2013-11-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Jag börjar undra varför jag gav mig in i den här bikupan? Fallet tillsammans med ett par andra har intresserat mig länge. Det var intressant att följa Bodenrättegången och vill även följa denna. Men jag kom väl in för tidigt? Vet man när det blir rättegång? Innan jul? Inget datum?

Kommer vi kunna följa rättegången på samma sätt i media? Eller är allmänintresset för litet?

Media vet att folk med riktig rättskänsla, ärligt folk, vilket är nästan alla, har det största intresse för att en oskyldig ung kvinnas mördare får strängaste möjliga straff.

Så vi kan räkna med adekvat bevakning nu när Rättvisa ska skipas!
Citera
2013-11-19, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hela FU innehåller folk, bla. sexkontakter som berättar om mail med Marina.
Naturligtvis så skall utredningen visa på att ingen har mailat M som kan misstänkas vara GM.

Precis som man mastar BOs mobiltelefon.

Den här utredningen är helt gärningsmannastyrd.
Polisen har inte lyckats få fram mailen, och det är en ENORM brist som ger lika stort utrymme för alternativa GM att ha kontakt med Marina.

Ihop med den icke-utredda firmamobilen så är inte utredningen halvfärdig. Den är helrutten.
.

Utrymme för alternativa gm, som kunde gjort det och hade det faktisk gm hade, nu häktad-snart

dömd, saknas
helt.

Motiv-medel-tid-tillfälle-insiderstatus. ("There can only be one...")
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-19 kl. 17:28.
Citera
2013-11-19, 21:56
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det var frågan om att han inköpte 37 öl: Ett par tänkte han ta med sig till kyrkogården som sängfösare, och sedan ville han nog också kunna slappna av mellan varven så länge saneringen av sovrummet pågick.

Jaha! Han köpte bara (för vems pengar?) men han hade inte för avsikt att förtära dom? Eller?
Du menar att han knäckte (hur många?) "några öl" då han sanerade?

Förklara är du snäll
Citera
2013-11-19, 22:50
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Nej, det är du som påstått att hon hade en Hotmail kopplad till Facebook. Hade hon det ?
Nu är inte frågan riktat till mig men jag svarar utifrån de minnen jag har från utredningen.

Av förundersökning som inkom till TR och HR så fanns ingen mejlllogg med, vilket är ett rejält underbetyg till polis att inte ta fram sånt när de visste att M hade ett stort kontaktnät.
Minns jag rätt så eftersökte t.o.m domaren i TR underlaget.

Sen har M:s konto på BDSMforum som inte heller öppet redovisats, utan polis/åklagare har belagt detta med sträng sekretess.
Om nu polis vill gå till botten med utredningen så kan man verkligen fråga sig varför de gömmer material som förhindrar att arbeta med öppna kort till att lösa brottet.

Jag drar verkligen öronen åt mig när polis/åklagare gömmer och myglar med brottsutredning. Det känns absolut inte rättssäkert.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-11-19 kl. 22:59.
Citera
2013-11-19, 22:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, kanske inte så mycket hasch att tillgå då brukar dom byta ut sitt missbruk med tex alkohol eller så blandar dom. Ölkalaset slutade förmodligen med mord. Det hade det gjort ändå, men att påstå att Fredrik är nykterist eller liknande är det ingen som tar notis om. Här gäller skuldfrågan för mord.
Inte vad en bubbla på flashback tycker för det blir aldrig rätt direkt utan det blir så fel det kan bli.

Vad jag, du eller någon annan tycker är så otroligt irrelevant... du inser det va? Efter lite uppdagande granskning kan jag meddela att alkohol och Cannabis ger inte samma rus what so ever. Så varför byta laktris mot choklad så att säga?

Du svarar på ett inlägg menat till mig - kanske kan du låta mig svara på det själv?

Du kommer inte bemöta detta, jag vet. Detta är även det sista jag skriver till dig, för du är för omöjlig att föra en diskussion med om man inte delar din uppfattning. Svårt att diskutera då.
Citera
2013-11-19, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jaha! Han köpte bara (för vems pengar?) men han hade inte för avsikt att förtära dom? Eller?

Förklara är du snäll

Det är bara raljerande, du lär inte få svar.
Polisen gjorde ingen ansats att undersöka flaskorna.

