Citat:
Ursprungligen postat av
dkw
Första gånger jag postar men läser väldigt ofta:
Om vi nu ska gå vidare med spåret att GM gick "hem" någonstans i närheten av var morden skedde så borde vi ju rimligtvis kunna hämta uppgifter på _ALLA_ som bodde i närheten. Sånt finns väl lagrat nånstans?
Sen kan man börja med att lista alla män mellan 13-25 år gamla, och gräva sin in i dessa personer genom Facebook, google och andra tillvägagångssätt.
Mohammad hade en äldre syster, inte sant?
Min teori är att en kille var kär i denna syster, men fick ingen bekräftelse tillbaka. Ni vet ju själva hur det är när ens stora kärlek inte bryr sig om en. Oftast blir man helt galen, vet inte vad man ska ta sig till, deprimerad, och ledsen - för att oftast gå över till HAT mot sin "älskade".
Det är psykologi one-on-one.
GM såg sin chans att ge "igen" och knivhugger sin älsklings bror.
Med andra ord: GM och systern har en koppling.
Det är en fin teori. Men jag tror polisen finkammat familjens relationer på jakt efter motiv.
Ang boende i området, jag vågar svära på att du då finner ett hundratal, om inte mer som passar bra in på det allmänna signalement GM utgör, det skulle även jag göra, och många jag känner. Jag tror i så fall man ska leta efter personer med ungefärligt signalement och och labilare psyke. Sjukhusjournaler är strängt sekretessbelagda, också för polisen?
Gm har anknytning till Linköping, flera än han vet vad han gjort sig skyldig till, kan mycket väl sitta på hispan eller kilat vidare..