2013-11-17, 14:43
Medlem
nu vet jag inte om min fråga passar in här men jag gör ett försök.

Det jag undrar är om en f.d. säljare på Tele2 kan ha tillgång till systemet fortfarande och kan kolla upp ett abonnemang (som har Tele2 som operatör) och därmed kunna se allt som gjorts på abonnemanget, vilka nummer man ringt, sms man skickat osv?

Är det möjligt? Bryter det inte mot lagen?

Denne säljare befinner sig dock på ett annat säljföretag idag, men sägs ändå ha tillgång till samma möjligheter pga sitt jobb.
Citera
2013-11-17, 17:37
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Bonusfråga. En vän sa att en tjej på kundservice hade sagt att hon inte hört något om att Tele2 kommer få in Nexus 5 och att hon inte ens visste vad det är för mobiltelefon.
Kraven kan inte vara höga för att jobba på kundservice.
Ni har väl haft dom senaste modellerna i Nexus-serien tillgängliga för köp vid släpp?

Självklart inte, att jobba på Tele2-kundtjänst sittandes på telefon är ett otacksamt skitjobb med pisslön där du får jobba 75 eller 80%, så nej, för att börja jobba där är inte kraven inte höga alls.

De flesta är helt okunniga när det gäller telefonmodeller eller djupare frågor angående dom (även iPhone även om Tele2 har "support" för dem)
Citera
2013-11-18, 17:03
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thuge
nu vet jag inte om min fråga passar in här men jag gör ett försök.

Det jag undrar är om en f.d. säljare på Tele2 kan ha tillgång till systemet fortfarande och kan kolla upp ett abonnemang (som har Tele2 som operatör) och därmed kunna se allt som gjorts på abonnemanget, vilka nummer man ringt, sms man skickat osv?

Är det möjligt? Bryter det inte mot lagen?

Denne säljare befinner sig dock på ett annat säljföretag idag, men sägs ändå ha tillgång till samma möjligheter pga sitt jobb.

Nej det kan dom inte.
Citera
2013-11-19, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwang
Det får du nog fråga Telenor om Eller hur menar du?

Den guldiga har det varit väldigt stor efterfrågan på. När du beställde så ska du ha fått ett mail där det står vilken beräknad leveranstid som just din order har. Dock är det just beräknat och kan därför skilja sig mot för hur det faktiskt kommer att se ut.
Vill du få mer ingående information om hur det ser ut med just din order så kan du ringa hårdvaruavdelningen på telefonnummer 031-734 32 00 (knappval 1), dom kan se när leveranser kommer och ge dig en bättre uppskattad tid!
Jag ringde det numret idag. Dom hade ingen aning. Känns som att det är omöjligt att få svar på sin fråga. Börjar tröttna rejält. Jag hade förstått om det hade varit äkta guld det handlar om. Det är bara en jävla champagne färgad lur, jag förstår inte varför den tar 3 gånger så lång tid än den svarta exempelvis.
Citera
2013-11-19, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Jag ringde det numret idag. Dom hade ingen aning. Känns som att det är omöjligt att få svar på sin fråga. Börjar tröttna rejält. Jag hade förstått om det hade varit äkta guld det handlar om. Det är bara en jävla champagne färgad lur, jag förstår inte varför den tar 3 gånger så lång tid än den svarta exempelvis.

Eftersom efterfrågan är så pass stor, räcker inte leveranserna operatörerna får från Apple. Telia har beräknad leverans på den guldfärgade telefonen i januari.

De svenska operatörerna kan inte heller kräva fler telefoner än vad de får, eftersom det är hög efterfrågan på den i alla länder.
Citera
2013-11-19, 20:28
Avslutad
Fick ett meddelande från Comviq idag att Kompis surf 70 kommer att utgå from 14/1 pga "att förenkla prislistan".
Det var ett komiskt sätt att förklara en prishöjning, medKompis surf får man 1GB för 40kr+30kr i ringpott.
Nu blir det i stället Surf 1GB för 55kr, med vilken prisplan ringer man med då när man köper Surf för 55kr?
Tror ni att folk är för obegåvade för att förstå dom nuvarande prislistorna ?
Citera
2013-11-19, 21:15
Medlem
LumpYourHeads avatar
Hellooo, hoppas någon kan hjälpa mig!
Jag står för ett abonnemang som min äldsta syster använder (men betalar för via sin egna bank). Den kommer att gå ut nu i februari och jag undrar om hon kan förlänga den utan att ha min tillåtelse?
När hon skaffade sitt abonnemang i mitt namn för snart 2 år sedan så behövde jag inte behövde skriva på någonting (hon bara frågade efter om det var okej).
Så jag undrar OM jag måste fixa sådana ''överlåtelse-blanketter av abonnemang'' och vart kan jag hitta dem (hittar bara för telenor: http://www.telenor.se/privat/kundservice/abonnemang/overlatelse.html)? eller måste hon ha mitt godkännande på något vis för att förlänga sitt abonnemang?

