Citat:
Ursprungligen postat av
PissingContest
Har du ett högskoleprov i ryggen om dina betyg skulle ändras?
För om jag förstår situationen rätt så har du minst ett terminsbetyg kvar innan slutbetygen och de kan komma att se rätt annorlunda ut om dina lärare får för sig att du inte delar deras "värdegrund".
Jag vill inte verka för att du håller inne med din åsikt, men du påverkar liksom inte samhället genom att informera dina lärare om att de är debila PK'iter.
De kan däremot påverka dina möjligheter till en högre utbildning rätt väsentligt --> ytterligare en "lydig flicka" får en åtråvärd utbildningsplats framför en mer kompetent, men mindre konformistisk, man.
I övrigt tycker jag det låter som ett bra initiativ, så om du kan borde du köra på! I värsta fall får du se till att frånvara av någon annan anledning, det viktigaste är att du under inga omständigheter står på torget och "håller hand" för 5i12 rörelsen!
Se till att inga av dina vänner gör det heller.
Skolan har erkänt att dom bedriver åsiktsregistrering via elevernas facebook vid antagning, men dom försäkrar att en Sverigedemokrat banner inte påverkar om man sedermera blir antagen, dom har redogjort med bestämdhet att ens åsikter inte får påverka betyget ochså
Nu är det ju inte så att jag påpekar att dom är debila idioter bara för att jag inte ställer upp på 5i12, utan det får ju stå för mig...kanske man måste poängtera i så fall.
Nej jag tänker inte frånvara med svepskäl..utan i så fall låtsas jag helt enkelt befinna mig i folkvimlet, sedan om lärare frågar efteråt var jag var...så förklarar jag att jag inte ställer upp på 5i12, då har jag inte markerat att jag tycker dom andra är lättledda får, utan svarat på en fråga ärligt bara, då står det för mig endast..tydligt.
Men jag hajar vad du menar med laddningen i värdegrund, att det vore enklare att förklara att man är Sverigedemokrat än att förklara varför man inte kan ställa upp på det "antirasistiska budskapet", vilket insinuerar att man istället torde vara rasist, men man kan ju säga såhär som tillägg
"jag ställer inte upp på 5i12's definition av antirasism, då jag inte är någon anhängare av mångkulturen"
detta säger man!!..till en skola som har gigantisk SFI undervisning och kristen värdegrund
Det handlar inte om att jag tror mig kunna påverka självfallet, utan det här är ett utmärkt tillfälle till personlig utveckling & träna självkänslan, jag satt och var islamkritisk på lektionen när läraren höll låda i våras, och ställde obekväma frågor, och det var okay sade läraren iaf, så jag ser det här som det naturliga steg två som inte borde få honom att tappa brallorna.
Iår är det svårare då jag har många fjärrinvandrare i klassen, så jag tänkte nog inte försöka övertala dom att inte gå heller.