Citat:
Ursprungligen postat av
parmenides123
Herr Proudhon känner inte till socialstaten. Han dog före dess tid.
Med din definition ansluter jag mig till nwo-sympatisörerna. Vår regering är god; allt är ju relativt förstås när jag betraktar Nordkoreas regering som ond och USAs inte så god som vår; jag drar mig därtill för att betrakta den zimbabwiska eller den burmesiska regeringen som speciellt god i den relativa värld vi lever.
Jag är väldigt glad över mat på bordet och tak över huvudet - socialstaten är hyfsat god då den tillförsäkrar mig dessa rättigheter, liksom den utbildning jag erhållit och den med skattemedel finansierade läkaren som jag idag besökte är jag också glad för; därtill hyfsat nöjd över att inte bli utsatt för rättsövergrepp och tortyr varje dag.
Vi lever i en god nwo värld. Iaf kunde det vara så mycket sämre.
Vi har ingen regering utan en drängregering. Den välfärd vi har idag är endast reminiscenser från flydda dagar, rester från folkhemmet. Samhället hålls vid liv av lånade judaspengar som erhålles från Nwo:s arkitekter/bankirer.
Av detta remunerativa välstånd kommer endast smulor folket till del, bara precis tillräckligt för att hålla skenet uppe av ett välfungerande samhälle. Företaget Sverige är sålt till internationella aktörer, och deras välvilja upphör i samma stund marionettregeringen väljer att inte lyda.
Jag är också väldigt tacksam över mat i magen m.m. precis som boskap gläds över ensilage. Materiellt lider jag ingen nöd.
Kul att du lever i en god nwovärld, inget är så bra eller dåligt att det inte kan bli bättre eller sämre. Men offer för nwo:s framfart finns det många
Utsatt för allvarliga rättsövergrepp har jag själv blivit, och tortyr vederfars jag dygnet runt sedan decennier.
Detta till trots kan nog Nwo ha sina förtjänster, precis som vid rättsskipningar där man hugger handen av tjuvar, då kan de ju ej stjäla mer.
Mycket roligt videoklipp endast 6.48 min.
http://www.youtube.com/watch?v=H6b70TUbdfs