2013-11-20, 19:49
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapan
Kanske naiv fråga: Har man tittat på närvarolistor vid skolor i området för aktuella dagen? Förstår att vi pratar hundratals ungar, som också stämmer in på beskrivningen men är det inte någonting att söka i? Nålen ligger ju någonstans i stacken, tänker jag.

Förmodligen har ni redan pratat om detta, jag hittade ingenting. Därav denna fråga.
mvh

Detta har diskuterats vid ett tidigare tillfälle, dvs att studera vilka personer som var frånvarande den dagen/den tiden i närliggande skollor. Polisen har inte gjort detta. Det kanske låter som en självklarhet för oss, men inte för den skara östgötar till poliser som irrade omkring likt nackade höns under brottsdagen och även efteråt.
Citera
2013-11-20, 20:27
Medlem
Citat:
Jag tycker nu vi bör fundera på vilka frågor vi skulle vilja ställa till Ammouri.
Mitt förslag är att vi försöker få ihop 10st riktigt intressanta frågor som vi provar att skicka vidare.

Det intressanta är väl om familjen kan bidra med några uppgifter om GM som polisen inte gått ut med. Eller om polisen haft några specifika frågor till familjen rörande GM. Risken är väl att familjen har lika lite insyn i utredningen som oss. Det bästa vore kanske om de kunde redogöra allt de fått veta om morden. Men man ska väl kanske vara lite försiktig, även om utredningen verkar gå på sparlåga.

Jag får hursomhelst lov att prisa de krafter som för tråden framåt!
Citera
2013-11-20, 20:31
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egonleif
Det intressanta är väl om familjen kan bidra med några uppgifter om GM som polisen inte gått ut med. Eller om polisen haft några specifika frågor till familjen rörande GM. Risken är väl att familjen har lika lite insyn i utredningen som oss. Det bästa vore kanske om de kunde redogöra allt de fått veta om morden. Men man ska väl kanske vara lite försiktig, även om utredningen verkar gå på sparlåga.

Jag får hursomhelst lov att prisa de krafter som för tråden framåt!

Den kraft som för tråden framåt är egentligen bara GW:s miljon.

Men vi kan fråga Ammouri om deras belöning kvarstår...
Citera
2013-11-20, 21:42
Medlem
rapans avatar
Någon som haft kontakt med Pulverhenke om sin påstådda inblandning i morden?
Skulle uppskatta oerhört om någon kunde dela med sig av någonting i så fall. Pm gärna.

Förstår att det 9 utav 10 av gångerna inte handlar om en egentlig gärningsman. Då någon tar på sig skulden såhär. Men enligt de uppgifter som finns kring gärningsmannens person, skulle han mer än väl kunna passa som denna.

http://lennartremstam.blogspot.se/2013/04/dubbelmordet-i-linkoping-2004.html

Många har säkert sett bloggen, ville bara ge någon form av referens till ovanstående.

Ursäkta, ser nu att denne persons uttalanden har diskuterats flitigt.
Senast redigerad av rapan 2013-11-20 kl. 21:49.
Citera
2013-11-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Den kraft som för tråden framåt är egentligen bara GW:s miljon.

Men vi kan fråga Ammouri om deras belöning kvarstår...

Jag tänkte väl mest på kontakten med familjen Ammouri. Den borde föra tråden framåt. Man har nog större chans att tjäna en miljon genom att panta burkar eller spela på aktier.
Citera
2013-11-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken

Jag tycker nu vi bör fundera på vilka frågor vi skulle vilja ställa till Ammouri.
Mitt förslag är att vi försöker få ihop 10st riktigt intressanta frågor som vi provar att skicka vidare.

Jag är naturligtvis nyfiken på Leif-artikeln. Stämmer den eller kan vi glömma hela historien? Det kanske inte är en av de 10 viktigaste frågorna. Men en som de skulle kunna besvara.
Citera
2013-11-21, 05:11
Medlem
Moon The Loons avatar
Är det någon som har koll på hur matchningen av DNA funkar på SKL? Man borde väl rimligtvis fått in någon "halvträff" efter så många topsningar. Eller gör vår lagstiftning att det överhuvudtaget inte funkar på det sättet?
Citera
2013-11-21, 08:48
Medlem
rapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Är det någon som har koll på hur matchningen av DNA funkar på SKL? Man borde väl rimligtvis fått in någon "halvträff" efter så många topsningar. Eller gör vår lagstiftning att det överhuvudtaget inte funkar på det sättet?

hur tänker du här? En dna träff är mer absolut än så. Kan inga siffror men jämförelsen med en matchande DNA-profil är idag oerhört tillförlitlig.
Citera
2013-11-21, 14:22
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapan
hur tänker du här? En dna träff är mer absolut än så. Kan inga siffror men jämförelsen med en matchande DNA-profil är idag oerhört tillförlitlig.

Var inte det jag menade.
Jag tänker snarare att man kan få en träff på säg 86%. det vill säga någon inom samma släkt som mördaren.
Citera
2013-11-21, 14:31
Medlem
massepojkens avatar
Tänkte att vi skulle skicka ett PM till Ammouris representant inom kort, (helgen)

Alla ni som har frågor att ställa till familjen Ammouri kan PMa dessa till mig.

Skriv gärna frågan precis som ni vill ha den. Tänk på att hålla det kort och koncist. Det skall kännas möjligt att svara på dom ínnan pensionering.

Tänk ut era bästa och mest relevanta frågor och posta till mig.

Innan jag skickar pmet så kommer jag att publicera det i sin helhet i denna tråd. Viktigt att alla har samma information tycker jag.

Jag kommer även att efterfråga familjens godkännande att publicera det eventuella svaret i tråden. Om detta inte medges så får ni som är intresserade svaret (om vi får något?) via PM.
Citera
2013-11-21, 19:05
Medlem
Smakkers avatar
Vi avvaktar och ser.

Mvh
Smakker
Senast redigerad av Smakker 2013-11-21 kl. 19:33.
Citera
2013-11-22, 05:39
Medlem
I pku banken finns blodprov på 3,8 miljoner svenskar. I stort sett alla svenskar som är födda efter 1975. Senast det användes var när Anna Lindh mördades. Tydligen skillnad på offer och offer. Det skulle kosta miljarder att förvandla blodbanken till ett dna- sökbart heltäckande register. Tror i framtiden allafall att vi kommer ha tillgång till det här.

Men om polisen skulle få tillgång till detta register skulle dubbelmordet vara löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in