2013-11-19, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
om om om.

Stör jag dig på något vis? Varför ska jag kontakta polisen när det är tack vare dem jag har den information jag har?

Ja, de flesta av oss här vet mer än nog, liksom HD och HR.

Men visst vore det bra om de som här kör halvkvädna visor, allmänna mycket svepande påståenden om "allt är inte kollat" etc. skulle kontakta polisen?

Om de nu vet något av substans alltså?
Citera
2013-11-19, 14:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
om om om.

Stör jag dig på något vis? Varför ska jag kontakta polisen när det är tack vare dem jag har den information jag har?
Ja, om. "Ett kulhål kan hittas även om Fidde försöker dölja det med spackel och färg". Men om FS hade förstört hålet hade det inte hittats. Det hade bara gått att bevisa att det var ett lagat hål, inte vad för slags hål.

Du stör mig inte, jag gillar att diskutera brottsfall. Det är därför jag är på Flashback.

Du har tydligen långtgående iakttagelser och slutsatser som gör ett ömsesidigt samarbete till nytta för polisen. Varför delar du inte med dig?
Citera
2013-11-19, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Men det är inte ens Ms chattlogg.

Det borde väl stå någonstans, ett PM vad man sett i mailen. Finns icke.
Du säger att M var flitig användare av Hotmail, var har du sett det ?

Jag kan backa angående Hotmail. msn användes mer frekvent. M kanske inte alls mailade. Då finns ingen mail att undersöka.
Citera
2013-11-19, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, om. "Ett kulhål kan hittas även om Fidde försöker dölja det med spackel och färg". Men om FS hade förstört hålet hade det inte hittats. Det hade bara gått att bevisa att det var ett lagat hål, inte vad för slags hål.

Du stör mig inte, jag gillar att diskutera brottsfall. Det är därför jag är på Flashback.

Du har tydligen långtgående iakttagelser och slutsatser som gör ett ömsesidigt samarbete till nytta för polisen. Varför delar du inte med dig?

Vad tycker du jag ska säga till polisen? Är det något särskilt du tänker på?
Citera
2013-11-19, 14:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Utan grund...?
Tredje gången....?

Hm...ja, vi får väl se hur det blir med den där "grunden" sista rundan framöver.
Spännande.

Bara för att påminna: Vid de tidigare tillfällena har det inte funnits en kropp att tillgå.
Det har inte funnits ett kulhål i ett människohuvud. Inte en kropp som legat
omsorgsfullt paketerad och dold under en massa granar ute i ödemarken.
Det har inte funnits en kvinna som med intill visshet gränsande sannolikhet bragts om
livet med detta skott som påträffades i huvudet. (Vad skulle hon annars ha dött av?...)

Det lär nog dröja innan det svingas en bägare igen:

https://anonfiles.com/file/15ab9b940bc727d8c233dd40eb057f12

Nej, med kroppen så har frågetecknen rätats ut, och även utan kropp va det ganska uppenbart.
Lika uppenbart som i Nora, Boden, Arboga, Hasselsjö osv.
Huvudet på den misstänkte är lika illa som i alla andra fall och svansen är densamma.

Men nu väntar alltså en historisk rättegång nämligen en beviljad resning till men för den tilltalade, och efter att Högsta domstolen påpekat en del graverande omständigheter.

Ny RPU kanske begärs.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ifall det var den tjeckiska ölen som gillades så håller den 5,0% i alkoholstyrka.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=1679

Själv har jag alltid föredragit mörkare öl och en styrka på 7,0%...

Korrekt den tjeckiska ölen är Staropramen. Sen bilderna från krogen nyligen där Ma pappa bjöd på middag, och den intelligenta flickvännen som sa att den knullar sig munnen om efterrätten, så sitter puckobrain med öl i handen. Så lättöl eller inte har ingen som helst betydelse när man är sjuk i huvudet av alla års cannabisrök.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-19 kl. 14:50.
Citera
2013-11-19, 14:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det var frågan om att han inköpte 37 öl: Ett par tänkte han ta med sig till kyrkogården som sängfösare, och sedan ville han nog också kunna slappna av mellan varven så länge saneringen av sovrummet pågick.

Ja, kanske inte så mycket hasch att tillgå då brukar dom byta ut sitt missbruk med tex alkohol eller så blandar dom. Ölkalaset slutade förmodligen med mord. Det hade det gjort ändå, men att påstå att Fredrik är nykterist eller liknande är det ingen som tar notis om. Här gäller skuldfrågan för mord.
Inte vad en bubbla på flashback tycker för det blir aldrig rätt direkt utan det blir så fel det kan bli.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-19 kl. 14:55.
Citera
2013-11-19, 14:56
Medlem
Citat:
Jag menar att skulle M hittas tidigare än vad hon gjorde så hade madrassen hon låg i varit skäl nog för en grundlig undersökning av sovrummet. En nylagad skada i väggen hade fångat deras intresse. Kulhålet hade upptäckts under spacklet och vem hade tid och motiv att utföra reparationen?