Om hon lyckades med att skaffa abonnemang i mitt namn utan att jag behövde godkänna på någon blankett eller någonting dylikt, kommer det bli svårare för henne att förlänga om vi bor i olika städer eller har det inte med saken att göra? //LYH
Citera
2013-11-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LumpYourHead
Hellooo, hoppas någon kan hjälpa mig!
Jag står för ett abonnemang som min äldsta syster använder (men betalar för via sin egna bank). Den kommer att gå ut nu i februari och jag undrar om hon kan förlänga den utan att ha min tillåtelse?
När hon skaffade sitt abonnemang i mitt namn för snart 2 år sedan så behövde jag inte behövde skriva på någonting (hon bara frågade efter om det var okej).
Så jag undrar OM jag måste fixa sådana ''överlåtelse-blanketter av abonnemang'' och vart kan jag hitta dem (hittar bara för telenor: http://www.telenor.se/privat/kundservice/abonnemang/overlatelse.html)? eller måste hon ha mitt godkännande på något vis för att förlänga sitt abonnemang?

Om hon lyckades med att skaffa abonnemang i mitt namn utan att jag behövde godkänna på någon blankett eller någonting dylikt, kommer det bli svårare för henne att förlänga om vi bor i olika städer eller har det inte med saken att göra? //LYH
Delvis. Hon kan förlänga abonnemanget själv via Tele2s hemsida, och då behöver du inte vara inblandad i processen. Det som däremot kan ställa till det i så fall är som du skriver, att ni bor i olika städer, för telefonen skickas nämligen dit du är folkbokförd om man beställer på Tele2.se, och ska hon hämta ut den på posten så måste hon ha din+hennes legitimation med sig.

Ska hon teckna i butik så kanske det går om hon har någon typ av fullmakt med sig från dig, men jag är inte helt säker på det svaret. Utan något sånt så ska det i alla fall inte gå.

Annars om ni vill överlåta abonnemanget till henne så finns blankett att hitta under Tele2.se -> Kundservice -> Mobiltelefoni -> Villkor & Blanketter (lite längre ner), eller om du klickar här. En överlåtelse kostar 200 kr att genomföra och behandlas inom en vecka från att Tele2 har fått in blanketten
Citera
2013-11-19, 23:55
Medlem
LumpYourHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwang
Delvis. Hon kan förlänga abonnemanget själv via Tele2s hemsida, och då behöver du inte vara inblandad i processen. Det som däremot kan ställa till det i så fall är som du skriver, att ni bor i olika städer, för telefonen skickas nämligen dit du är folkbokförd om man beställer på Tele2.se, och ska hon hämta ut den på posten så måste hon ha din+hennes legitimation med sig.

Ska hon teckna i butik så kanske det går om hon har någon typ av fullmakt med sig från dig, men jag är inte helt säker på det svaret. Utan något sånt så ska det i alla fall inte gå.

Annars om ni vill överlåta abonnemanget till henne så finns blankett att hitta under Tele2.se -> Kundservice -> Mobiltelefoni -> Villkor & Blanketter (lite längre ner), eller om du klickar här. En överlåtelse kostar 200 kr att genomföra och behandlas inom en vecka från att Tele2 har fått in blanketten
Hon måste väl ändå fylla i mina nya uppgifter på Tele2 om hon ska förlänga abonnemanget? Inte så lätt för henne att få mobilen då, mohaha! Vet inte riktigt hur det fungerar, men jag minns att hon inte behövde ha med sig mitt id-kort när hon hämtade ut telefonen?
Och om någon ska ha fullmakt på en annan person så måste väl båda vara delaktiga vid tillfället då det skapas? Tack så mycket för blanketten!
Citera
2013-11-20, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Fick ett meddelande från Comviq idag att Kompis surf 70 kommer att utgå from 14/1 pga "att förenkla prislistan".
Det var ett komiskt sätt att förklara en prishöjning, medKompis surf får man 1GB för 40kr+30kr i ringpott.
Nu blir det i stället Surf 1GB för 55kr, med vilken prisplan ringer man med då när man köper Surf för 55kr?
Tror ni att folk är för obegåvade för att förstå dom nuvarande prislistorna ?

De har ju Comviq Kompis 95 kr nu där ingår 1 Gig surf/månad och du får ringa för 95 kr tycker jag känns som bättre deal än att betala 40 kr för surfen och ringa för 30
Citera
2013-11-20, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
De har ju Comviq Kompis 95 kr nu där ingår 1 Gig surf/månad och du får ringa för 95 kr tycker jag känns som bättre deal än att betala 40 kr för surfen och ringa för 30

Jag använder mobilen nästan uteslutande att surfa med.
Har bindningstid fram till april sen blir det bolaget som har bästa surfvillkoren.
Enl. compricer så är det Universal telecom.
Med Kompis 95 så skulle jag snart ha flera tusen på kontot.
Senast redigerad av Wal1berg 2013-11-20 kl. 09:32.
Citera
2013-11-20, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Jag använder mobilen nästan uteslutande att surfa med.
Har bindningstid fram till april sen blir det bolaget som har bästa surfvillkoren.
Enl. compricer så är det Universal telecom.
Med Kompis 95 så skulle jag snart ha flera tusen på kontot.

Fyll på varannan månad med 95 o varannan kör datapaket 1 gig 55 kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in