2013-11-12, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Har Maxi-abonnemanget sedan kampanjen för snart 2 år sedan mot 3.
Då jag kommer upp i väldigt låga siffror när det gäller surf så behöver jag långt mycket mindre än hela 10 gb jag har tillgång till varje månad. Kan jag i vår när jag närmar mig mina 24 månader byta till Volym 1 gb och på så sätt även sänka min månadskostnad från 345 till 245?

Om ja, när ska jag höra av mig för byte? 3 månader innan kontraktet löper ut eller kan jag vänta till dagarna innan för att direkt byta över?

Bonusfråga. En vän sa att en tjej på kundservice hade sagt att hon inte hört något om att Tele2 kommer få in Nexus 5 och att hon inte ens visste vad det är för mobiltelefon.
Kraven kan inte vara höga för att jobba på kundservice.
Ni har väl haft dom senaste modellerna i Nexus-serien tillgängliga för köp vid släpp?
Yes, det stämmer. Du kan ringa in dagen innan men du kan även ringa in ca en månad i förväg så kan kundtjänst schemalägga ett prisplansbyte. Vill du däremot säga upp (dvs stänga ner ditt abonnemang helt och hållet) så bör du höra av dig 3 månader i förväg då du har tre månaders uppsägningstid.

Nej, telefoner är inget som kundtjänst supporterar (mer än surf/mms-inställningar) så det finns inget som helst behov av att kundtjänst kan telefonmodeller. Det finns heller ingen lista tillgänglig för kundtjänst över vilka telefoner som kommer att tas in i framtiden, det enda kundtjänst har att gå på är hemsidan (samma som kunderna ser). Dock kan de säkerligen ta det vidare till rätt person eller höra med hårdvaruavdelningen om man verkligen vill veta
Citera
2013-11-12, 09:03
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwang
Tack för ett snabbt och utförligt svar!

Nu vet jag inte om du jobbar på Tele2 eller bara är kunnig i hur det fungerar där men om du gör det, skulle du inte kunna kolla upp med någon som kan veta hur planerna ser ut för Nexus 5 hos Tele2?
Citera
2013-11-12, 21:34
Medlem
gizmo82s avatar
Jag har abonnemanget Maxi unlimited 345:- just nu.
Och det börjar närma sig sitt slut nu. Det är väl ganska många som nappade på detta schyssta erbjudande.
Kommer det komma ett liknande schysst erbjudande från tele2?

Ser att tele2 nu har volym 10gb för 449:-/månaden. Väljer jag samsung s4 så måste jag betala 599:-/månaden
Det är 254:- plus. Och det har jag inte lust att betala.

Finns inget abonnemang i dagsläget som är lika bra som Maxi unlimited.
Citera
2013-11-12, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gizmo82
Och det börjar närma sig sitt slut nu. Det är väl ganska många som nappade på detta schyssta erbjudande.

Ser att tele2 nu har volym 10gb för 449:-/månaden. Väljer jag samsung s4 så måste jag betala 599:-/månaden

Nej, det finns inget lika bra abonnemang. Galaxy S4 kostar som följer med fastprisabonnemang och 10GB surf:
Tre: 499kr/månad
Tele2: 599kr/månad
Telenor: 599kr/månad
Telia: 719kr/månad
Citera
2013-11-14, 02:03
Medlem
Citat:
Tack för ett snabbt och utförligt svar!

Nu vet jag inte om du jobbar på Tele2 eller bara är kunnig i hur det fungerar där men om du gör det, skulle du inte kunna kolla upp med någon som kan veta hur planerna ser ut för Nexus 5 hos Tele2?
Sökte på sidan, och telefonen har dykt upp där nu ser jag
http://www.tele2.se/mobiltelefoner/lg-nexus-5
Beräknat leveransdatum står som 20:e november!

Citat:
Ursprungligen postat av gizmo82

Det cammen3 skriver stämmer alldeles utmärkt.
I dagsläget finns det inget liknande Maxi Unlimited, men det kanske kommer att komma senare, det är det ingen som vet. Dock så blir vissa kunder just nu uppringda och får förlänga abonnemanget Maxi Unlimited plus en ny telefon för "bara" 100-150 kr extra per månad. Det är ett begränsat antal kunder som rings "på test" för att känna på marknaden, och det erbjudandet är inget som man kan påverka eller "tjata sig till", utan det är ENBART dom kunder som blir uppringda som får erbjudandet. Det kan dock hända att fler får det senare ifall det visar sig vara positivt!
Citera
2013-11-14, 18:57
Medlem
Ser att alla iPhones sålda av Tele2 från och med 13e november kommer vara olåsta. Kan vi som köpt våra 5s tidigare att kunna kräva upplåsning eller är det tekniskt omöjligt?
Senast redigerad av honungsmjolk 2013-11-14 kl. 18:59.
Citera
2013-11-15, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honungsmjolk
Ser att alla iPhones sålda av Tele2 från och med 13e november kommer vara olåsta. Kan vi som köpt våra 5s tidigare att kunna kräva upplåsning eller är det tekniskt omöjligt?
Nej det kan du/ni inte, i alla fall inte i dagsläget.
Tekniskt omöjligt är det inte, en telefon kan låsas upp från dag 1 om så behövs. Men det är strängt förbjudet om det inte gäller ett extremt undantagsfall, så rent praktiskt så är det omöjligt.
Citera
2013-11-16, 19:34
Medlem
Hur ser det ut med leveranserna av den guldiga 5s? Beställde en den 25e den har fortfarande inte ens skickats.
Citera
2013-11-16, 21:42
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Hur ser det ut med leveranserna av den guldiga 5s? Beställde en den 25e den har fortfarande inte ens skickats.
Om du nu missat det på hemsidan: "Leveranstid: 6-8 veckor"
http://www.tele2.se/mobiltelefoner/apple-iphone-5s-16gb?color=gold
Citera
2013-11-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
hur aktiverar man ett "surf sim" , från telenor, har en Samsung S.
Det får du nog fråga Telenor om Eller hur menar du?

Citat:
Citat:
Den guldiga har det varit väldigt stor efterfrågan på. När du beställde så ska du ha fått ett mail där det står vilken beräknad leveranstid som just din order har. Dock är det just beräknat och kan därför skilja sig mot för hur det faktiskt kommer att se ut.
Vill du få mer ingående information om hur det ser ut med just din order så kan du ringa hårdvaruavdelningen på telefonnummer 031-734 32 00 (knappval 1), dom kan se när leveranser kommer och ge dig en bättre uppskattad tid!
Citera
2013-11-17, 02:06
Medlem
Citat:
Det är ifall du beställer NU. Notera att jag skrev jag beställde på releasedagen 25e. Då var det 2-3 veckor angivet.
Citera
2013-11-17, 13:23
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Det är ifall du beställer NU. Notera att jag skrev jag beställde på releasedagen 25e. Då var det 2-3 veckor angivet.
Korrekt, men du skrev att den fortfarande inte ens skickats vilket med andra ord borde betyda 6-8 veckor även för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in