2013-11-20, 01:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Vänta vänta.. nu hänger jag inte med?
Om nu landslaget är DÅLIGT - tror du det blir bättre om den BÄSTA spelare inte är med?

Jag håller med om att landslaget är dåligt - eftersom det inte finns någon bakom Zlatan. Men på vilket sätt skulle resten av laget bli BÄTTRE utan Zlatan?
Klart som fan dom inte skulle bli.
Du kan inte jämföra med landslaget för 10år sedan när det fanns flera profiler.

Jag tror ärligt landslaget skulle presenterat bättre överlag utan Zlatan. Vilket visats sig i matcher mot t.ex Holland. Hela laget höjer sig utan att de behöver bry sig om Z och de kan visa själva att de kan spela boll.

Citat:
Han har vunnit det "mesta" förutom CL med klubblag.
Landslag... ja, vad ska man säga. De flesta har inte vunnit något med landslag (mästerskap varannat år, om laget ens kvalar).

Förutom ett skit i CL + landslag = det som betyder mest. Han gick till semi med Barca vilket i sig är ett nederlag sett till laget han spelade i.
Citera
2013-11-20, 01:13
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag tror ärligt landslaget skulle presenterat bättre överlag utan Zlatan. Vilket visats sig i matcher mot t.ex Holland. Hela laget höjer sig utan att de behöver bry sig om Z och de kan visa själva att de kan spela boll.

Förutom ett skit i CL + landslag = det som betyder mest. Han gick till semi med Barca vilket i sig är ett nederlag sett till laget han spelade i.

T.ex Holland säger du. Skräll att du kommer med det exemplet - ja, Sverige gjorde det jättebra som slog ett redan klart Holland, inget snack om saken. Men det betyder inte att man är bättre utan landets bästa spelare.

Ja, så säg ett till exempel? Zlatan har burit fram Sverige - att påstå något annat.. det är liksom inte ens diskuterbart. Det är ingen åsikt.

Ja, han kom "bara" till semi med Barcelona. MEN. Han var inte den stora stjärnan där. Då är det alltså MESSIS FEL!
Med samma logik. Förlorar ett land/lag så är det den stora stjärnas fel.
Citera
2013-11-20, 01:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Du säger att han inte vunnit ett skit.
Det har INGET att göra med hur hatad/älskad han är i någon klubb. Självklart är han inte "stor" i någon klubb eftersom han stannat för kort stund.

Men där har du det lite. Om han stannat i t.ex Juve hade han säkert varit megastor där fastän han aldrig vann CL. Men för att han varit en sådan hoppjerka mellan klubbar så har han aldrig blivit just megastor utan mer bara en svikare. För Sverige vad är han gjort där då? Har han vunnit VM brons som Brolin gjort? Nej han har varit bra ibland som i matcher i EM senast mot Frankrike som inte betydde ett skit. = bra när det inte gäller ett skit. Det säger jag INTE för att vara orättvis utan bara som en som följt hans karriär och vet så väl när det verkligen gäller så levererar Zlatan inte skit.
Citera
2013-11-20, 01:17
Medlem
anteri17s avatar
Han har så mycket rekord, världens överlägset bästa renodlade forward.

Vem fan har vunnit skytteligan med två olika Serie A-klubbar?
Vem fan har blivit utsett till Serie A:s bästa utländska spelare fem gånger?
Vem kommer bli Sveriges överlägset bästa landslagsmålskytt?
Vem är det som kommer ha flest ligatitlar med så många olika klubbar?
Vem har vunnit stora skytteligor för ligan med tre olika lag?
Vem har gjort minst två EM-mål tre mästerskap i rad?
Vem har gått för mest transfersummor? Eller högst?
Vem har 8 guldbollar?
Vem är Sveriges största idrottsman sedan Borg? Vem är större än Borg och Zlatan?
Vem är Sveriges mest inflytelserika person?
Vem är Sveriges bästa spelare genom tiderna?
Vem är Nordens bästa spelare genom tiderna?
Vem är det som gör Inter, Milan och PSG till vinnare efter lång ligatiteltorka?
Vem överträffar alltid sig själv?
Citera
2013-11-20, 01:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
T.ex Holland säger du. Skräll att du kommer med det exemplet - ja, Sverige gjorde det jättebra som slog ett redan klart Holland, inget snack om saken. Men det betyder inte att man är bättre utan landets bästa spelare.

Ja, så säg ett till exempel? Zlatan har burit fram Sverige - att påstå något annat.. det är liksom inte ens diskuterbart. Det är ingen åsikt.

Ja, han kom "bara" till semi med Barcelona. MEN. Han var inte den stora stjärnan där. Då är det alltså MESSIS FEL!
Med samma logik. Förlorar ett land/lag så är det den stora stjärnas fel.

Nja vi slog Spanien utan Z också. Enda matchen tillsammans med Holland på senare år som vi slagit en av de stora. Det gjorde vi utan Zlatan.

Ja det var det bästa han kommit i CL, med ett av tidernas bästa lag. Inte undra på att Sverige inte når VM med han i laget.
Citera
2013-11-20, 01:22
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Men där har du det lite. Om han stannat i t.ex Juve hade han säkert varit megastor där fastän han aldrig vann CL. Men för att han varit en sådan hoppjerka mellan klubbar så har han aldrig blivit just megastor utan mer bara en svikare. För Sverige vad är han gjort där då? Har han vunnit VM brons som Brolin gjort? Nej han har varit bra ibland som i matcher i EM senast mot Frankrike som inte betydde ett skit. = bra när det inte gäller ett skit. Det säger jag INTE för att vara orättvis utan bara som en som följt hans karriär och vet så väl när det verkligen gäller så levererar Zlatan inte skit.