Ja, och vem, skadad av cannabis och alkohol sedan många år tillbaka hade i vilket fall klarat av en sådan operation när han redan var i ovanligt dåligt skick?

Hur var det? "Orkade" undanskaffaren av den stackars döda Marina ca 10 minuters bilväg från huset?

VEM, förresten, i utredningen kring Marina Johanssons död har en patenterad oförmåga att sköta jobb, alltså att jobba konsistent och pålitligt?

Bitarna faller väldigt tydligt på plats.
Citera
2013-11-19, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, kanske inte så mycket hasch att tillgå då brukar dom byta ut sitt missbruk med tex alkohol eller så blandar dom. Ölkalaset slutade förmodligen med mord. Det hade det gjort ändå, men att påstå att Fredrik är nykterist eller liknande är det ingen som tar notis om. Här gäller skuldfrågan för mord.
Inte vad en bubbla på flashback tycker för det blir aldrig rätt direkt utan det blir så fel det kan bli.

Ja, mängden hasch, alkohol etc. saknar direkt betydelse för själva "mord- och undanskaffningsstunden", liksom för vad som hände sedan:

Här har vi en bevisad missbrukare över åtskilliga år och de skador som det ger, bara med de två nämnda substanserna, räcker gott för taskiga beslut/handlingar även i nyktert tillstånd.

Och ingen som vet något om missbruk tror väl att de endast handlar om de nämnda två substanserna, över åtskilliga år? Vilket ger ytterligare anledning att inse att över i sk. "nyktert" tillstånd så är inte hjärnan ok, not by far... Vilket man kan se i FUP...
Citera
2013-11-19, 15:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad tycker du jag ska säga till polisen? Är det något särskilt du tänker på?
Ja, de iakttagelser och slutsatser du delger oss här på Flashback, och som skulle kunna leda till att FS åker dit.

Du svarade inte på hålet. FS hade lagat hålet redan 28:e efter uttaget, innan Marina hade anmälts försvunnen om han hade känt till det. Du har hoppat fram och tillbaka till att han kunde skjuta upp reparationen och inte väntade polisen så snart som den kom till att kroppen kunde upptäckas omdelbart och polisen kommit omgående. Skulle FS ha reparerat hålet omedelbart eller senare? Varför var det inte reparerat vid Guldfiskens besök eller första BU?
Citera
2013-11-19, 15:05
Bannlyst
Citat:
Då jag har fel om att hon använde Hotmail eller mail över huvud taget så har du förklaringen till varför ingen mail undersöktes.

Du anser att Marina inte hade en mail ? Tack för ditt svar, då vet jag.

Lite från FUP:
Citat:
Varghotellet hade senast kontakt med Marina den 23/7, då de fått mail från henne ang.
preliminärbokningen
.........
De har inte kontakt varje dag men i stort sett varannan dag i snitt.
Kontakterna är via tfn, mail, facebook, msn mm.
.........
De brukar vanligtvis höra av varandra, oftast på mailen, ungefär 1 gång i månaden. Christian
såg fram emot att han skulle få träffa henne i Uppsala eftersom de inte setts på ett tag.
........
Detta är de enda tillfällena som Jesper och Marina träffats personligen. Under åren har de
dock haft kontakt via mail och telefon. De har talat med varann kanske var tredje vecka.
........
Hon berättade att hon hade fått mail av en kille som ville
att hon enbart skulle skada honom. I
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-19 kl. 15:13.
Citera
2013-11-19, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, de iakttagelser och slutsatser du delger oss här på Flashback, och som skulle kunna leda till att FS åker dit.

Du svarade inte på hålet. FS hade lagat hålet redan 28:e efter uttaget, innan Marina hade anmälts försvunnen om han hade känt till det. Du har hoppat fram och tillbaka till att han kunde skjuta upp reparationen och inte väntade polisen så snart som den kom till att kroppen kunde upptäckas omdelbart och polisen kommit omgående. Skulle FS ha reparerat hålet omedelbart eller senare? Varför var det inte reparerat vid Guldfiskens besök eller första BU?

Det är klart att jag hoppar. Jag vill inte fastna i nåt hål som somliga andra gjort.

Du får precisera vad du vill att jag ska störa polisen med.

Jag har lämnat mina förklaringar till varför Fidde inte fixade hålet direkt något du menar att han skulle ha gjort. Jag anser att det var smart att låta det vara som det var just då även om hans plan var att åtgärda det senare.
Citera
2013-11-19, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Du anser att Marina inte hade en mail ? Tack för ditt svar, då vet jag.

Vet du att hon hade och använde någon mail? Det är inte nödvändigt när man använder andra sätt som facebook msn och sms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in