2013-11-19, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffry122
Håller faktiskt med! En världsregering är vad som behövs!

Ni lever ju i Lala-landet. Är inte EU ett nog avskräckande exempel? Upplopp och kris i var och vartannat land. Centraliseringen är roten till mycket dåligt i världen, och drar till sig korruption likt flugor runt koblajjor.

Jag känner att jag vill kunna påverka hur jag vill leva mitt liv -- genom att debattera, eller iallafall kunna se, lokalpolitikern som bestämmer mycket av det som sker i min omgivning. Inte leva efter hur någon byråkrat, flera hundra mil bort som aldrig kommer besöka staden jag bor i, vill att jag ska leva. Om jag ska få snusa eller hur gurkor ska få se ut för att jag ska kunna köpa dem.

Personligen är jag nog gammal för att inte behöva någon förmyndare. Tråkigt att många andra inte känner sig kapabla att bestämma över sina egna liv. Men dra snälla inte med oss i skiten. Ni kan väl flytta till Nordkorea eller något.
Citera
2013-11-19, 16:02
Medlem
Citat:
Jo NWO-tramset strider mot alla typer av "logikens lagar" och ännu mer mot förnuft.
Företrädare vecklar in sig i bevis som inte ens kan kalls bevis för varje bevis som läggs fram kritiseras och avfärdas direkt som sedan blir till youtubeklipp som mottagliga människor utan förnuft tror på.
Alla företrädare som diskuterar här tappar hela tiden ämnet och slingrar sig för att svara på just huvudfrågan varför "maktens elit" är i behov av pengar när dom redan äger allt och besitter all makt i alla regeringar.

En teori svagare en bibeln som genast genomskådas av intelligens är vad det är och åter igen så ska det fram bra mycket mer av vikt för att förnuftiga människor ska engagera sig i "sanningsrörelsen"

Konspirationer och föreställningar är inte ologiska eller oförnuftiga. Det är heller inte speciellt oförnuftigt att tro på Gud eller på en att en vetenskaplig teori säger en hel del om ett utsnitt av verkligheten.

Allt kan vara mycket logiskt och förnuftigt uppbyggt. Det handlar således inte om sanning utan om konsistens.

Om man föreställer sig nwo eller vad som helst, så kan man ju bygga en hel värld kring detta. Problemen ur logisk synvinkel dyker upp då man försöker grundlägga de föreställningar som ingår i konspirationen, t ex frågan om manipulation.

Denna är helt central. Hur vet vi att vi är manipulerade och hur vet vi att du som säger dig veta att vi är manipulerade inte också är manipulerad? Det är här som motsägelserna ligger och lurar i vassen. Denna kritik riskerar drabba både konspiratörer som försvarare av mer etablerade föreställningsvärldar. Det är just därför som frågor kring manipulation alltid riskerar att bli ganska svåra att hantera ur logisk synvinkel.
Citera
2013-11-19, 16:14
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Som jag försökte förklara förut, det går inte att bevisa det här, det är något man måste se själv. Det handlar om att lagra upp med information från olika ställen, för att den skapa sig en helhetsbild av informationen i sinnet.
För en personen som inte är öppen för iden och fastlåst i sitt egotänk, så kommer allt bli ologiskt trams, och såna människor kan vara väldigt svåra att öppna upp.
Det är ologiskt för dig för du saknar byggstenarna för se, så kalla aldrig folk för dumhuvuden när du inte har en aning om vad det är för byggstenar som har skapat deras bild av verkligheten.

Samma regel gäller när det kommer till paranormala fenomen, ockultism och ufologi. Du har ingen aning om vad människorna där inne sitter på för information som har skapat deras bild av "sanningen".
Era korståg är så himla onödiga, och egotänk hämnar er från att se sanningar i saker.

Jag hoppas mitt inlägg tidigare fick er mer öppna till iden om varför man vill ha en mer central makt, och varför det i framtiden kommer vara nödvändigt med ett tuffare klimat inom rikets gränser.
Det finns många utländska hot, och när det blir krig så skördar man guld och rikedomar, det är ingen som kommer få behålla något sånt om någon får till en lyckad invasion.