Hoppjerka - jo, kanske. Men han bytte från Ajax till Juventus, ett steg i rätt riktning i karrärien.
Sedan blir Juventus tvångsnedflyttade - han har varit i klubben i 2år och på väg uppåt i karriären, självklart lämnar han. Och vinner ligan 3år till (2år tidigare med Juventus).

Sedan tar han ytterligare ett kliv till Barcelona - ett år som kan ses som misslyckat trots alla pokaler och 16mål - inte så lätt när man hamnar i frysboxen pga världens bästa spelare.

Enda steget bakåt i hans karriär är att gå till Milan, som vinner ligan. När han väl lämnar Milan så går han till en bättre klubb.

Du kan inte jämföra Brolin med Zlatan. Finns 15-20 svenska spelare som vunnit VM-brons (jag vet inte hur stor truppen var). Betyder det att dom var bättre? Nej. Men laget var bättre.
Zlatan har levererat i viktiga matcher för landslaget. Du har helt enkelt ingen koll.
Citera
2013-11-20, 01:23
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Nja vi slog Spanien utan Z också. Enda matchen tillsammans på senare år med Holland som vi slagit en av de stora. Det gjorde vi utan Zlatan.

Ja det var det bästa han kommit i CL, med ett av tidernas bästa lag. Inte undra på att Sverige inte når VM med han i laget.

Det var Messis fel, inte Zlatans. Det är den bästa spelarens fel.
Så är det. Det vet du, det är sanningen du praktiserar.
Citera
2013-11-20, 01:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Hoppjerka - jo, kanske. Men han bytte från Ajax till Juventus, ett steg i rätt riktning i karrärien.
Sedan blir Juventus tvångsnedflyttade - han har varit i klubben i 2år och på väg uppåt i karriären, självklart lämnar han. Och vinner ligan 3år till (2år tidigare med Juventus).

Sedan tar han ytterligare ett kliv till Barcelona - ett år som kan ses som misslyckat trots alla pokaler och 16mål - inte så lätt när man hamnar i frysboxen pga världens bästa spelare.

Enda steget bakåt i hans karriär är att gå till Milan, som vinner ligan. När han väl lämnar Milan så går han till en bättre klubb.

Du kan inte jämföra Brolin med Zlatan. Finns 15-20 svenska spelare som vunnit VM-brons (jag vet inte hur stor truppen var). Betyder det att dom var bättre? Nej. Men laget var bättre.
Zlatan har levererat i viktiga matcher för landslaget. Du har helt enkelt ingen koll.

Varför är det självklart att lämna? Del Pireo stannade. Ett tag var det ju synonymt i fotbollseuropa om Ibra lämnade så vann laget CL året efter

Men helvete! VM-brons! VM-BRONS! Såklart Brolin som blev utsedd till världslaget i VM!! är större än vad Ibra någonsin kan bli.
Citera
2013-11-20, 01:35
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Varför är det självklart att lämna? Del Pireo stannade. Ett tag var det ju synonymt i fotbollseuropa om Ibra lämnade så vann laget CL året efter

Men helvete! VM-brons! VM-BRONS! Såklart Brolin som blev utsedd till världslaget i VM!! är större än vad Ibra någonsin kan bli.

Ja, jämför Del Piero som spelat i klubben i 15år när dom blev nedflyttade. Gör det.
Synonumt? Du menar när Zlatan lämnade Inter och sedan Barcelona?

Jo, det stämmer ju. Jag tror dock inte det har med Zlatan att göra. Han har inte gjort något av sina lag sämre. Inte ens i CL vinner det bästa laget, tillfälligheter avgör. Det finns alltid ett handfull lag som har chansen.

Ja, orkar inte ens diskutera med dig längre, jag vet att du inte är seriös. Du får tycka vad du vill. Dock så hade ett mongo förstått att Zlatan varit Sveriges enda chans.
Citera
2013-11-20, 01:40
Medlem
Citat:
TEXT

Hur orkar du? Att du ens orkar lägga ner tid på att argumentera med ett troll.
Citera
2013-11-20, 01:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ja, jämför Del Piero som spelat i klubben i 15år när dom blev nedflyttade. Gör det.
Synonumt? Du menar när Zlatan lämnade Inter och sedan Barcelona?

Jo, det stämmer ju. Jag tror dock inte det har med Zlatan att göra. Han har inte gjort något av sina lag sämre. Inte ens i CL vinner det bästa laget, tillfälligheter avgör. Det finns alltid ett handfull lag som har chansen.

Ja, orkar inte ens diskutera med dig längre, jag vet att du inte är seriös. Du får tycka vad du vill. Dock så hade ett mongo förstått att Zlatan varit Sveriges enda chans.

Jag menar lite för att bli en Del Piero så måste du offra dig lite. Inte bara flytta och flytta och flytta...

Jag är extremt seriös. Jag vill vet exakt hur du tycker Zlatan är bättre än Brolin fastän Z inte vunnit ett skit för Sverige i varken EM eller VM? Snälla tala om det för mig? Är nyfiken.
Citera
2013-11-20, 01:41
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Hur orkar du? Att du ens orkar lägga ner tid på att argumentera med ett troll.

Ungefär lika jobbigt som det är för dig att inte tillföra tråden något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in