2013-11-20, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knatch
såhär förstår jag det:

över "köp BTC" knappen (grön) kan du skriva i hur mycket du vill ge för en HEL bitcoin. det står redan i grått hur mycket fybse:s aktuella kurs står i, så skriv bara in samma om du vill köpa för aktuellt marknadsvärde.

Efter det kan du fylla i hur många bitcoins du vill ha, nere till vänster ser du totalt hur mycket x bitcoin kommer kosta dig. om du vill ha för 500 kr just nu ska du alltså lägga en order på ca 0.12 BTC.

edit: ok den här förklaringen blev visst överflödig
uppdatera gärna såfort du genomfört ett köp o berätta hur lång tid det tog osv

Gjorde precis som ni sa nu och köpet gick igenom på direkten!
Citera
2013-11-20, 18:09
Medlem
knatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulbyxa
Gjorde precis som ni sa nu och köpet gick igenom på direkten!

Citera
2013-11-20, 18:09
Medlem
Sisofyss avatar
Vet inte om det går bra att fråga här, men jag försöker!

Nu när Kapiton havererat, vilken btcleverantör rekomenderas?

(Kapiton var kanske inget vidare från början, men det är dom jag har nu)
Citera
2013-11-20, 18:41
Medlem
Esteems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisofys
Vet inte om det går bra att fråga här, men jag försöker!

Nu när Kapiton havererat, vilken btcleverantör rekomenderas?

(Kapiton var kanske inget vidare från början, men det är dom jag har nu)

Köpte för två dagar sedan via btcx med swish, har inte sett röken av några bitcoins.

Köpte igår genom localbitcoins, tog ca 10min från att jag skickade pengarna till jag hade mynten. EDIT: Skickade genom samma bank som h*n som tog emot pengarna, annars tar det upp till en dag.
Priset kan variera ganska mycket där, just nu ligger det 50USD över marknadspriset fast jag har också köpt när det ligger under så du får väl hålla koll.

Ta dock inte mitt ord för det, är ny inom btc-sfären...
Citera
2013-11-20, 19:12
Medlem
Någon mer än jag som fått sin commission rate och monthly volume resettad på bitstamp? Dessutom läggs inte dagens trade till i volume... Surt att behöva tradea med 0.5%.
Citera
2013-11-20, 20:13
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Jag ser detta argument överallt men faktum är att det är mycket mer troligt att myndigheterna skapar en egen altcurrency isåfall. Jag menar Bitcoin är bara EN blockchain, själva teknologin är inte begränsad till Bitcoin. Skapar de en egen Dollarcoin så kan de implementera alla säkerhetsgrejer de vill och dessutom skapa ny valuta i sin egen takt.

Se denna lista så ser du att Bitcoin inte är unikt: https://en.bitcoin.it/wiki/List_of_alternative_cryptocurrencies

I hearings med senatorn i förrgår så sade även en key developer bakom Bitcoin att denna valuta fortfarande är experimentell och det är troligt att något nytt kommer ersätta den.
Jag vet att man kan skapa hur många varianter av kryptovalutor man vill. Men så länge de inte löser något problem bättre än Bitcoin ser jag ingen vits med det.

I takt med att Bitcoin vinner mark ser jag mindre och mindre anledning till varför en alternativ kryptovaluta skulle vara intressant. Möjligtvis kommer vi i framtiden ha ett antal digitala valutor som alla är olika, och som löser olika problem, men någon "dollarcoin" backad av USA tror jag inte skulle fungera. Funkar den som Bitcoin, ÄR det Bitcoin och då kan man lika gärna använda Bitcoin. Skulle den kontrolleras och ges ut av FED så är det bara en digital dollar.
Citera
2013-11-20, 20:36
Medlem
Någon som vet hur lång tid det tar att bli verifierad på MtGox just nu?
Det står fem arbetsdagar, men jag har väntat i två veckor nu. Antar att de har mycket att göra.
Citera
2013-11-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Jag vet att man kan skapa hur många varianter av kryptovalutor man vill. Men så länge de inte löser något problem bättre än Bitcoin ser jag ingen vits med det.