Har inte läst din skit och har inte gjort det nu heller men nu undrar jag om din skit försvinner ifall jag lägger dig i min ignorlista? Har aldrig lagt någon där men du är ju höjden av idiot så du kommer hamna där efter jag fått veta vad som händer.
Citera
2013-11-19, 16:20
Medlem
Citat:
Har inte läst din skit och har inte gjort det nu heller men nu undrar jag om din skit försvinner ifall jag lägger dig i min ignorlista? Har aldrig lagt någon där men du är ju höjden av idiot så du kommer hamna där efter jag fått veta vad som händer.
Oj då, tror jag nådde fram till någon där. Skönt att göra.
Citera
2013-11-19, 16:20
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittbena
Ni lever ju i Lala-landet. Är inte EU ett nog avskräckande exempel? Upplopp och kris i var och vartannat land. Centraliseringen är roten till mycket dåligt i världen, och drar till sig korruption likt flugor runt koblajjor.

Jag känner att jag vill kunna påverka hur jag vill leva mitt liv -- genom att debattera, eller iallafall kunna se, lokalpolitikern som bestämmer mycket av det som sker i min omgivning. Inte leva efter hur någon byråkrat, flera hundra mil bort som aldrig kommer besöka staden jag bor i, vill att jag ska leva. Om jag ska få snusa eller hur gurkor ska få se ut för att jag ska kunna köpa dem.

Personligen är jag nog gammal för att inte behöva någon förmyndare. Tråkigt att många andra inte känner sig kapabla att bestämma över sina egna liv. Men dra snälla inte med oss i skiten. Ni kan väl flytta till Nordkorea eller något.

För det första var jag sarkastisk och för det andra så finns det ingen världsregering utan det är du/ni som bör flytta till Nordkorea då allt är påhitt och ej hållbart i eran fantasi.
Lala-Landet? ja du bor för närvarande där och har som alla andra företrädare här ingen aning om vad du pratar om.
Citera
2013-11-19, 16:27
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Oj då, tror jag nådde fram till någon där. Skönt att göra.

Nej precis tvärt om. Du nådde inte fram med din menlösa skit du spyr ur dig. Obegripligt i alla former. Du har ingen åsikt utan bara argumenterar mot allt hela tiden utan anledning.
Det går inte att att se dig som trovärdig i någon debatt så därför din pajas ska du ignoreras.
Citera
2013-11-19, 16:38
Medlem
Citat:
Nej precis tvärt om. Du nådde inte fram med din menlösa skit du spyr ur dig. Obegripligt i alla former. Du har ingen åsikt utan bara argumenterar mot allt hela tiden utan anledning.
Det går inte att att se dig som trovärdig i någon debatt så därför din pajas ska du ignoreras.
Då är du en sann idiot, för jag bemötte dina tvivel med både döda och levande IRL-exempel, nuvarande politik och logik. Grattis på dig! Snälla, jag ber dig, sätt mig på ignore nu med detsamma.
Citera
2013-11-19, 16:42
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Då är du en sann idiot, för jag bemötte dina tvivel med både döda och levande IRL-exempel, nuvarande politik och logik. Grattis på dig! Snälla, jag ber dig, sätt mig på ignore nu med detsamma.

Citera
2013-11-19, 17:01
Medlem
Citat:
Om du läser så ser du. Jag bemötte det du skrev om att de borde sluta sin jakt om de nu hade så mycket pengar. Sen Kina du vet, yttre hot.
Citera
2013-11-20, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faceman
Man försöker förklara för folk hur det verkligen ligger till i världen och det man får tillbaka är ett hånskratt. Jag känner nu att det är lika bra att nwo planen fullbordas. mänskligheten är så korkad att den tyvärr förtjänar det.

