Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Zlatan kommer alltid vara ihågkommen för en massa unika, enbart positiva saker. Det är en sorts legendstatus på Zlatan större än Del Piero och Totti. Det är inte nådigt.
Jag tror ändå Zlatan lirar VM 2018 om Sverige når dit. Om så det är att han lagt av ett år innan. Sådan status har han. Dessutom hoppas jag på rekord i antal EM-mål totalt under nästa mästerskap. Jag tror rekordet är på nio mål.
Här näst är det titlar med PSG som gäller. Så många ligatitlar som möjligt, så många skytteligor som möjligt, så många magiska mål och matchprestationer och assist som möjligt. Krön det med medalj i EM 2016 eller VM 2018, samt med en CL-titel där han är direkt avgörande, ja då kommer han räknas som den bästa centralanfallaren sedan brasse-Ronaldo. Det tycker jag iofs han redan överlägset är.
Vem fan har varit bättre som CF än honom under 2000-talet, om man ser till en hel karriär? Inte en jävel är svaret. Och folk tycker på allvar att RvP, Falcao, Suarez och Lewa är på Zlatans nivå...
Vi har inte sett det sista av Zlatan. Var så säkra.
Ingen kan förneka att Zlatan är en jävligt bra fotbollsspelare, men varför likställa honom i samma mening som Zanetti, Del Piero, Maldini, Totti när det kommer till legender? Vill mer än gärna höra dig hur du kan kommit fram till den slutsatsen...

Det är närmast en allmänbildning att Thierry Henry, Sjevtjenko, van Nistelrooy, Inzaghi, Henrik Larsson, Eto'o och säkert fler till har gjort en bättre karriär, utifrån mål naturligtvis, än vad Zlatan lyckades åstadkomma med under hela 00-talet. Jag förstår att det är mycket svårt att försöka se utanför ens egen lilla värld som Zlatanist, men försök göra det ändå
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Han har så mycket rekord, världens överlägset bästa renodlade forward.
Vem fan har vunnit skytteligan med två olika Serie A-klubbar?
Vem fan har blivit utsett till Serie A:s bästa utländska spelare fem gånger?
Vem kommer bli Sveriges överlägset bästa landslagsmålskytt?
Vem är det som kommer ha flest ligatitlar med så många olika klubbar?
Vem har vunnit stora skytteligor för ligan med tre olika lag?
Vem har gjort minst två EM-mål tre mästerskap i rad?
Vem har gått för mest transfersummor? Eller högst?
Vem har 8 guldbollar?
Vem är Sveriges största idrottsman sedan Borg? Vem är större än Borg och Zlatan?
Vem är Sveriges mest inflytelserika person?
Vem är Sveriges bästa spelare genom tiderna?
Vem är Nordens bästa spelare genom tiderna?
Vem är det som gör Inter, Milan och PSG till vinnare efter lång ligatiteltorka?
Vem överträffar alltid sig själv?
Men du, gillar du verkligen att göra dig själv till ett åtlöje inför Flashback?
Låt mig dissekera ditt argument en efter en (som jag har fetmarkerat):
1. Du tar knappast hänsyn till att det finns spelare som har haft en betydligt viktigare roller, men som hamnat i skymundan p.g.a Zlatans mål? I ärlighetens namn så tycker jag personligen att sådana priser är en subjektiv sådan, likt den europeiska guldbollen.
2. Maxwell?
3. Du är väl högst medveten om att Zlatan vann årets guldboll p.g.a den svaga konkurrensen? Helt enkelt för att ingen svensk fotbollsspelare för tillfället presterar tillräckligt nog i den europeiska toppen. Finns det en enda spelare i svenska landslagstruppen (förutom Zlatan) som ens är given i ett topplag bland Europas 5-6 bästa ligor?
När Ibrahimovic vann den svenska guldbollen för ett tag sedan, så valde oddssättarna att inte ens sätta upp odds på några andra kandidater. Bara det säger att det priset är något som inte ska hänga upp i julgranen numera...
Det är fakta som man inte kan skämta bort...
Källa: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/article17795032.ab
4. Det är återigen en subjektiv fråga, för vad menas det med att vara den idrottare som har haft störst "inflytande" i svensk idrottshistoria? Men jag skulle dra slutsatsen att det är en generationsfråga och eftersom att jag aldrig haft förmånen att se Stenmark, JO-Waldner, George Scott så är man inte berättigad att svara på den frågan. Speciellt om man är ung...
5. Subjektiv fråga för hur mäter man det?
6. Vore inte det för en viss Henrik Larsson, så skulle jag ha svarat på att Ibrahimovic är den bäste svensk i vår tid. Blir annars jävligt orättvis att börja lyfta fram Liedholm, Skoglund, Nordahl för att dels fotbollen var helt annorlunda då, dels så fick inte proffs att tävla för svenska landslaget fram till hemma-VM 1958.
7. Peter Schmeichel, Laudrup, Hyppiä spelare som säkerligen har gjort en större insats, fast då måste man ta hänsyn till att bägge har helt olika spelarroller på planen än Zlatn.
8. Defensiven som inte får lika mycket uppmärksamhet, förtjänar minst lika mycket beröm som Zlatan.
9. Det beror på vem du frågar
Men vänta lite, sa du inte så här tidigare?
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Du vet mycket väl att du använder statistik på helt fel sätt. Du måste se anledningarna bakom, och det vet du också. Men i ditt Zlatan-hat så struntar du i det och är enbart ute efter att provocera. Så nu vet vi var du står såväl intellektuellt som kunskapsmässigt.
Smått komiskt när det slår tillbaks mot en själv