I takt med att Bitcoin vinner mark ser jag mindre och mindre anledning till varför en alternativ kryptovaluta skulle vara intressant. Möjligtvis kommer vi i framtiden ha ett antal digitala valutor som alla är olika, och som löser olika problem, men någon "dollarcoin" backad av USA tror jag inte skulle fungera. Funkar den som Bitcoin, ÄR det Bitcoin och då kan man lika gärna använda Bitcoin. Skulle den kontrolleras och ges ut av FED så är det bara en digital dollar.

En kryptovaluta backad av staten skulle lösa det absolut STÖRSTA problemet med Bitcoin, dvs skapa ett garanterat värde (by goverment decree) och få stopp på spekulationerna som får priset att fluktuera +-200% över några dygn och gör valutan oduglig till vardaglig handel. Det skulle INTE vara en "digital dollar" utan fortfarande erhålla de vitala egenskaperna från kryptovaluta dvs omöjligt att knäcka, blixtsnabb överföring, digital plånbok, låga avgifter med mera vilket jag även anser är den huvudsakliga attraktionen för en vanlig konsument.

Den enda anledningen till att Bitcoin har ett värde överhuvudtaget just nu är för att det finns konsensus att använda den. Detta är en STOR risk och det innebär enligt mig att valutan ALDRIG kan stabiliseras.
Senast redigerad av bullgnome 2013-11-20 kl. 20:47.
Citera
2013-11-20, 21:10
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazmur
Någon som vet hur lång tid det tar att bli verifierad på MtGox just nu?
Det står fem arbetsdagar, men jag har väntat i två veckor nu. Antar att de har mycket att göra.
Har du cash på MTGox rekommenderar jag dig nu att köpa upp dom där för att sedan föra över dom till Bitstamp för att sälja. Går fortare att bli verifierad på Bitstamp + att du vinner en del cash på de, 20$+ högre kurs på Bitstamp atm :-)

Så alla ni som har pengar på Gox och har inte velat köpa coins pga att de varit så dyrt rekommenderar ajg till att köpa just nu, då ni kan sälja av på Bitstamp och liknande för dyrare kurs =) Sällan kursen är högre på stampen faktiskt

EDIT: Oj vad fort det svänger haha,
Citera
2013-11-20, 21:19
Medlem
MontyBurnss avatar
Inte för att jag kan påverka det på ngt sätt, men det kan ju inte vara bra med dessa enorma svängningar. Måste ju skada bitcoins rykte, att det bara är en valuta man manipulerar för att tjäna snabba pengar. Kommer vi någonsin komma bort från det? Krävs det ett mycket högre marketcap?
Citera
2013-11-20, 21:33
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Inte för att jag kan påverka det på ngt sätt, men det kan ju inte vara bra med dessa enorma svängningar. Måste ju skada bitcoins rykte, att det bara är en valuta man manipulerar för att tjäna snabba pengar. Kommer vi någonsin komma bort från det? Krävs det ett mycket högre marketcap?

Vore väl snarare ytterst konstigt om inte en så här ung valuta har sådana svängningar. Ju mindre den är värd, desto större blir de procentuella effekterna.
Citera
2013-11-20, 21:38
Medlem
72mms avatar
Citat:
En kryptovaluta backad av staten skulle lösa det absolut STÖRSTA problemet med Bitcoin, dvs skapa ett garanterat värde (by goverment decree) och få stopp på spekulationerna som får priset att fluktuera +-200% över några dygn och gör valutan oduglig till vardaglig handel. Det skulle INTE vara en "digital dollar" utan fortfarande erhålla de vitala egenskaperna från kryptovaluta dvs omöjligt att knäcka, blixtsnabb överföring, digital plånbok, låga avgifter med mera vilket jag även anser är den huvudsakliga attraktionen för en vanlig konsument.
Att ingen stat har kontroll över valutan är precis vad som gör den så attraktiv. Alla funktioner protokollet erbjuder är vad som ger valutan dess värde. Att dollarn har ett värde beror inte på att någon garanterar dess värde, det har inte varit sant sedan 1973. Enda anledningen dollarn fungerar är att så många har förtroende för den, när det förtroendet fallerar kan allt rasa.

Citat:
Den enda anledningen till att Bitcoin har ett värde överhuvudtaget just nu är för att det finns konsensus att använda den. Detta är en STOR risk och det innebär enligt mig att valutan ALDRIG kan stabiliseras.
Samma konsensus sätter värdet på dollarn. Men till skillnad från dollarn har faktiskt Bitcoin ett inneboende värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in