2013-11-20, 01:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Hur orkar du? Att du ens orkar lägga ner tid på att argumentera med ett troll.

Jag har ca 5000 fler inlägg än dig. Vet inte om man kan kallas troll då
Citera
2013-11-20, 01:42
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag menar lite för att bli en Del Piero så måste du offra dig lite. Inte bara flytta och flytta och flytta...

Jag är extremt seriös. Jag vill vet exakt hur du tycker Zlatan är bättre än Brolin fastän Z inte vunnit ett skit för Sverige i varken EM eller VM? Snälla tala om det för mig? Är nyfiken.

Exakt 2.3 gånger bättre enligt de senaste undersökningarna från UEFA.
Citera
2013-11-20, 01:48
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Jag är extremt seriös. Jag vill vet exakt hur du tycker Zlatan är bättre än Brolin fastän Z inte vunnit ett skit för Sverige i varken EM eller VM? Snälla tala om det för mig? Är nyfiken.

Han har presterat betydligt bättre, i alla möjliga svåra lägen. Att laget han spelar med är sämre än det Brolin spelade med ska inte missgynna Zlatan. Men du verkar inte förstå det. Och att du inte erkänner dig som troll är knappast positivt i den här diskussionen.
Citera
2013-11-20, 01:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Exakt 2.3 gånger bättre enligt de senaste undersökningarna från UEFA.

Det där bryr jag mig inte ett skit om. Jag bryr mig om hur mycket kärlek en spelare ger. Brolin mot brassarna 94 100% han ägde matchen. Ibra det bästa jag sett honom. Mot grekerna i EM drygt 60%
Citera
2013-11-20, 01:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Han har presterat betydligt bättre, i alla möjliga svåra lägen. Att laget han spelar med är sämre än det Brolin spelade med ska inte missgynna Zlatan. Men du verkar inte förstå det. Och att du inte erkänner dig som troll är knappast positivt i den här diskussionen.

Men förstår inte varför du snackar om troll. Om vissa anser Z som tidernas bästa så måste man väl få tycka till utan att bli betraktad som troll?
Citera
2013-11-20, 12:16
Bannlyst
Citat:
Zlatan kommer alltid vara ihågkommen för en massa unika, enbart positiva saker. Det är en sorts legendstatus på Zlatan större än Del Piero och Totti. Det är inte nådigt.

Jag tror ändå Zlatan lirar VM 2018 om Sverige når dit. Om så det är att han lagt av ett år innan. Sådan status har han. Dessutom hoppas jag på rekord i antal EM-mål totalt under nästa mästerskap. Jag tror rekordet är på nio mål.

Här näst är det titlar med PSG som gäller. Så många ligatitlar som möjligt, så många skytteligor som möjligt, så många magiska mål och matchprestationer och assist som möjligt. Krön det med medalj i EM 2016 eller VM 2018, samt med en CL-titel där han är direkt avgörande, ja då kommer han räknas som den bästa centralanfallaren sedan brasse-Ronaldo. Det tycker jag iofs han redan överlägset är. Vem fan har varit bättre som CF än honom under 2000-talet, om man ser till en hel karriär? Inte en jävel är svaret. Och folk tycker på allvar att RvP, Falcao, Suarez och Lewa är på Zlatans nivå...

Vi har inte sett det sista av Zlatan. Var så säkra.
Ingen kan förneka att Zlatan är en jävligt bra fotbollsspelare, men varför likställa honom i samma mening som Zanetti, Del Piero, Maldini, Totti när det kommer till legender? Vill mer än gärna höra dig hur du kan kommit fram till den slutsatsen...

Det är närmast en allmänbildning att Thierry Henry, Sjevtjenko, van Nistelrooy, Inzaghi, Henrik Larsson, Eto'o och säkert fler till har gjort en bättre karriär, utifrån mål naturligtvis, än vad Zlatan lyckades åstadkomma med under hela 00-talet. Jag förstår att det är mycket svårt att försöka se utanför ens egen lilla värld som Zlatanist, men försök göra det ändå

Citat:
Han har så mycket rekord, världens överlägset bästa renodlade forward.

Vem fan har vunnit skytteligan med två olika Serie A-klubbar?
Vem fan har blivit utsett till Serie A:s bästa utländska spelare fem gånger?
Vem kommer bli Sveriges överlägset bästa landslagsmålskytt?
Vem är det som kommer ha flest ligatitlar med så många olika klubbar?
Vem har vunnit stora skytteligor för ligan med tre olika lag?
Vem har gjort minst två EM-mål tre mästerskap i rad?
Vem har gått för mest transfersummor? Eller högst?
Vem har 8 guldbollar?
Vem är Sveriges största idrottsman sedan Borg? Vem är större än Borg och Zlatan?
Vem är Sveriges mest inflytelserika person?
Vem är Sveriges bästa spelare genom tiderna?
Vem är Nordens bästa spelare genom tiderna?
Vem är det som gör Inter, Milan och PSG till vinnare efter lång ligatiteltorka?
Vem överträffar alltid sig själv?
Men du, gillar du verkligen att göra dig själv till ett åtlöje inför Flashback?
Låt mig dissekera ditt argument en efter en (som jag har fetmarkerat):

1. Du tar knappast hänsyn till att det finns spelare som har haft en betydligt viktigare roller, men som hamnat i skymundan p.g.a Zlatans mål? I ärlighetens namn så tycker jag personligen att sådana priser är en subjektiv sådan, likt den europeiska guldbollen.

2. Maxwell?

3. Du är väl högst medveten om att Zlatan vann årets guldboll p.g.a den svaga konkurrensen? Helt enkelt för att ingen svensk fotbollsspelare för tillfället presterar tillräckligt nog i den europeiska toppen. Finns det en enda spelare i svenska landslagstruppen (förutom Zlatan) som ens är given i ett topplag bland Europas 5-6 bästa ligor?

När Ibrahimovic vann den svenska guldbollen för ett tag sedan, så valde oddssättarna att inte ens sätta upp odds på några andra kandidater. Bara det säger att det priset är något som inte ska hänga upp i julgranen numera...

Det är fakta som man inte kan skämta bort...

Källa: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/article17795032.ab

4. Det är återigen en subjektiv fråga, för vad menas det med att vara den idrottare som har haft störst "inflytande" i svensk idrottshistoria? Men jag skulle dra slutsatsen att det är en generationsfråga och eftersom att jag aldrig haft förmånen att se Stenmark, JO-Waldner, George Scott så är man inte berättigad att svara på den frågan. Speciellt om man är ung...

5. Subjektiv fråga för hur mäter man det?

6. Vore inte det för en viss Henrik Larsson, så skulle jag ha svarat på att Ibrahimovic är den bäste svensk i vår tid. Blir annars jävligt orättvis att börja lyfta fram Liedholm, Skoglund, Nordahl för att dels fotbollen var helt annorlunda då, dels så fick inte proffs att tävla för svenska landslaget fram till hemma-VM 1958.

7. Peter Schmeichel, Laudrup, Hyppiä spelare som säkerligen har gjort en större insats, fast då måste man ta hänsyn till att bägge har helt olika spelarroller på planen än Zlatn.

8. Defensiven som inte får lika mycket uppmärksamhet, förtjänar minst lika mycket beröm som Zlatan.

9. Det beror på vem du frågar

Men vänta lite, sa du inte så här tidigare?

Citat:
Du vet mycket väl att du använder statistik på helt fel sätt. Du måste se anledningarna bakom, och det vet du också. Men i ditt Zlatan-hat så struntar du i det och är enbart ute efter att provocera. Så nu vet vi var du står såväl intellektuellt som kunskapsmässigt.
Smått komiskt när det slår tillbaks mot en själv
Citera
2013-11-20, 12:40
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippu
Ingen kan förneka att Zlatan är en jävligt bra fotbollsspelare, men varför likställa honom i samma mening som Zanetti, Del Piero, Maldini, Totti när det kommer till legender? Vill mer än gärna höra dig hur du kan kommit fram till den slutsatsen...

Det är närmast en allmänbildning att Thierry Henry, Sjevtjenko, van Nistelrooy, Inzaghi, Henrik Larsson, Eto'o och säkert fler till har gjort en bättre karriär, utifrån mål naturligtvis, än vad Zlatan lyckades åstadkomma med under hela 00-talet. Jag förstår att det är mycket svårt att försöka se utanför ens egen lilla värld som Zlatanist, men försök göra det ändå

Men du, gillar du verkligen att göra dig själv till ett åtlöje inför Flashback?
Låt mig dissekera ditt argument en efter en (som jag har fetmarkerat):

1. Du tar knappast hänsyn till att det finns spelare som har haft en betydligt viktigare roller, men som hamnat i skymundan p.g.a Zlatans mål? I ärlighetens namn så tycker jag personligen att sådana priser är en subjektiv sådan, likt den europeiska guldbollen.

2. Maxwell?

3. Du är väl högst medveten om att Zlatan vann årets guldboll p.g.a den svaga konkurrensen? Helt enkelt för att ingen svensk fotbollsspelare för tillfället presterar tillräckligt nog i den europeiska toppen. Finns det en enda spelare i svenska landslagstruppen (förutom Zlatan) som ens är given i ett topplag bland Europas 5-6 bästa ligor?

När Ibrahimovic vann den svenska guldbollen för ett tag sedan, så valde oddssättarna att inte ens sätta upp odds på några andra kandidater. Bara det säger att det priset är något som inte ska hänga upp i julgranen numera...

Det är fakta som man inte kan skämta bort...

Källa: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/article17795032.ab

4. Det är återigen en subjektiv fråga, för vad menas det med att vara den idrottare som har haft störst "inflytande" i svensk idrottshistoria? Men jag skulle dra slutsatsen att det är en generationsfråga och eftersom att jag aldrig haft förmånen att se Stenmark, JO-Waldner, George Scott så är man inte berättigad att svara på den frågan. Speciellt om man är ung...

5. Subjektiv fråga för hur mäter man det?

6. Vore inte det för en viss Henrik Larsson, så skulle jag ha svarat på att Ibrahimovic är den bäste svensk i vår tid. Blir annars jävligt orättvis att börja lyfta fram Liedholm, Skoglund, Nordahl för att dels fotbollen var helt annorlunda då, dels så fick inte proffs att tävla för svenska landslaget fram till hemma-VM 1958.

7. Peter Schmeichel, Laudrup, Hyppiä spelare som säkerligen har gjort en större insats, fast då måste man ta hänsyn till att bägge har helt olika spelarroller på planen än Zlatn.

8. Defensiven som inte får lika mycket uppmärksamhet, förtjänar minst lika mycket beröm som Zlatan.

9. Det beror på vem du frågar

Men vänta lite, sa du inte så här tidigare?

Smått komiskt när det slår tillbaks mot en själv

Zlatan har ju en legendstatus som är större än dessa spelare ur ett globalt perspektiv. an är både en skickligare spelare och betydligt mer mytomspunnen. Möjligtvis att Totti är på samma nivå. Man behöver inte vara 10 år i en klubb för att bli en legend.

Du drar alltså fram enbart poachers (målskyttar) som bättre än Zlatan... Där många inte ens gjort lika många mål som den betydligt mer mångfacetterade Zlatan. Smidigt... Dessutom är det bara Henry som är jämförbar.

Du tror på allvar att fem priser av samma sort i en av världens bästa ligor är oförtjänta... Om du hade sett Serie A så hade det varit uppenbart att Zlatan har varit den överlägset bästa internationella spelaren i ligan under 00-talet om man ser över tid.

Maxwell är duktig han med. Men se spelet bakom. En av världens tio bästa vänsterbackar styr inte laget på samma sätt som en världsklass-anfallare.

Givevetvis är konkurrensen svag, men han hade slagit Henke och Ljungberg med lätthet även om de hade peakat de senaste fem åren. Priset är så seriöst det kan bli, men Zlatan är bara totalt överlägsen.

Zlatan är vår största idrottare i den största sporten. Det är bara Borg och J-O, som jag glömde, som kan mäta sig med honom. Resten av de svenska idrottshjältarna höll på med pseudo-idrotter. Jag hoppas George Scott var ett ironiskt skämt.

Mest utrymme i pressen. Mest citerade personen. Största idolen. Det är lättundersökt och gör honom otroligt inflytelse-full. Man ska inte dra billiga poäng om att han har mer indirekt makt än de lagstiftande politikerna, men bortom dem är han tämligen onårbar.

Henke-diskussionen har jag redan tagit ett dussin gånger. Kort sagt: Zlatan har mer priser, mer titlar, bättre individuella prestationer i landslaget, bättre individuella prestationer i klubblagen, och har som spelare betydligt bättre egenskaper.

Det är bara Laudrup som kommer i närheten.

Är Zlatan viktigare än defensiven så förtjänar han givetvis mer beröm. Har man sett matcherna med rätt bakomliggande kunskap så ser man det.

Mm, det gjorde jag. Och det är väl tämligen uppenbart för alla utom dig att jag kunnat stärka mina resonemang.
Citera
2013-11-20, 14:31
Medlem
Citat:
Jag tror ärligt landslaget skulle presenterat bättre överlag utan Zlatan. Vilket visats sig i matcher mot t.ex Holland. Hela laget höjer sig utan att de behöver bry sig om Z och de kan visa själva att de kan spela boll.

Förutom ett skit i CL + landslag = det som betyder mest. Han gick till semi med Barca vilket i sig är ett nederlag sett till laget han spelade i.

Lek med tanken att Zlatans föräldrar hade valt att flytta till Lissabon istället för Malmö.
Det var självklart att Portugal skulle vinna mot Sverige igår, men tänk om både Ronaldo och Zlatan hade spelat för Portugal. Vilken slakt det hade blivit. Sverige gjorde, tack vare Zlatan, ett tappert försök att kanske inte vinna, men åtminstone spela oavgjort.

Om däremot Portugal spelat utan Ronaldo mot Sverige med Zlatan hade utgången varit mer oviss.
Portugal utan Ronaldo mot Sverige utan Zlatan hade Portugal lugnt vunnit.
Citera
2013-11-20, 15:15
Medlem
Vem är Sveriges största idrottsman sedan Borg? Vem är större än Borg och Zlatan?

Visst är Zlatan en av våra största fotbollspelare genom tiderna men Sveriges största idrottsman genom tiderna, nja.
Zlatan är knappast en större idrottsman än vad te.x Ingemar Stenmark var. Ta och googla lite innan du slänger ur dig slumpmässiga uttalanden.
Citera
2013-11-20, 15:18
Medlem
Mellbergans avatar
Jag har nog aldrig sett Zlatan så ledsen som han var på intervjun igår på TV4.

Zlatan var än dock mycket bra igår. Euforin vid hans andra mål var mycket hög, men det räckte tyvärr inte ändå. Zlatan får av mig högsta betyg sammanlagt på detta kval(Pay-Off inräknat). Problemet är bara det att vi inte har några mer svenska spelare som är i närheten av hans kaliber. Det är också därför vi inte klarade av att vinna mot Tyskland eller Portugal.

Väldigt tråkigt att Sverige missar detta VM äventyret nu i Brasilien. Speciellt med tanke på att vi förmodligen aldrig kommer att ha en spelare av Zlatans kaliber i framtida VM-slutspel. Som kan göra det där lilla extra mot de stora lagen, om de resterande svenskarna spelarna inte klarar av. Nu är det kört.

Zlatan är och förblir vara en sann legend. Jag älskar fan denna mannen. Ligger förövrigt nu på 48 gjorda mål i landslaget av 96 matcher. Vilket ger ett exakt snitt på 0.5 mål/match.

Sista och slutgiltiga målet lär väl vara ett EM-guld för Zlatan..

Citat:
– Det var nog sista försöket att nå VM med landslaget för min del. Så långt fram spelar jag nog inte i landslaget.
- Från Zlatans app
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-20 kl. 15:24.
Citera
2013-11-20, 15:21
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Urgh

Visst är Zlatan en av våra största fotbollspelare genom tiderna men Sveriges största idrottsman genom tiderna, nja.
Zlatan är knappast en större idrottsman än vad te.x Ingemar Stenmark var. Ta och googla lite innan du slänger ur dig slumpmässiga uttalanden.

Världens största alpinist som råkar leva i ett snöland blir inte större än en top-5 spelare i fotboll so har alla förutsättningar emot sig.
Citera
2013-11-20, 15:25
Medlem
Verkar som att Zlatan inte kommer att lyckas med att någongång vinna europacup eller EM/VM.

Vilket gör att han blir ihågkommen som en briljant spelare och en av de främsta, med främsta merit att ha vunnit ligan i många olika klubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in