har jag inte vägt på några år. Har vägt 81kg innan en lång semester. när jag kom tillbaka var jag 75. Nu tre månader senare krigar jag med maten. Mycket mat men med lite fett då jag vill öka i vikt sakta. Men om jag märker att jag är påväg ner fort när jag slutar med kreatinet kan jag då som sagt bara börja igen ? eller är det bra om jag bara lever med det och väntar en månad ?

Det är fortfarande som sagt inget måste att ha uppehåll, du kan ta kreatin varje dag om du så vill. Men visst, går vikten ner till en vikt du inte trivs med så öka maten. Så stor skillnad med eller utan kreatin blir det inte.
Citera
2017-04-18, 15:45
  #2763
Medlem
pyramusthisbes avatar
Hur pass viktig är uppladdningsfasen, eller kan man skippa den? Tycker den är otroligt jobbig.
Citera
2017-04-18, 16:31
  #2764
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyramusthisbe
Hur pass viktig är uppladdningsfasen, eller kan man skippa den? Tycker den är otroligt jobbig.

Uppladdningen är inget måste. Det tar bara lite längre tid innan dina kreatinförråd blir fulla, jämfört med uppladdning.
Citera
2017-04-23, 07:28
  #2765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyramusthisbe
Hur pass viktig är uppladdningsfasen, eller kan man skippa den? Tycker den är otroligt jobbig.

Vad är det som är otroligt jobbigt?
Citera
2017-05-05, 00:47
  #2766
Medlem
VincentLels avatar
Hur får man i sig kreatin lättast?

Min bror gav mig en mixad kreatindryck som innehöll: naturell yogurt, havregryn och kreatin. Ganska svår att få ner, kväljningar osv förekom. Men behöver gå upp i vikt av min träning så kanske bäst?
Citera
2017-05-05, 10:21
  #2767
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Hur får man i sig kreatin lättast?

Min bror gav mig en mixad kreatindryck som innehöll: naturell yogurt, havregryn och kreatin. Ganska svår att få ner, kväljningar osv förekom. Men behöver gå upp i vikt av min träning så kanske bäst?

Bara att röra ner i ett glas vatten och svälja, tar ju bara några sekunder. Förvänta dig dock inga jättestora stora skillnader, både vad gäller prestation och viktuppgång. Vill du upp i vikt så fokusera mer på kosten.
Citera
2017-05-05, 12:20
  #2768
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Bara att röra ner i ett glas vatten och svälja, tar ju bara några sekunder. Förvänta dig dock inga jättestora stora skillnader, både vad gäller prestation och viktuppgång. Vill du upp i vikt så fokusera mer på kosten.

Ok, tack!
Citera
2017-05-21, 05:13
  #2769
Avstängd
lOsTbOy11s avatar
Fick världens huvudvärk av kreatin från träningen, jag drack mycket vatten. Någon som vet varför man får huvudvärk av skiten?

Får bättre resultat, kan jag tillägga, så lite svårt att skita i den.
Citera
2017-05-21, 10:18
  #2770
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lOsTbOy11
Fick världens huvudvärk av kreatin från träningen, jag drack mycket vatten. Någon som vet varför man får huvudvärk av skiten?

Får bättre resultat, kan jag tillägga, så lite svårt att skita i den.
Har troligtvis inget att göra med kreatinet, eftersom kreatin finns lagrat hela tiden och inte bara något som är i kroppen under träning. För mycket vatten kan ge huvudvärk, precis som för lite vatten kan ge huvudvärk, eller så hade du huvudvärk av någon annan anledning.
Citera
2017-05-21, 12:55
  #2771
Medlem
libbens avatar
Det var ju väldigt varmt vissa dagar denna vecka. Kan inte varit första värmen bara då samt för mycket vatten?
Citera
2017-05-21, 13:14
  #2772
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lOsTbOy11
Fick världens huvudvärk av kreatin från träningen, jag drack mycket vatten. Någon som vet varför man får huvudvärk av skiten?

Får bättre resultat, kan jag tillägga, så lite svårt att skita i den.
Hur vet du att det var från kreatinet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback