2013-11-19, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om han lagade hålet hade det troligen aldrig upptäckts, eller ens kunnat fastställas vara kulhål. Det hade tagits för en gammal väggskada.
Vadå, denna natt? Uttaget gjordes kl 11 på fm.

Vi pratade risker bland annat. Du tror inte att Fidde skulle våga ta ut Marinas pengar mitt på ljusa dagen bland andra människor men tror samtidigt att han skulle ta den enorma risken att börja renovera väggen och skaffa nya oblodiga madrasser och byta ut dessa? M kunde hittas samma dag med husrannsakan som direkt påföljd. Hur ska han förklara renoveringen och de nya oblodiga madrasserna i sängen? Vilken av Marinas kontakter skulle ha möjlighet att fixa det? Det hade bara funnits en att välja på.
Citera
2013-11-19, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hur kan du veta att telefonen inte mailades med ?
Det gör alla.

Ja Marina åkte runt 14:30 från huset till sin dejt som hon mailat med. Så FS såg aldrig röken av henne, kanske möjligtvis röken av sin nyinköpta cb ?

FS kanske ljög om SMSet, registrerat är det i masterna iaf, han ville skapa sig ett tidsspann där han inte sett eller hört av M.

Varför maila istället för att ringa eller skicka sms? Brukade M maila från mobilen?
Citera
2013-11-19, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Varför maila istället för att ringa eller skicka sms? Brukade M maila från mobilen?

Jag antar att M gör som större delen av befolkningen. Mailar i telefonen.
Det får Polisen utreda, jag har inte sett ett enda undersökt mailkonto, har du ?

M kanske fick ett hett "mail" i nallen när hon tog ut pengar och gjorde ärenden ?
2-3 mail senare var kvällen räddad, bara hem och ta med det viktigaste, kanske en piska eller två ?

Vem bryr sig om FS eller syrran i det läget ? Här vankas helt andra bullar.
Citera
2013-11-19, 11:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja det var ju Letsdoit´s hypotes jag utgick ifrån. Självklart kan man inte hälla i sig 37 öl, sedan lyckats skjuta ihjäl en människa med ett skott, paketera in människan och KÖRA BIL obemärkt på dessa vägar och gömma en kropp. Inte heller lär man stå och flaxa vid en vändplan man lyckats köra en bil till. Man kan inte ens stå upp med den promillehalten.
Det var frågan om att han inköpte 37 öl: Ett par tänkte han ta med sig till kyrkogården som sängfösare, och sedan ville han nog också kunna slappna av mellan varven så länge saneringen av sovrummet pågick.
Citera
2013-11-19, 11:55
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Jag antar att M gör som större delen av befolkningen. Mailar i telefonen.
Det får Polisen utreda, jag har inte sett ett enda undersökt mailkonto, har du ?

M kanske fick ett hett "mail" i nallen när hon tog ut pengar och gjorde ärenden ?
2-3 mail senare var kvällen räddad, bara hem och ta med det viktigaste, kanske en piska eller två ?

Vem bryr sig om FS eller syrran i det läget ? Här vankas helt andra bullar.

Jag är inte helt uppdaterad på vad man har kollat upp.
Menar du att Marinas mail inte är kollad?
Eller menar du att hon hade ett särskilt mailkonto i mobilen?

Dessutom så var det inte en smartphone som hon hade och jag tror inte större delen av befolkningen använde mobilen till mail 2010.
Citera
2013-11-19, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Jag är inte helt uppdaterad på vad man har kollat upp.
Menar du att Marinas mail inte är kollad?
Eller menar du att hon hade ett särskilt mailkonto i mobilen?

Dessutom så var det inte en smartphone som hon hade och jag tror inte större delen av befolkningen använde mobilen till mail 2010.

Jag menar att i FUP finns varken hennes MSN-chattar eller mail eller jobbmail upptagna.
De chattar som finns har tillhandahållits av andra användare.