I värsta fall har Letsdoit rätt, och då missade Polisen chansen att kolla efter blod på flaskorna.
Hade de hittat blod eller tändsatspartiklar på någon flaska, ihop med en gms DNA så hade fallet varit klart.
Citera
2013-11-19, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu är inte frågan riktat till mig men jag svarar utifrån de minnen jag har från utredningen.

Av förundersökning som inkom till TR och HR så fanns ingen mejlllogg med, vilket är ett rejält underbetyg till polis att inte ta fram sånt när de visste att M hade ett stort kontaktnät.
Minns jag rätt så eftersökte t.o.m domaren i TR underlaget.

Sen har M:s konto på BDSMforum inte heller öppet redovisats, utan polis/åklagare har belagt detta med sträng sekretess.
Om nu polis vill gå till botten med utredningen så kan man verkligen fråga sig varför de gömmer material som förhindrar att arbeta med öppna kort till att lösa brottet.

Jag drar verkligen öronen åt mig när polis/åklagare gömmer och myglar med brottsutredning. Det känns absolut inte rättssäkert.

Nej, och det kan komma som en backfire i 3e rättegången.
Och då står Åklagaren med en ny peruk, eller två att hantera.

Fattar inte att man inte undersökt mailen. I FUP snackar en sexkontakt att M använt jobbmailen med honom. Den måste ju kunnat vara enkel att öppna för kling & klang.

Men forensikern "frågaintemig" verkade inte alltför engagerad om inte material skickades till hennes skrivbord frivilligt.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-19 kl. 23:07.
Citera
2013-11-19, 23:07
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Förklara är du snäll
Var det något fel på min tanke här? Man behöver inte göra ölkonsumtionen så extrem såsom FS apologeter gjort gällande - antingen att det var fråga om lättöl eller [sic!] att FS druckit alla starköl på en gång. Var finns mellantingen?

10 Staropramen räcker väl nog att elda på en bitter, snart vräkt sambo/hyresgäst med tillgång till bankomatkod och skjutvapen.
Citera
2013-11-19, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Var det något fel på min tanke här? Man behöver inte göra ölkonsumtionen så extrem såsom FS apologeter gjort gällande - antingen att det var fråga om lättöl eller [sic!] att FS druckit alla starköl på en gång. Var finns mellantingen?

10 Staropramen räcker väl nog att elda på en bitter, snart vräkt sambo/hyresgäst med tillgång till bankomatkod och skjutvapen.

Som sagt, synd att teknikerna inte undersökte flaskorna om du har rätt.
Blod och tändsatspartiklar kontaminerar lätt.

Då hade vi snackat om bevis ihop med DNA från gm
Citera
2013-11-19, 23:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga

Då undrar man hur de övriga flaskorna hamnade i flaskhögen. Lägger FS lydigt de tio flaskorna med de andra? Eller dricker han upp de övriga efteråt och lägger dem tillsammans med de tio första? Duktig pojke, städar efter sig. Men han glömde laga hålet i väggen. Fy skäms.
Citera
2013-11-19, 23:17
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Som sagt, synd att teknikerna inte undersökte flaskorna om du har rätt.
Blod och tändsatspartiklar kontaminerar lätt.

Då hade vi snackat om bevis ihop med DNA från gm
FS alkoholvanor, med utgångspunkt från bilderna, är naturligtvis något jag tycker borde lyftas fram i rättegången. Det skulle vara intressant om FS stod fast vid sin linje att han inte dricker alkohol. Jag inbillar mig att FS slår i underläge i detta stycke. Ännu en lögn vore inte annat än besvärande för FS redan punkterade "sak".
Citera
2013-11-19, 23:17
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Nej, och det kan komma som en backfire i 3e rättegången.
Och då står Åklagaren med en ny peruk, eller två att hantera.
Försvaret har begärt inför HR att få ta del av åklagarens sidomaterial som åklagaren hårt håller i.
Om inte åklagaren inför den nya förhandlingen släpper på handlingar så kan man verkligen undra vad de vill dölja.

Ska bli spännande att se hur akt 3 blir och hur åklagaren bemöter de tomrum utifrån bristande förundersökning.
Försvaret har all rätt att ifrågasätta utredningen och åklagarens påståenden som saknar faktaunderlag.

Det finns iaf inget teknisk bevis som SKL analyserat som binder FS till brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in