Människor, speciellt svenskar, är invaggade i en trygg föreställning om att staten har vårt bästa för ögonen. Den lögnaktiga och fegt egoistiska drängregering vi nu har är inte värd namnet.

De representerar inte folket utan den totalitära makt du kallar Nwo.

”Att REGERAS är att vara under ständig uppsikt, inspekterad, spionerad på, styrd, lagstadgad, numrerad, indoktrinerad, anmanad, kontrollerad, uppskattad, värderad, censurerad och beordrad av figurer som vare sig har rätten, visdomen eller den moraliska dygden som krävs för att göra så.
Att REGERAS är att i vad man än gör, bli registrerad, inskriven, beskattad, stämplad, uppmätt, licenserad, auktoriserad, varnad, förbjuden, reformerad, korrigerad och straffad.
Detta görs under sken av ”det allmänna goda” och i namn av ”allas intresse” där vi placeras som bidragsgivare och vi tränas, exploateras, monopoliseras, utpressas, manglas och rånas – och sedan, vid första minsta ord av protest eller motstånd, vid första lilla klagomål, att bli nedtryckt, bötfälld, föraktad, förföljd, trakasserad, misshandlad, avväpnad, strypt, fängslad, fälld, fördömd, skjuten, deporterad, offrad, såld och bedragen och som krona på verket, hånad, förlöjligad och fördömd.
Detta är regering. Detta är rättvisa. Detta är moral. J-P Proudhon”
Citera
2013-11-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Människor, speciellt svenskar, är invaggade i en trygg föreställning om att staten har vårt bästa för ögonen. Den lögnaktiga och fegt egoistiska drängregering vi nu har är inte värd namnet.

De representerar inte folket utan den totalitära makt du kallar Nwo.

”Att REGERAS är att vara under ständig uppsikt, inspekterad, spionerad på, styrd, lagstadgad, numrerad, indoktrinerad, anmanad, kontrollerad, uppskattad, värderad, censurerad och beordrad av figurer som vare sig har rätten, visdomen eller den moraliska dygden som krävs för att göra så.
Att REGERAS är att i vad man än gör, bli registrerad, inskriven, beskattad, stämplad, uppmätt, licenserad, auktoriserad, varnad, förbjuden, reformerad, korrigerad och straffad.
Detta görs under sken av ”det allmänna goda” och i namn av ”allas intresse” där vi placeras som bidragsgivare och vi tränas, exploateras, monopoliseras, utpressas, manglas och rånas – och sedan, vid första minsta ord av protest eller motstånd, vid första lilla klagomål, att bli nedtryckt, bötfälld, föraktad, förföljd, trakasserad, misshandlad, avväpnad, strypt, fängslad, fälld, fördömd, skjuten, deporterad, offrad, såld och bedragen och som krona på verket, hånad, förlöjligad och fördömd.
Detta är regering. Detta är rättvisa. Detta är moral. J-P Proudhon”

Herr Proudhon känner inte till socialstaten. Han dog före dess tid.

Med din definition ansluter jag mig till nwo-sympatisörerna. Vår regering är god; allt är ju relativt förstås när jag betraktar Nordkoreas regering som ond och USAs inte så god som vår; jag drar mig därtill för att betrakta den zimbabwiska eller den burmesiska regeringen som speciellt god i den relativa värld vi lever.

Jag är väldigt glad över mat på bordet och tak över huvudet - socialstaten är hyfsat god då den tillförsäkrar mig dessa rättigheter, liksom den utbildning jag erhållit och den med skattemedel finansierade läkaren som jag idag besökte är jag också glad för; därtill hyfsat nöjd över att inte bli utsatt för rättsövergrepp och tortyr varje dag.

Vi lever i en god nwo värld. Iaf kunde det vara så mycket sämre.
Citera
2013-11-20, 23:54
Medlem
Kundalinis avatar
Herregud...

För en sisådär 1000 år sen var de andra hyliker, nu är de sovande.

Ni har rätt. Världen är befolkad av idioter, på båda sidor floden, och det blir inte bättre med tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in