2010 hade inte alla mail i mobilen, men rätt många. Både Symbian och Android hade fullt fungerande mailprogram. Även Facebook och MSN.

Marina mailade mycket står det i FUP, men jag har inte sett ett enda mailkonto undersökas.
Citera
2013-11-19, 12:50
Bannlyst
Citat:
Jag menar att i FUP finns varken hennes MSN-chattar eller mail eller jobbmail upptagna.
De chattar som finns har tillhandahållits av andra användare.

2010 hade inte alla mail i mobilen, men rätt många. Både Symbian och Android hade fullt fungerande mailprogram. Även Facebook och MSN.

Marina mailade mycket står det i FUP, men jag har inte sett ett enda mailkonto undersökas.

Mailen finns trots allt i bilagor. M var en ganska flitig användare av Hotmail. Inget har visat att hon skulle träffa någon utanför familjen.

Jag har svårt för konspirationsteorier som går ut på att polisen inte skulle ha kollat upp en person om det funnits planer eller bestämda träffar. Det fanns helt enkelt inte.
Citera
2013-11-19, 12:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vi pratade risker bland annat. Du tror inte att Fidde skulle våga ta ut Marinas pengar mitt på ljusa dagen bland andra människor men tror samtidigt att han skulle ta den enorma risken att börja renovera väggen och skaffa nya oblodiga madrasser och byta ut dessa? M kunde hittas samma dag med husrannsakan som direkt påföljd. Hur ska han förklara renoveringen och de nya oblodiga madrasserna i sängen? Vilken av Marinas kontakter skulle ha möjlighet att fixa det? Det hade bara funnits en att välja på.
Jag pratar om hålet i väggen, det som Guldfisken kunde ha sett vid sin ytliga besiktning i sovrummet. En reparation av det hade varit ofarligt.

Om Marina kunde ha hittats omedelbart hade han lagat väggen innan hon ens saknades, och inte skjutit upp det på framtiden.
Citera
2013-11-19, 12:53
Bannlyst
Citat:
Mailen finns trots allt i bilagor. M var en ganska flitig användare av Hotmail. Inget har visat att hon skulle träffa någon utanför familjen.

Jag har svårt för konspirationsteorier som går ut på att polisen inte skulle ha kollat upp en person om det funnits planer eller bestämda träffar. Det fanns helt enkelt inte.

I vilken bilaga finns Hotmail ?
Citera
2013-11-19, 12:59
Bannlyst
Citat:
I vilken bilaga finns Hotmail ?

Det framgår inte. Modern fick som svar på förfrågan mail från fyra intressanta personer M haft kontakt med via mail. Se bilaga står det.

Låter som att hon lämnade in kopior.
Citera
2013-11-19, 13:04
Bannlyst
Citat:
Det framgår inte. Modern fick som svar på förfrågan mail från fyra intressanta personer M haft kontakt med via mail. Se bilaga står det.

Låter som att hon lämnade in kopior.

Med andra ord har polisen ingen aning om vad M har mailat med vem eller när.
Förutom 4 personer.

Något Hotmailkonto (som Marina använt flitigt enl. dig) är alltså inte undersökt av Polisen.
Citera
2013-11-19, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag pratar om hålet i väggen, det som Guldfisken kunde ha sett vid sin ytliga besiktning i sovrummet. En reparation av det hade varit ofarligt.

Om Marina kunde ha hittats omedelbart hade han lagat väggen innan hon ens saknades, och inte skjutit upp det på framtiden.

Så länge Fidde inte kan sopa bort madrassen från skogen är utbytta madrasser och reparation av väggen ett risktagande liknande ett erkännande.

Det spelar ingen roll när M ska hittas. Madrassen hon låg i talar ett tydligt språk om var hon mördades och utbytta madrasser skulle visa vem som mördat henne. Fidde kunde inte laga något hål eller byta ut madrasserna.

Ett kulhål kan hittas även om Fidde försöker dölja det med spackel och färg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in