2013-11-20, 11:56
Medlem
Jag gjorde en överförning igår från mtgox till min plånbok utan att betala någon avgift.
På blockchain och i min plånbok står det att pengarna är på väg men väntar på bekräftelse.

Hur lång tid brukar det ta? Stod på mtgox att det kan ta flera dagar.
Citera
2013-11-20, 12:00
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Du håller fortfarande inte med om att bubblan sprack eller?
---
Länk 1
Länk 2
Hur definierar du bubbla? Hur många procent ska raset vara för att det i efterhand ska kallas bubbla? För mindre än ett halvt år sedan ansåg en del att Bitcoin som sådant var en bubbla, och en kurs på $100 var otroligt uppblåst. Bubblan den gången "sprack" på lite över $300.

Man skulle lika gärna kunna säga att "bubblorna" bara är naturliga extremvärden för en väldigt volatil kurs.
Citera
2013-11-20, 12:06
Medlem
Jag har en fundering angående btcx.com. Om jag gör ett köp och swishar dem betalningen så lär kursen jag får vara den kursen som är vid registrering av min betalning? Någon som vet? Eftersom dem har försenade leveranstider så kanske jag inte får mina bitcoins förrän 24-48 h efteråt, men kursen jag får lär vara den samma som vid registrering av betalningen och inte kursen vid leverans? Eller?

Märkte också att fyb-se är mer ett växlingskontor där köppriset beror på vad folk säljer sina bitcoins för. Medans på kapiton och btcx baseras priset på marknadspriset..
Citera
2013-11-20, 12:28
Medlem
Greenbridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aBraBBa
Jag har en fundering angående btcx.com. Om jag gör ett köp och swishar dem betalningen så lär kursen jag får vara den kursen som är vid registrering av min betalning? Någon som vet? Eftersom dem har försenade leveranstider så kanske jag inte får mina bitcoins förrän 24-48 h efteråt, men kursen jag får lär vara den samma som vid registrering av betalningen och inte kursen vid leverans? Eller?

Märkte också att fyb-se är mer ett växlingskontor där köppriset beror på vad folk säljer sina bitcoins för. Medans på kapiton och btcx baseras priset på marknadspriset..
Självklart måste det finnas nån som vill sälja till ett visst pris för att du ska kunna köpa till samma pris... Så är det inte bara på fyb-se utan alla andra siter där man växlar med bitcoins
Citera
2013-11-20, 13:37
Medlem
Vad kommer att hända nu då bubblan spruckits?
Citera
2013-11-20, 13:37
Medlem
Ezels avatar
Jag var med vid första (tror jag) stora BTC-bubblan 2011:
http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD#rg5zczsg2011-06-07zeg2011-11-20ztgCzm1g10zm2g25
Jag hade köpt in mig på $16.

Toppade på typ $28 eller något och rasade ner till $2.2 typ.
Alltså priset rasade till en tiondel av toppen. Det var en eh. . . hissnande känsla. .

Som tur var fick jag ingen panik för den totala nedgången då utan behöll mina BTC med tanken "Jaja, det var ett kul experiment, hoppas det händer något mer kul med det.".
Anledningen till mitt kalla sinne var ju så klart även att jag inte hade investerat speciellt mycket pengar så jag räknade bara bort dem som förlust.

Nu de senaste dagarna så har jag dock varit ganska glad att jag inte cashade ut där runt $10 till $6 raset i panik. (. . . och galet irriterad på att jag inte plöjde in mer pengar 2011, men det är jag knappast ensam om tror jag )

Men jag undrar. . Om den bubblans mönster följs så innebär det att det nu ska rasa till under åtminstone $150 / BTC. Jag tror nog inte det ändå.
Citera
2013-11-20, 13:43
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezel
Jag var med vid första (tror jag) stora BTC-bubblan 2011:
http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD#rg5zczsg2011-06-07zeg2011-11-20ztgCzm1g10zm2g25
Jag hade köpt in mig på $16.

Toppade på typ $28 eller något och rasade ner till $2.2 typ.
Alltså priset rasade till en tiondel av toppen. Det var en eh. . . hissnande känsla. .

Som tur var fick jag ingen panik för den totala nedgången då utan behöll mina BTC med tanken "Jaja, det var ett kul experiment, hoppas det händer något mer kul med det.".
Anledningen till mitt kalla sinne var ju så klart även att jag inte hade investerat speciellt mycket pengar så jag räknade bara bort dem som förlust.

Nu de senaste dagarna så har jag dock varit ganska glad att jag inte cashade ut där runt $10 till $6 raset i panik. (. . . och galet irriterad på att jag inte plöjde in mer pengar 2011, men det är jag knappast ensam om tror jag )

Men jag undrar. . Om den bubblans mönster följs så innebär det att det nu ska rasa till under åtminstone $150 / BTC. Jag tror nog inte det ändå.

Tror det kommer stabiliseras kring 400 dollar ungefär. Behåll dina bitcoins, det hade jag gjort!
Citera
2013-11-20, 13:52
Medlem
HeadlessChilds avatar
Det har ju sjunkit i rätt bra takt nu under dagen. Gått från 508~USD till 472~USD (Just nu).
Frågan är om det kommer fortsätta sjunka.

EDIT: Glöm det jag skrev, nu spikar den på 500~.
Senast redigerad av HeadlessChild 2013-11-20 kl. 14:13.
Citera
2013-11-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Håller med. Om man tror att bitcoin verkligen kommer bli en hållbar finansiell ekonomi, kanske t.om. till stora delar ersätta befintliga system så tror man ju även att valutan är kraftigt undervärderad. I alla fall på lång sikt.

Jag ser detta argument överallt men faktum är att det är mycket mer troligt att myndigheterna skapar en egen altcurrency isåfall. Jag menar Bitcoin är bara EN blockchain, själva teknologin är inte begränsad till Bitcoin. Skapar de en egen Dollarcoin så kan de implementera alla säkerhetsgrejer de vill och dessutom skapa ny valuta i sin egen takt.

Se denna lista så ser du att Bitcoin inte är unikt: https://en.bitcoin.it/wiki/List_of_alternative_cryptocurrencies

I hearings med senatorn i förrgår så sade även en key developer bakom Bitcoin att denna valuta fortfarande är experimentell och det är troligt att något nytt kommer ersätta den.
Senast redigerad av bullgnome 2013-11-20 kl. 16:27.
Citera
2013-11-20, 16:51
Medlem
RobinNilsens avatar
Jag tänkte omsätta mina anarkistiska ideal i praktiska handlingar och därmed köpa in mig i bitcoins nu när bubblan kraschar. Ska man använda sig av BTCX.se eller mtgox.com? Kvittar det?
Citera
2013-11-20, 16:58
Medlem
Hur kan folk inte nappa när jag lägger bud på ca 20% över värdet? Tappar tålamodet snart....
Senast redigerad av gulbyxa 2013-11-20 kl. 17:01.
Citera
2013-11-20, 17:18
Medlem
knatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulbyxa
Hur kan folk inte nappa när jag lägger bud på ca 20% över värdet? Tappar tålamodet snart....

kör du fybse? jag väntar på att min första insättning ska komma över till dom men jag har inte riktigt kommit fram till hur bra dom verkar vara? hade hoppats på smidiga day-trades...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in